wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

[Liaz] Jak to działa?
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2628
Strona 1 z 2

Autor:  igoR84 [ 28 lut 2006, 16:05 ]
Tytuł:  [Liaz] Jak to działa?

Obrazek

Schemat przełożeń w Liazie, może ktos mi to wytłumaczyć, heh bo bardzo mnie to zaciekawiło.

Autor:  Pazdz [ 28 lut 2006, 16:10 ]
Tytuł: 

Heh ja nie mam pojęcia, ale strzelam. Włączamy jedynkę, na dwójkę przeskakujemy przełącznikiem, trójka wajhą, czwórka znów przełącznikiem, 5 i 6 tak samo a do 7 musi być drugi przełącznik, żeby przebić się do dużej skrzyni. A R i C to jasne, wsteczny i muł. :wink: :wink:

Autor:  VOLVO [ 28 lut 2006, 21:39 ]
Tytuł: 

Ja też nie wiem, ale myśle że Pażdzioch dobrze kombinuje :idea:

Autor:  HitmaN [ 28 lut 2006, 22:00 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ja też nie wiem, ale myśle że Pażdzioch dobrze kombinuje
dokładnie <<Paździoch>> mądrze mówi napewno ta skrzynia ma tzw. góra dół tylko jak sie przełącza 1 i 2 bieg na jednym położeniu lewarka stanowi zagadkę, ale myślę że to będzie coś w stylu fullera bo w Liazach z tego co wiem były skrzynie bez synchronizacji.

Autor:  Pazdz [ 28 lut 2006, 22:30 ]
Tytuł: 

Cytuj:
ale myślę że to będzie coś w stylu fullera bo w Liazach z tego co wiem były skrzynie bez synchronizacji.
Nom tylko, ze w Fullerce były trzy przełożenia (A,B i C) na jednym przełożeniu lewrka i również nie było połówek. Ta skrzynia jest bardzo interesująca. Miejmy nadzieję, że wypowie się ktoś obeznany w tym. :P

Autor:  Cyryl [ 01 mar 2006, 7:14 ]
Tytuł: 

jest to prosta skrzynia biegów mniej więcej taka jak ZF, tylko posiada o jedno przełożenie mniej, a za to bieg pełzający.
1 R1 i R2 to biegi wsteczne z pólbiegiem lub bez, dlatego są dwa, działają tylko na dolnej skrzyni.
2 C1 i C2 to biegi pełzające, używane tylko w ciężkich warunkach, również działają tylko na dolnej skrzyni.
3 w pozostałych oznaczeniach to normalne biegi z czego na jasnym polu to niska skrzynia, na czarnym - górna.

w niektórych samochodach było oznaczenie dla analfabetów z wizerunkiem żówia i zająca oznaczające dolną i góną skrzynię.

Autor:  igoR84 [ 01 mar 2006, 10:10 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Włączamy jedynkę, na dwójkę przeskakujemy przełącznikiem, trójka wajhą, czwórka znów przełącznikiem, 5 i 6 tak samo a do 7 musi być drugi przełącznik, żeby przebić się do dużej skrzyni
Też tak kombinowałem, ale ogolnie chciałem znać zdanie innych i oczywiscie poznać prawde.

Autor:  Pazdz [ 01 mar 2006, 11:58 ]
Tytuł: 

Cytuj:
w niektórych samochodach było oznaczenie dla analfabetów z wizerunkiem żówia i zająca oznaczające dolną i góną skrzynię.
Hehe Cyryl. W IVECO Stralis ze skrzynią manualną jest właśnie takie oznaczenie na LCD. Gdy jedziemy na małej skrzynii wyświetla się żółw a na dużej zając. :lol: :lol:

Autor:  Jarek [ 01 mar 2006, 13:36 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
w niektórych samochodach było oznaczenie dla analfabetów z wizerunkiem żówia i zająca oznaczające dolną i góną skrzynię.
Od razu dla analfabetów,lepsze oznaczenia symbolami zrozumiałymi dla wszystkich niż jakiś napis. Na przykład w rosyjskich autach, przynajmniej kiedyś zamiast symbolu oznaczającego olej na wskażniku pisało "masło". Ja tam wolę piktogramy :D

Autor:  Cyryl [ 01 mar 2006, 15:36 ]
Tytuł: 

więc dla tych o innym poczuciu abstrakcji:
auta Liaza były w dobie komuny eksportowane do egzotycznych krajów, gdzie zamiast liter są robaczki, więc zastosowanie symboli było prostsze.

z drugiej strony skąd ja bym wiedział co znaczy: rizek, hranolki tatarska omasta, gdybym nie musiał zamawiać w czeskiej restauracji słownie. gdyby tak jak obecnie były zdjęcia do dzisiaj nie znałbym nawet słowa po czesku.

Autor:  kraz [ 01 mar 2006, 19:48 ]
Tytuł:  Liaz

Bardzo podobna skrzynia do Volvo albo Scanii,tylko Czesi trochę skomplikowali oznaczenia.W szwedzkich samochodach to jest bardziej czytelne.Zasada jest ta sama,skrzynia niska,wysoka i połówki

Autor:  Cyryl [ 01 mar 2006, 22:40 ]
Tytuł: 

prosze pamiętać, że oznaczenie jest istotne przez pierwsze pół godziny jazdy, przeciętny kierowca jeździ ciężarówką trochę dłużej, więc samo oznaczenie jest sprawą dalszego planu.

Autor:  igoR84 [ 02 mar 2006, 10:53 ]
Tytuł: 

Obrazek

A Tu przedstawiam schemat z Renault Magnum, silnik Mack-a rok auta 1993. Ciekawi mnie jedynie oznaczenie nad schematem układu biegów, czy to oznacza że gdy prędkość spada to należy zmienić bieg z 5 na 4... Proszę o odpowiedź.

Autor:  Mihu [ 02 mar 2006, 17:31 ]
Tytuł: 

Chodzi tutaj o przejście ze skrzyni wysokiej (szybkiej) na niską (wolną).
A swoją drogą to w 1993 roku nie montowano w Magnum silnika Mack tylko MIDR ;)

Autor:  mario [ 02 mar 2006, 19:55 ]
Tytuł: 

igoR84 to jest zapewne limit prędkości maksymalnej przy jakiej można zejść na "dolną" skrzynię bez obawy o uszkodzenia

Autor:  oski1234 [ 02 mar 2006, 19:56 ]
Tytuł: 

Dokladnie tak jak napisał Mihu :) mieliśmy takie badziewie w managerce, dobrze pamiętam :P

Autor:  Mihu [ 02 mar 2006, 20:05 ]
Tytuł: 

W nowym Magnum tez mamy taką tabliczkę - fotka z naszego DXi:

Obrazek

Autor:  Pazdz [ 02 mar 2006, 22:03 ]
Tytuł: 

Heh te oznaczenie w DXI są trochę mylące (oczywiście dla laika). Bo wygląda jakby to była skrzynia z przebitką, a jest przełącznik. :P

Autor:  Mihu [ 02 mar 2006, 22:05 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Bo wygląda jakby to była skrzynia z przebitką, a jest przełącznik.
Bo to jest skrzynia z przebitką. Przełącznik pokazany na schemacie dotyczy przełączania półbiegów, a nie zakresów skrzyni. ;)

Autor:  Pazdz [ 02 mar 2006, 22:09 ]
Tytuł: 

Heh a ja przez cały czas myslałem, że w DXI jest skrzynia z przełącznikiem. Obrazek

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/