Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 lut 2011, 19:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2010, 22:01
Posty: 33
GG: 0
Samochód: Volvo fh 12

Witam wszystkich.
Posiadam volvo fh12 380 z 2001 roku i mam z nim taki problem że pali mi 46-50 l/100km.
co może być tego przyczyna? pompowtryski są dobre pompka paliwa tez jest dobra.
ogólnie błędów jako takich nie pokazuje oprócz tego że od czasy do czasu zapali się "sprawdź przy sterowaniu pojazdy" to z kodów błędów wyczytałem że jest to przystawka mocy od dużej i małej skrzyni ale biegi się normalnie zmieniają. a i od pewnego czasy wskazówka od turbiny pokazuje mi że turbina pracuje na maxa. wystarczy że włączę zapłon to ona odrazu wędruje na 2.
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 07 lut 2011, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6017
Samochód: Volvo FH

Na komputerowych / czujnikowych sprawach to do razu mówię ze się nie znam.
Ale cosik mi sie wydaje, że komputer odczytuje że jest od pyty powietrza i do tego dostosowuje dawkie paliwa.

Trzeba znaleźć to ustrojstwo które mierzy "ilość" powietrza dostarczanego silnikowi, to może być klęknięte.


Nie ma jakichś błędów? Bo komputer chyba by coś wykrył gdyby tak było jak sugeruję.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 07 lut 2011, 23:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Musisz pomiezyć czujnik MAP wg danych A to wtyczka A a B to wtyczka B przy sterowniku silnika oczywiście

A4 - A5 włączony zapłon - 4,8 - 5,15 V
A5 -B9 wł.zap. 0 v
A3 -A5 wł.zap.poz. morza 1.1 V
A3 -A5 2500 - 3000 mbar 3,5 -4,4 V

A2 -A5 wł.zap. temp 20 2,6 V
A2 -A5 wł.zap.temp. 40 1,6 V

Powodzenia będziesz wiedział czy czujnik jest ok, on ma istotny wpływ na dawkę paliwa i oczywiście spalanie


Post Wysłano: 08 lut 2011, 15:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2010, 22:01
Posty: 33
GG: 0
Samochód: Volvo fh 12

Witam dzisiaj dodatkowo wyskoczył mi nastepujacy bład ogrz 1pow wlot usterka elektryczna MID 128 SID 070 FMI 5
co ten kod oznacza? wiem tylko tyle że coś ze świecami zarowymi.
z góry dziękuje za odpowiedz.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 08 lut 2011, 15:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W volvie niema świecy żarowej tylko jest grzałka elektryczna na początku kolektora ssącego. Według twojego opisu jest coś nie tak z czujnikiem doładowania skoro od razu pokazuje 2 atm przez to tyle pali silnik

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 08 lut 2011, 20:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2010, 22:01
Posty: 33
GG: 0
Samochód: Volvo fh 12

A gdzie dokładnie znajduje się czujnik doładowania?


Post Wysłano: 08 lut 2011, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Szukaj na kolektorze sącym czujnik doładowania

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 09 lut 2011, 20:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2010, 22:01
Posty: 33
GG: 0
Samochód: Volvo fh 12

Dzisiaj wymieniłem czujnik i już wszystko gra.
Dzieki wszystkim za pomoc
Pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: