witam.
Mam poważny problem ze Scanią 144 V8 530kM rok 2000 Przejechane 1,300 tys. km.
Objawy:
- bardzo słaba
- na rozgrzanym silniku bardzo nierówno pracuje - tak jakoś nerwowo i trzęsie nawet kabiną, fatalny dźwięk pracy silnika-taki "rozdygotany" metaliczny
- po obsłuchaniu stetoskopem wszystkich "garów" słychać na trzech metaliczne mocne stukanie.
-zawory były ustawione w miarę OK. Mają minimalne luzy ale wg mechanika nie na tyle żeby były przyczyną problemu. wyregulowane od nowa.
-spalanie o ok. 4-5l na 100 więcej niż wcześniej, kiedy wszystko było OK
-zaczyna ciągnąć dopiero przy ok 1550 -1600 obr/min (wcześniej przy 1250 obr wyrywała się spod naczepy) ciśnienie turbo-doładowania dochodzi do 1,9 bar ale dopiero przy wyższych obrotach (1600 -1700)
-obroty silnika równe - wskazówka obrotomierza i pomiar lampą stroboskopową
- sekcje w pompie jeszcze ok - ocenione przez serwisanta pomp, że jeszcze nie kwalifikują się do wymiany (w jaki sposób można sprawdzić jakość i sprawność sekcji?)
- kompresja w cylindrach na rozgrzanym silniku - 34-36
- turbina ok - sprawdzona w serwisie Holseta - 70 tys km
- intercooler szczelny - ciśn. w układzie do 2 bar - mam zamontowany manometr w kabinie i widzę w danym momencie ciśnienie doładowania
-słychać jak silnik się męczy podczas pracy-brak tego chrakterystycznego dla V8 gardłowego bulgotu
- WAŻNE: cały czas po odkręceniu filtra paliwa brakuje w nim ok 3-4 cm paliwa. Zalewam filtr do pełna, jadę 10km, odkręcam i paliwa już brakuje
Stosuję tylko oryginalne (Scania) filtry paliwa, oleju i powietrza
W Scanii zamontowane:
- nowe wtryskiwacze kompletne (10 tys km wcześniej) w serwisie Scanii
- nowy zawór gaszenia przy pompie (70 tys km wcześniej)
- nowa pompka zasilająca - 70tys km
- nowe zaworki na pompie wtryskowej - teraz zamontowane
- nowe cewki w pompie 2 szt - używane ale idealne - 70 tys km
- czujnik temp. płynu chłodzącego 70 tys km
- sprawdzony w serwisie czujnik temp. doładowanego powietrza, płynu chłodzącego itd.
Czy ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania się Scanii?
W serwisie przez telefon określili to bardzo krótko - przypadek beznadziejny - zagadka.
Jeśli ktoś potrafi mi pomóc - piszcie na forum lub na gajek_transport@wp.pl
Odwdzięczę się dobrą wódką.
Pozdrawiam