Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 gru 2007, 21:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Witam wszystkich.Dziś moja scania chodziła sobie na wolnych obrotach i po pewnym czasie zgasła :( próbowałem ją odpalić ale nic z tego :roll: proszę o POMOC!!!!!!!! :(


Tytuł:
Post Wysłano: 22 gru 2007, 21:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Nie masz paliwa.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 22 gru 2007, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Paliwo jest nie jestem aż taki ciemny! :roll:


Tytuł:
Post Wysłano: 22 gru 2007, 22:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

1. A nie było to w trakcie tankowania? Bo znam z bliska sytuację,gdy w takiej chwili auto zgasło.We Francji. Za nic nie chcialo zapalić.Także na sznurku.Choć dymiło okropnie.A po przywiezieniu na lawecie okazalo się ,że zatankowano 200 litrów eurosuper. 98 oktanów. :-)
2. Nie urwał się przewód od elektrozaworu na pompie? Mi kiedyś tak, przy 400. Nie pamiętam jak przy tym modelu wyglada, więc mogę się mylić.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 22 gru 2007, 22:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Nie bo 420-ka nie ma pompy


Tytuł:
Post Wysłano: 22 gru 2007, 23:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

sprawdz kody migowe


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 0:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Cytuj:
sprawdz kody migowe
kody???


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 0:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 gru 2007, 18:50
Posty: 55
GG: 0
Samochód: ...
Lokalizacja: Wrocław

Ale jak próbujesz odpalić to co, słyszysz coś (jakiś dźwięk) czy błoga cisza?

_________________
Transport kolejowy i drogowy powinien działać razem, nie przeciwko sobie!


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 9:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

to jest PDE czy HPI ?


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 11:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Mateusz,za mało szczegółów,dlatego napisałem nie masz paliwa.Powodów może być tysiąc.Napewno po zgasnięciu silnika EDC zarejestrowało kody,musiasz je odczytać i w ten sposób dojść do powodu usterki.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 11:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 mar 2007, 18:56
Posty: 99
Lokalizacja: Szczytno

Sprawdz cisnienie paliwa.

_________________
Bo dory Bóg zrobił co mógł,a teraz trzeba fachowca!!


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 14:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Cytuj:
to jest PDE czy HPI ?
Nie kolego to nie jest HPI zwykła 420


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 14:17
Awatar użytkownika

Administrator

Offline

Offline

Administrator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 gru 2004, 16:26
Posty: 128
Samochód: Rodzinny

Ja tutaj nie doradzę, ale kilka osób rzuca sobie trzy wyrazy, sprawdź to, sprawdź tamto. Niektórzy nie powinni zabierać głosu w sprawach o których nie mają pojęcia, dlatego wkrótce już się to zmieni :)

PS. Przepraszam autora za off topic.


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 14:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Cytuj:
Ale jak próbujesz odpalić to co, słyszysz coś (jakiś dźwięk) czy błoga cisza?
No normalnie próbuje palić a silnik wogóle nie zapali chodziarz ile byś kręcił to nic z tego


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 15:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli masz elektrozawór na pompie taka prostokatna kostka metalu z kabelkiem to sprawdz czy otwiera przepływ paliwa na pompę wtryskową jeśli jest wyłączony zapłon lub hamujesz silnikiem wtedy zawór zamyka obieg i paliwo płynie spowrotem bezpośrednio do baku omijając pompę wtryskową

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 17:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

odczytaj kody błędów wciskając przycisk edc pod klapką na środkowej konsoli i licząc mignięcia


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Cytuj:
Jeśli masz elektrozawór na pompie taka prostokatna kostka metalu z kabelkiem to sprawdz czy otwiera przepływ paliwa na pompę wtryskową jeśli jest wyłączony zapłon lub hamujesz silnikiem wtedy zawór zamyka obieg i paliwo płynie spowrotem bezpośrednio do baku omijając pompę wtryskową
kolego muwiłem że ta scania nie ma pompy!!!!
a jak mam ją np odpowietrzyć??


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 20:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Ciężko tak ustalić co jest przyczyną lub co spowodowało Twój problem bez bliższych szczegółów. Jeżeli wcześniej nie miałeś problemów z odpalaniem lub pracą silnika to sprawa raczej będzie miała charakter zasilenia w paliwo. Ciężko powiedzieć czy paliwo zamarzło (parafina), która zapchała flitr paliwa. Tak jak wcześniej wskazał Tobie Dominik sprawdź kody błędów układu EDC. Ja osobiście rozpocząłbym od filtra paliwa i ewentualnej diagnostyki czy nie ma gdzieś przecieków w układzie paliwowym. Potem kody błędów lub szersze info o pojeździe i/lub wcześniejsze Twoje prace związane z układm paliwowym. Pozdrawiam.


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2007, 16:52
Posty: 164
GG: 0

Cytuj:
Ciężko tak ustalić co jest przyczyną lub co spowodowało Twój problem bez bliższych szczegółów. Jeżeli wcześniej nie miałeś problemów z odpalaniem lub pracą silnika to sprawa raczej będzie miała charakter zasilenia w paliwo. Ciężko powiedzieć czy paliwo zamarzło (parafina), która zapchała flitr paliwa. Tak jak wcześniej wskazał Tobie Dominik sprawdź kody błędów układu EDC. Ja osobiście rozpocząłbym od filtra paliwa i ewentualnej diagnostyki czy nie ma gdzieś przecieków w układzie paliwowym. Potem kody błędów lub szersze info o pojeździe i/lub wcześniejsze Twoje prace związane z układm paliwowym. Pozdrawiam.
Kolego A jak ją odpowietrzyć???


Tytuł:
Post Wysłano: 23 gru 2007, 23:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2007, 14:48
Posty: 52
GG: 0
Lokalizacja: Otwock

Z lewej strony silnika, pod kolektorem ssącym masz listwę a na końcu jest odpowietrznik. Pompuj ręczną pompką i odpowietrzaj układ odkręcając odpowietrznik.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: