W moim przypadku (volvo FH12 380 98r.) Wskazniczek wychyla sie max. do konca
zoltego pola ...oceniam to na jakies 1,8 bara choc wydaje mi sie ze jest ono
nieco wieksze gdyz mam neszczelny wez i przy pracy doladowania slychac 'syk'
spod deski rozdzielczej, zaznaczam ze turbian jeste firmy "garrett" samochod
ma przejechane okolo 750 tys. [teoretycznie]
a turbina wyglada dosc
'swierzo'wiec przepuszczam ze nie jest od nowosci , jesli idze o opuznienie w
dzialaniu to raczej norma np. przy redukcji pod gorke pelne doladowanie
odbudowuje sie po okolo 2-3s.
Jeli bys przepuszczal ze twoja sprezarka jest zurzyta,powina brac olej i samochod
powinien kopcic na niebiesko, mozna to latwo zdiagnozowac sciagajac waz miedzy
turbina a intercoolerem , jesli jest tam znacznie mokro tzn. dozo oleju to turbina padaka
Dorzuce jeszcze swoje zapytanie do tematu :
czy ma ktos wykresy Max momentu
obrotowego i mocy wzgledem obrotow silnika dla tych jednostek 380 KM??
_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych
Nowy Sącz i okolice - Zapraszam
DPTacho.pl