Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 lis 2007, 11:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2007, 23:12
Posty: 14

Witam
Czy ktoś z was wymieniał płyn chłodnicy w Renault PREMIUM ?
Spuszczenie wody z chłodnicy to żaden problem jednak zastanawia mnie jak pozbyć się wody z nagrzewnicy (o ile gdzieś tam jest) i jak spuścić wodę z bloku silnika.
No i oczywiście jak po wymianie płynu odpowietrzyć cały układ.

Znalazłem gdzieś tu na forum że ktoś wymieniał płyn w tym aucie i weszło mu 25l wody - co świadczy o tym że nie spuścił wszystkiego bo do całego układu wchodzi ok 35L.


Proszę o pomoc
Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 13:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

nagrzewica w każdym pojeździe ciężarowym jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia, więc woda / płyn zpływa z niej w sposób grawitacyjny.
natomiast przed zalanie trzeba sprawdzić (jeżeli jest dostęp), czy na nagrzewnicy jest odpowietrznik.
zalewa się chłodnić / pojemnik wyrównawczy. włącza się silnik i pozostawia na wolnych obrotach sukcesywnie dolewając ubywający płyn do zbiorniczka wyrónawczego.
jeżeli jest odpowietrznik popuszczamy go i po zalaniu włączamy silnik i czekamy aż z odpowietrznika zacznie wyciekać płyn. potem dolewamy.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 13:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2007, 23:12
Posty: 14

a co z starą wodą mieszczącą się w bloku silnika ?


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 13:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

ja z ojcem w osobówce przedmuchaliśmy cały układ sprężarką, bo jak tylko odkręciliśmy korek to uleciało wody dosyć sporo, ale po zadziałaniu powietrzem wyciekło drugie tyle


Tytuł:
Post Wysłano: 29 lis 2007, 13:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

należy pamiętać, że o zbyt mocnym uszczelnieniu powietrze może spowodować uszkodzenia w układzie chłodzenia.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 30 lis 2007, 10:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2007, 19:41
Posty: 84
Lokalizacja: szczecin

wystarczy tylko odkręcić przewód z chłodnicy a reszta sama scieknie. zalewa się go przez zbiornik wyrównawczy i czeka się az zejdzie powietrze. jak już zalejesz do pełna odpalasz go i sam się odpowietrzy m:) żadna filozofia, masz orzecież pompe wodną i nie tzrba nic robić, tylko w scani zalewa się płyn przez retarder

_________________
mechanika, elektryka, elektronik schematy, instrukcje i porady :)


Tytuł:
Post Wysłano: 01 gru 2007, 15:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

Koledzy a może powiecie mi jak to się robi w SCANI 114L z retarderem
bo jak spuściłem płyn i wlewałem go spowrotem to za cholerkę nie mogłem go zmieścić.
Kumpel mi podpowiedział żebym go delikatnie powietrzem popchał no więc spręrzarka poszła w ruch i powoli wcisnołem ten płyn.

Czy tak metoda jest prawidłowa?


Tytuł: HEJ
Post Wysłano: 02 gru 2007, 9:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 9:25
Posty: 69
GG: 4796735
Lokalizacja: Szczecin

KOLEGO TO PROSTE POPIERWSZE SCANIE ZALEWA SIE OD SPODU A JAK ZALEWASZ PłYNEM OD GóRY TO OTKRENć PRZEWóD OD NAGRZEWNICY I POPROSTU DMUCHAJ WNIEGO Aż PłYN PUJDZIE CI ZE ZBIORNICZKA WTEN SPOSUB JOM ODPOWIETRZYSZ


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: