Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 cze 2009, 11:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

Witam

Mam silnik 3.0HPI 140PS i niestety jest on zdecydowanie za słaby na ładunki które wożę - szczególnie w górach... Dlatego chcę go wymienić na najmocniejszą wersję 180PS czyli 3.0HPT. Czy ktoś może się orientuje czy da się to zrobić? Ponoć fachowcy mówią, że te silniki są identyczne jedynie różnią się sprężarką i oprogramowaniem w komputerze. Może po prostu wystarczy wymienić sprężarki i soft w kompie?


Pzdr


Post Wysłano: 06 cze 2009, 11:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Tak jak mówisz. Różnią się sprężarka, stopniem doładowania, mapą wtrysków i oprogramowaniem jednostki sterującej. Z tym ostatnim zawsze są problemy w Iveco. Mało ludzi potrafi dotrzeć do silników Iveco od tej strony.
To ile Ty kolego ładujesz na niego i ile on ciągnie że Ci w górach brakuje mocy :?: Różnica jest 30 KM i 50Nm. Przy takiej mocy jest praktycznie nie zauważalna. Jedynie elastyczność jest lepsza.
Silnik o HPT musi być co jakiś czas goniony z dużą prędkością obrotową na dłuższych odcinkach ponieważ kierownica sprężąrki się zaciera. Tego efektu nie masz w 136KM i wersji HPI.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

No z tego co słyszałem te 41KM i chyba z 70Nm (ja mam 50C14 a nie 50C15) robi różnicę pod górkę... Wczoraj wróciłem z trasy z 4 osobówkami (na aucie i przyczepie) - cały skład miał prawie 10ton;) Pojutrze lecę do Chorwacji i znowu górki i dolinki;( Podsumowując - przekładać silnik czy wystarczy wymienić turbinę? Gdzie szukać fachowców od softu??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Masz kolego wersję 136 KM. W tej samej generacji był silnik HPT w wersji 166 KM który zresztą zaprezentowałem w Garażu.
Natomiast jeżeli mówimy o wersjach nowszych ich moc kształtuje się odpowiednio :
3.0 HPI - 146KM i 350 Nm,
3.0HPT - 176KM i 400Nm.
Zresztą wersje starsze opisane wcześniej mają te same wartości Nm, tylko dostępne w wyzszych przedziałach obrotowych silnika.

Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to chcesz przerobić wersje 136 KM na 176KM, tak ?
Wiem tylko tyle że moją wersję, tj. 166KM można przezbroić w 198KM i Nm ok 500. Ale jaki to ma wpływ na żywotność silnika tego nie chce sprawdzać na własnej skórze.

Musisz poszukać dobrego zakładu który takimi rzeczami się zajmuje. Najlepiej jeżeli obsługuje samochody rajdowe. Tak jak ma to miejsce we Wrocławiu w Jetroniku. Oni doradzą najlepsze rozwiązanie i wypośrodkują Twoje oczekiwania z możliwościami autka.
Ale osobiście powiem Ci szczerze że nie polecam takich przeróbek. Ponieważ silniki 3.0l nie mają dużego zapasu na przeróbki. Szczególnie popatrz na wielkość sprzęgła i koła dwumasowego które przenosząc 350NM i 400Nm, pękają w szwach.

Spójrz od drugiej strony. Są dailaki w wersjach 6,5t. dmc i mają te same silniki. Sam mam wersje 65C17 z duuużym kontenerem, windą i spiętym w przyczepę o 3,5t. dmc. Więc zestaw ma 10t. dmc i radzi sobie podczas jazdy. Przy takich podjazdach musisz przyzwyczaić się do myśli że nie prowadzisz już busa. Tylko zestaw ciężarowy który nie ma się ścigać kto pierwszy będzie na górze. Tylko żeby się tam mozolnie wdrapać.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

OK - ale ja właśnie nie chcę przerabiać jeśli to jest ryzykowne ale wymienić cały silnik na wersję najnowszą 3.0HPT o mocy 176PSI. Chyba, że silnik (oprócz turbiny) oraz cały osprzęt jest ten sam i wspomniane przez Ciebie koło masowe, sprzęgło itd są identyczne to mogę sie pobawić w chiptuning z 136PS do właśnie około 170-180PS. Co w tym wypadku chyba nie powinno mieć różnicy jeśli fabrycznie montują silnik 176PS? Ponadto jak sam piszesz masz kolego 166PS - a ja mam niestety 30PS mniej co gwarantuję Ci daje różnice... Jeszcze ponoć ważny jest most - czyli przełożenie ale nie chciałbym go skracać bo może się okazać, że jadę 70km/godz na prostej z górki...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Powiem Ci że patrzyłem się na silnik 3.0 HPT 166PS i 3.0HPT 176PS. Z zewnątrz nie ma różnicy. Osobiście uważam że to ten silnik ale z innym oprogramowaniem.
Ale różnice masz w przeprowadzeniu osprzętu do skrzyni biegów. Masz też inne przełożenia skrzyni. Chodź różnica nie jest duża.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

OK - ale czy jest różnica między silnikiem 3.0HPI 130PS a 3.0HPT 176PS?? Natomiast o jakich różnicach mówisz jeśli idzie o "przeprowadzenie osprzętu do skrzyni biegów"?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: