Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 mar 2011, 11:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

Witam wszystkich ;) Chciałbym się zapytać o kilka szczegółów, ale jakże ważnych... Auto z 1997 roku, silnik DSC 12 01 400 kucy.

1. Mam wyciek przy pompie wtryskowej. Z obserwacji przeprowadzonych przeze mnie wynika, że owy przeciek ma miejsce gdzieś w okolicy łączenia rozdzielacza a pompy wtryskowej... Foto poniżej. Jednak po szybkim przeglądziei ScaniMulti doszedłem do wniosku, że rozdzielacz nie ma nic wspólnego z pompą, poza tym, że jest do niej przykręcony. Pytanie więc, gdzie jest możliwie jakaś uszczelka, którą mógł trafić szlag?

Obrazek

2. Od czego jest przewód na siłowniku hamulcowym wychodzący z jednego końca i wchodzący w drugim?

Obrazek

3. Czy do wymiany filtra układu chłodzącego muszę spuszczać płyn? Czy trzeba go zalewać czy wystarczy odpowietrzyć układ na nowo?

4. Czy przy wymianie filtra paliwa trzeba odpowietrzać układ?

W sumie zaczynam z mechaniką tak na poważniej, więc proszę o wyrozumiałość...

Pozdrawiam
Marcin

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Post Wysłano: 27 mar 2011, 12:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

zdjęcia nie działaja, musisz poprawić


Post Wysłano: 27 mar 2011, 12:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Post Wysłano: 27 mar 2011, 13:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

AD 1 To nie jest rozdzielacz tylko elektrozawór który odcina dopływ paliwa do pompy wtryskowej podczas gaszenia silnika czy hamowaniu silnikiem. Do odpowietrzenia układu paliwowego po wymianie filtra paliwa należy mieć włączony zapłon aby zawór był otwarty.
Jak nie puszcza gdzieś na przewodzie to na łączeniu elektromagnesu z obudową zaworu


AD2 Jest to zabezpieczenie aby do środka przez ten otwór nie dostawała się woda czy piasek. W środku obudowy jest sprężyna i membrana jak pracuje membrana to spręża się w środku obudowy powietrze które otacza sprężynę i przez ten otwór wydostaje się powietrze na zewnątrz poprzez ten wężyk do drugiej komory w siłowniku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 mar 2011, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
3. Czy do wymiany filtra układu chłodzącego muszę spuszczać płyn? Czy trzeba go zalewać czy wystarczy odpowietrzyć układ na nowo?

4. Czy przy wymianie filtra paliwa trzeba odpowietrzać układ?
Odnosnie punktow 3 i 4 to wywal ten filtr razem z podstawa, a otwor zaslep. Kit do zaslepiania kupujesz w serwisie, albo robisz sam (blaszka z otworami na sruby + uszczelka).
Cytuj:
W sumie zaczynam z mechaniką tak na poważniej, więc proszę o wyrozumiałość...
Chcesz sie nauczyc mechaniki poprzez internet ? To moze byc czasami kosztowne w skutkach ...


Post Wysłano: 27 mar 2011, 19:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

Hehe, nie nie, nie chcę się nauczyć mechaniki poprzez internet. Już robiłem sporo rzeczy i coś tam wiem, tylko chcę zweryfikować swoją wiedzę i upewnić się co do danej kwestii. ;)

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: