Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 lis 2010, 18:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

Witam.
Mam problem z hamulcami na środkowej osi w Krone. Widać wyraźnie, że cała oś środkowa lekko trzyma. Na pulpicie w ciężarówce zaczął się palić ABS. Czy to przyczyna jakiegoś zaworu?

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Post Wysłano: 04 lis 2010, 8:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Powietrze do siłowników jest połączone na wszystkich osiach i nie może być tylko na środkowej osi .


Post Wysłano: 04 lis 2010, 9:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

Podnosiłem wszystkie 3 osie i kręciłem kołami. Środkowa oś trzyma nie wiem dlaczego. W trasie piasty się lekko grzeją. Myślę, że to wina jakiegoś zaworu, ale nie wiem który to ten zawór :]

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Post Wysłano: 04 lis 2010, 16:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Nie nie jest to wina zaworu . Sterowanie jest tylko lewa i prawa strona , nie ma oddzielnego sterowania osiami . Podnieś koło (blokujące się) i odłącz przewód z powietrzem od siłownika i sprawdz czy nadal blokuje .


Post Wysłano: 04 lis 2010, 18:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Jesli czujniki masz ABS na 4 kolach, to napewno sterowanie jest na kazde kolo osobno.

Mozliwe ze zawor EBS jest wadliwy i daje szczatkowe cisnienie na silowniki srodkowej osi.
Odkrec przewody z powietrzem i pomierz cisnienia manometrami.

Mozesz tez sprobowac odjac caly silownik hamulcowy, i zakrec kolem, jesli nadal cos je trzyma to problem jest w zacisku.
Jesli pusci to albo silownik zapieczony jest, albo EBS.

Sprobuj tez przeregulowac lub na zaciskach, powinien byc na 2 - 3 klikniecia.


Post Wysłano: 04 lis 2010, 19:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Nawet przy 4 czujnikach w naczepach jest steowanie wspólne . Żeby było oddzielne sterowanie musiałby być dodatkowo zawór przekaznikowy który w naczepach jest stosowany bardzo rzadko .


Post Wysłano: 06 lis 2010, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

To jak jest mozliwe, ze przy zablokowaniu jednego kola ABS odpuszcza tylko to jedno?

Bo ma sterowanie na kazde kolo osobno. Gdyby bylo inaczej odpuszczal by wszystkie.


Post Wysłano: 07 lis 2010, 1:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Kolego maderfaker plus chyba nie masz racji jeżeli hamujesz to do wszystkich siłowników idzie równo powietrze ale jeżeli któreś z kół przy tym hamowaniu zablokuje się czujnik odczytuje to i wtedy sterownik wysyła napięcie na modulator który "odpuszcza" zmniejsz Ciśnienie i siłe hamowania wtedy słychać takie charakterystyczne psykanie powietrza "psyk, psyk, psyk" gdy koło odblokowuje się sterownik nie podaje prądu modulator zamyka się nie wypuszczając z siebie powietrza :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 07 lis 2010, 9:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2010, 16:10
Posty: 80
GG: 0
Samochód: volvo fh12

Tak sie sklada, ze ostatnio bylem na komputerowej diagnostyce EBS knorr, i czlowiek mi tlumaczyl tak jak napisalem wyzej.

Jesli on sie mylil, to moze i ja glupoty opowiadam.


Post Wysłano: 07 lis 2010, 12:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Zobacz opis takiego zaworu to będziesz wiedział jak działa . Jest to podwójny modulator , co widać nawet z zewnątrz .


Post Wysłano: 07 lis 2010, 19:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:48
Posty: 484
GG: 1
Samochód: Actros 440/FH XL 500
Lokalizacja: Ostrołęka

To się dzieję na zakrętach lub na rondach. ABS jest, ABS działa.
Środkowa oś lewe koło lub prawe. Nie naciskam na hamulec a ta środkowa oś sama hamuje, na parkingu staję, a tu tarcze czerwone. Problem występuję tylko na środkowej osi.


Interesujące posty pisaliście wyżej :/

_________________
prezentacja moich Daf, Volvo


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: