Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 lis 2007, 12:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lis 2007, 20:40
Posty: 28
GG: 0

Nie wiem na jakich przednich oponach lepiej kupić samochód i na jakich lepiej się jeździ na 315/80/R22.5 czy na 385/60/R22.5 :?: To pytanie tyczy się ciągników s. :!:


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lis 2007, 16:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

ja tylko ci powiem że na balonach ciężko się jeździ w koleinach bo potrafi wyrzucać z koleiny, a na naszych drogach jest ich pełno,
a sam jeżdżę na 295/80/R22.5 i jest OK jak wyjeżdżam na "autostradę A1" od strony łodzi w kierunku katowic i wjadę w koleiny to jak pociąg na szynach się zachowuję, kierownicę można póścić i sam się prowadzi, a koleiny nie są głębokie


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lis 2007, 18:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lis 2007, 20:40
Posty: 28
GG: 0

Ale chyba w tirach orginalnie montują 315/80/R22.5. No chyba że się myle :oops:


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lis 2007, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

NIom przeważnie masz 315/70 ale z balonami jest problem z felga i nadkolem a zaleta to można wrzucić na naczepe nom i pewniej sie jeździ przy wąskich droga,gdy pobocze jest kruche.
Pozdrawiam

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Tytuł:
Post Wysłano: 05 lis 2007, 19:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Witam. Bez sensowne jest zakładanie szerokich "kapći", ich zaletom jest lepsze hamowanie, kosztem trudnejszej jazdy w koleinach. Osobiście odradzam jeżeli masz zamiar mykać po krajówce. Pozdro.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 lis 2007, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Bez sensowne jest zakładanie szerokich "kapći", ich zaletom jest lepsze hamowanie, kosztem trudnejszej jazdy w koleinach.
I tu się kolego mylisz, bo nie we wszystkich przypadkach. U nas w Volvie akurat są takie założone i idealnie pasują w "polskie koleiny", kierowca bardzo je chwali za lepszą przyczepność pojazdu, lepsze prowadzenie i ładny wygląd.


Tytuł:
Post Wysłano: 07 lis 2007, 17:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

AdekS niewiem czy miałeś okazje sam nanich śmigać po mokrej lub oblodzonej drodze. :> Owszem ładnie to wygląda 8)
Podejrzewam że jazda na takich kołach to kwestja przyzwyczajenia, jeżdzi unas w firemce jeden xf na takich kapciach, kierowca jest niezły i doświadczony mimo to lepiej wspomina jazde poprzednim dafem na zwykłych felgach. Niemam zamiaru nikogo do niczego namawiać ale warto porozmawiać z kilkoma drajwerami co jakiś czas siedzą w temacie :)
Pozdrawiam.


Tytuł:
Post Wysłano: 07 lis 2007, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 lis 2006, 20:31
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa

Śmigam dafem na oponach 385\65 a mam też premium na 315\80 i szczeże mówiąc to na polskie drogi lepiej mi się jeżdzi na 315 bo mają troszkęluzu w koleinach a na 385 to rużnie bywa jedziesz sobie wyluzowany delikatny ruch kierownicą i sam nie wiesz gdie polecisz a już najwiękrza tragedia jest przy awaryjnym chamowaniu w koleinach raz to jak mnie wyżuciło to tak spokojnie jakieś 30cm samochodu stało na sąsiednim pasie. przy takim chamowaniu to trzeba kierownice mocno trzymać. aco do tego dylematu czy 315 czy 385 to sam mam taki bo musze lada moment wymienić kapcie w dafie i bardzo prawdopodobne ze zmienie na 315 ze względu na koleiny i cene bo jest spora rużnica i niewszystkie firmy robią 385.

różnica, nie wszystkie, hamowaniu, największa, szczerze, różnie, Staraj się pisac poprawniej / Długi

_________________
Tylko Daf i Scania!!!
reszta się nie liczy...


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lis 2007, 0:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

lukas_owszem przeważnie są 315/80/R22.5 ale u mnie w scani ponoć są aluminiowe felgi pod rozmiar 295/80/R22.5 i są to felgi ponoć węższe o rozmiarze 8.25 cala, a na 315 ponoć są 9 cali szerokości(informacja z zakładu wulkanizacyjnego nie potwierdzona przez moją osobę dlatego piszę "ponoć")

Sewexwsumie to 315/80 /R22.5 to tzw standard ale jak naj bardziej 315/70 też są w ogólnej sprzedaży

TomVol jak najbardziej masz rację jeśli chodzi o śnieg i lód bo wtedy liczy się nacisk na jeden cm kwadratowy, im większy tym lepiej,
a na suchym asfalcie powierzchnia przylegania im większa tym lepiej, czyli wniosek prosty trzeba znaleźć tzw "kompromis" pomiędzy przyczepnością na asfalcie a na ośnieżonej lub oblodzonej drodze(ja ufam producentom auta).
PS jeżdżę od ośmiu lat, tygodniowo trzaskam około 2,5 tyś kilometrów czy jestem tym drajwerem?

AdekSczy ty patrzysz na wygląd przy zakupie opon, :? hmm, powodzenia stary NO COMMENT! a jesli chodzi o pasowanie opon w koleiny to się nie zgodzę bo mam doświadczenie na 385 i wolę 315 ew. obecnie 295


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: