Cytuj:
Jeśłi karzde koło ma swój atak i kolo talerzowe to ci proponuje włączyć obojetnie jaki bieg i podnieść do góry raz lewe raz prawe koło i te koło które bedziesz mógł obracać przy włonczonym biegu będzie miało uszkodzone mechanizm różnicowy
No to troche nie tak bo chociaz na kazdy most sa dwa ataki i dwa talerze to mechanizm roznicowy jest jeden - wspolny
Nie wiem czy tatre mam w "malym palcu" ale co nieco sie robilo
Jezeli chrupie w srodkowym moscie i jestes pewien ze to w nim sie cos stalo no to klucz 27 i trzeba krecic ...
Dosyc latwo jest zdiagnozowac napedy w Tatrze, oczywiscie jezeli ktos zna zasade dzialania i troche mysli glowa. Wystarczy odkrecic do gory na moscie korek, wlaczyc bieg i swiecac do srodka latarka wszystko widac - co sie kreci, a co stoi w miejscu. Jezeli korki spustowe wystaja od dolu - bo wywa ze na wykopach scieraja sie do rownego - to mozna spuscic olej i zobaczyc czy cos wyleci. Lozyska w tych mostach rzadko kiedy wysiadaja (no chyba ze bez oleju sie jezdzi). Predzej obcielo Ci sruby na ktoryms talerzu lub tez strzelil walek napedziajacy korys atak, badz tez poloska przeskakuje w piascie talerza.
Mechanizmy roznicowe bardzo rzadko siadaja - sa walcowe - i wykancza je zwykle jakis metalowy element np wykrecona sruba.
Aby wyciagnac mosty najlepiej wziac goscia ktory lubi kluczem machac
i musisz odkrecic sruby od ramy i tych poprzeczek mostow (pamietaj tylko aby wsadzic przy montazu te podkladki tam gdzie byly - o ile byly), odkrecic przewody pneumatyczne, hamulcowe itp, oraz zaleznie gdzie masz mocowany silownik od kipra (bo bywa ze jest przykrecony do mostu) no i oczywiscie kiper tez trzeba zdjac. Sruby na rurze mostu odkrecasz przed poprzeczka srodkowego mostu - jeszcze przed ta krotka czescia rury laczacej - ta krotka rurka tez wyjezdzasz razem z obydwoma mostami.
Przy wyjezdzaniu mostami trzeba rame uniesc do gory, tylko trzeba to robic z glowa, aby sie cos zlego komus nie stalo. Pamietaj ze ta rura z mostami to jest element nosny samochodu (nie mysl sobie za ta rama na gorze to wszystko), a jak wyjedziesz elementem nosnym to juz trzeba odpowiednio zabezpieczyc przednia, pozostala czesc zeby to wszystko nie pierd#$%%%^. Przez internet ciezko to tlumaczyc co gdzie i jak. Nie ukrywam ze roboty troche jest ... Mam nadzieje ze nie wysypal sie tylko ten glowny mechanizm roznicowy ktory rozdziela naped na przod i tyl bo wtedy tylko wam krzyz na droge ... no ale moze sie uda.
Powodzenia.