wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Tachograf
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=27374
Strona 1 z 4

Autor:  demon55 [ 13 wrz 2010, 13:31 ]
Tytuł:  Tachograf

koledzy mam pytanie ...wiec do tad jezdzilemsam tak ze wszysto wiem na temat obslugi jednej tarczki... a nie dlugo jade razem z kolega i jak sie obsluguje?? trzeba zamieniac tarczki?? moze to glupie pyt ale moze miesiac w tym jestem....wiec nie denerwujcie sie ze sie pytam o takie rzeczy to jest tach z actrosa 98r .tzw 19 z gory dzieki

Autor:  użytkownik usunięty [ 13 wrz 2010, 13:51 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

Oczywiście, że musisz zmienić tarczkę, jak się przesiadasz.
Ty prowadząc jako pierwszy, wkładasz w górną szczelinę tachografu swoją tarczkę, kolega zaś, jako drugi kierowca wsuwa tarczkę w dolną szczelinę.
Po wykorzystaniu czasu jazdy (max 4,5g) zamieniacie się miejscami i jednocześnie wyjmujecie tarczki. Wówczas Twój kolega wkłada tarczkę w górną szczelinę, Ty zaś z kolei w dolną.

Zasada jest taka. Ten, który prowadzi zawsze wkłada tarczkę w górną szczelinę. Osoba siedząca obok - drugi kierowca wsuwa tarczkę w dolną szczelinę. Podczas zmiany tarcz w ciągu 30 godzin ("doba" dla dwóch kierowców) nic nie wpisujesz w tarczce. Wpis tak, jak w pojedynczej obsadzie - przed rozpoczęciem pracy i po zakończeniu dobowego regularnego odpoczynku.

Autor:  demon55 [ 13 wrz 2010, 14:30 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

Ok dzieki :) pierwszy kierowca ma ustawione na łozko czyli jazda..a drugi na zaladunek??czy tez łózko?

Autor:  korni8808 [ 13 wrz 2010, 15:59 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

podczas jazdy powinieneś mieć na młotkach(zazwyczaj jeździ się na łóżku, tak jak mówisz),
a 2gi kierowca, być w gotowości czyli "koperta"

Autor:  demon55 [ 13 wrz 2010, 16:58 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

dzięki koledzy.a jeszcze jedno pytanie nie koniecznie z tym zwiazane.. jezeli jestem wspol wlascicielem pojazdu to normalnie mnie obowiazuje czas pracy?? dodam ze nie mamy firmy tylko samochod kupilismy z ojcem dla wlasnej potrzeby..przywiezc sobie wegiel czy cos...czyli transport nie zarobkowy.dla wlasnego uzytku??? czy sam mam sobie wypisac karte urlopowa pojazdu?? ze stal wtedy i wtedy??

Autor:  kraz [ 13 wrz 2010, 18:22 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

Czyli transport na potrzeby własne, czas pracy obowiązuje.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 14 wrz 2010, 10:20 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

Cytuj:
podczas jazdy powinieneś mieć na młotkach(zazwyczaj jeździ się na łóżku, tak jak mówisz),
a 2gi kierowca, być w gotowości czyli "koperta"
Drugi kierowca może mieć ustawiony selektor jak chce. W przypadku gdy tachograf automatycznie rysuje jazdę gdy pojazd ruszy (większość tak ma), drugiemu kierowcy automatycznie rysuje się "koperta", a po zatrzymaniu pojazdu rysuje mu to, co ma ustawione (tak jak pierwszemu).
Cytuj:
Czyli transport na potrzeby własne
Nie istnieje nic takiego. Co najwyżej PRZEWÓZ NA POTRZEBY WŁASNE.

Autor:  demon55 [ 14 wrz 2010, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

a mam sytuacje jade z zakopca do lodzi.. jakies 10 12 h powiedzmy dojezdzam na miejsce i czekam az podepna mi przyczepe i hak i podobno ma im zejsc z 5 6 h.. moge wykotrzystac ten czas jako odpoczynek czyliczy sie jako rozladunek?? i czy mozemy sie od razu wracac znowu??? czyli wychodzi powiedzmy jednemu kierowcy np 7 h a drugiemu 4.5...po tym niby odpoczynku 5 6 h mozemy spowrotem jechac 4,5h drugi 4,5h i pierwszy jeszcze 2,5??? troche to pogmatwane ale tak to jest byc poczatkujacym...

Autor:  Artur29 [ 18 wrz 2010, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

kolego wolfzan podaj typ tachografu który rysuje załogę dwuosobową w ten sposób 8)

Autor:  DeviC3 [ 18 wrz 2010, 22:29 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

Cytuj:
kolego wolfzan podaj typ tachografu który rysuje załogę dwuosobową w ten sposób 8)
Ja Ci nie wymienię typu tachografu który rysuje w ten sposób, ale potwierdzam w większości "nowych" tacho analogowych tak jest. W starszych modelach sam ustawiasz gotowość, albo łóżko. To w zasadzie nie ma znaczenia i większej różnicy w przypadku kontroli.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 19 wrz 2010, 1:38 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

Cytuj:
kolego wolfzan podaj typ tachografu który rysuje załogę dwuosobową w ten sposób 8)
Tachograf analogowy, który nie wymaga przestawiania selektora przy każdej zmianie aktywności działa na zasadzie, którą opisałem.

Autor:  kraz [ 19 wrz 2010, 10:26 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

W starszych tachografach była dodatkowa pozycja jazda czyli kierownica.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 19 wrz 2010, 10:33 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

Cytuj:
W starszych tachografach była dodatkowa pozycja jazda czyli kierownica.
O tym piszę. Tam każdą aktywność trzeba było przestawiać ręcznie. Jedziesz - ustawiasz kierownicę, zatrzymałeś się na światłach - ustawiasz łóżeczko/młoteczki/kopertę etc. więc było to dosyć uciążliwe.

Autor:  transport100 [ 03 paź 2010, 13:39 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

Witam.
Mam problem z tachografem analogowym, a mianowicie po odłączeniu zasilania (wymiana akumulatorów) tachograf przestała rysować prędkość. Po wyłączeniu zasilania i ponownym podłączeniu wskazówka prędkości przesuwa się do max prędkości i tak zostaje. Po otwarciu tacho w celu wymiany tarczki wskazówka prędkości wraca na zero i na tym kończy się praca prędkościomierza. Wszystkie inne dane są rysowane na tarczce.
Co mam z tym fantem zrobić????? :?:

Autor:  Jaccu [ 03 paź 2010, 15:22 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

Na to wygląda, że masz uszkodzony tachograf, możesz na nim jeździć jakieś chyba 7 dni opisując tarczki, ale po tym czasie musisz tachograf oddać do naprawy, jeśli jesteś za granicą i wiesz, że w tym czasie nie zdążysz dojechać do bazy aby tam dokonać naprawy, musisz naprawy dokonać w drodze.
Lecz na ten temat możesz znaleźć o wiele szczegółowe info korzystając z google.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 03 paź 2010, 15:28 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

Cytuj:
możesz na nim jeździć jakieś chyba 7 dni opisując tarczki, ale po tym czasie musisz tachograf oddać do naprawy.
Może maksymalnie 7 dni, ale jeśli jest w stanie wcześnie go naprawić, to nie wolno mu "przeciągać" tego czasu do maksimum, tylko powinien naprawić tacho wcześniej. Jeśli chodzi o tachograf cyfrowy, to w przypadku uszkodzenia, zubienia kart etc. można jeździć robiąc wydruk przed rozpoczęciem i po zakończeniu pracy przez 15 dni.

Autor:  transport100 [ 03 paź 2010, 15:48 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

ok ale około pół roku temu stało mi się tok samo ale po kilku dniach prędkościomierz zaczął działać. Do serwisu i tak się udam ale dla siebie chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną takiego działania.
pozdr.

Autor:  jankowski17 [ 22 paź 2010, 19:38 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

Panowie głupie pytanko mam troszkę dostałem robotę na ciężarowym samochodzie jest to stare volvo fl6 i ma tachograf jeszcze w prędkościomierzu i są młoteczki koperta i łużko jak zaczynam dzień pracy wkładam tarczkę i na czym muszę mieć ustawione ten selektor na młoteczkach czy kopercie ?? i gdy robię pauzę czy musze zmieniać na łużko ?? i jak jest gdy kończę prace czy tarczkę muszę wyciągać czy mogę ją wyciągnąć na drugi dzień gdy zaczynam nowy dzień pracy ??

Autor:  Użytkownik usunięty [ 22 paź 2010, 19:49 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

Cytuj:
Panowie głupie pytanko mam troszkę dostałem robotę na ciężarowym samochodzie jest to stare volvo fl6 i ma tachograf jeszcze w prędkościomierzu i są młoteczki koperta i łużko jak zaczynam dzień pracy wkładam tarczkę i na czym muszę mieć ustawione ten selektor na młoteczkach czy kopercie ??
Poszukaj sobie co oznacza każdy symbol selektora. Jest na pewno o tym na forum. Powinieneś wiedzieć to jest przerwa, odpoczynek, inna praca, dyspozycyjność/dyżur.
Cytuj:
i gdy robię pauzę czy musze zmieniać na łużko ??
http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzenie_561_2006.pdf

Poszukaj co to jest przerwa i co to jest odpoczynek. Przerwę można kręcić na łóżku (nie łużku) lub na kopercie, natomiast odpoczynek tylko na łóżku.
Cytuj:
i jak jest gdy kończę prace czy tarczkę muszę wyciągać czy mogę ją wyciągnąć na drugi dzień gdy zaczynam nowy dzień pracy ??
Jeśli wiesz, że będziesz przed upływem 24h w aucie, to możesz zostawić, przełączyć selektor na łóżeczko i wyrysuje Ci się odpoczynek. Jeśli nie, to wyjmujesz tarczkę i do godz. 24 rysujesz na odwrocie odpoczynek od momentu kiedy zakończyłeś pracę (np. 18-24). Przychodząc następnego dnia do pracy przed włożeniem tarczki rysujesz odpoczynek od północy do np. 6 rano (załóżmy, że o tej zaczynasz pracę), potem tarczka do tacho.

Autor:  TomekSW [ 27 paź 2010, 20:09 ]
Tytuł:  Re: Tachograf

Koledzy mam takie nurtujace Mnie pytanie.
Bo jak stoimy na bazie to szef każe miec otwarte tacho(bez wlożonej tarczki)
I pauza sie nie rysuje na tarczce tylko rysuje ja z tyłu na tarczce bo mam takie prawo.
I tu jest problem bo tam jest przedział co 30 minut do wyrysowyania, a co ja ja zaczynam prace zawsze ok 6.10 - 6.20 ?? to rysowac do 6 czy do 6.30 te kreseczki z tyłu ??


Drugie pytanie. Bo na kraju mamy ózłte tarczki za weekend.
A co np jak jade w srode na czechy, to za te zółte tarczki musza mi wystawić te zasiwdczenie A4 czy te zólte tarczki ta bedą respektowane na czechach ??
Bo na strałe na cz nie jeździmy tylko sporadycznie np do ostravki czy do Karviny.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/