wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Silik Cummins, problem z uruchomieniem http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=31192 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | robson77 [ 03 cze 2011, 22:04 ] |
Tytuł: | Silik Cummins, problem z uruchomieniem |
Witam. Borykam sie z problemem silnika Cummins. Problem jest z tym ze nie moge go uruchomic. Przy probie odpalenia z rury wydechowej wylatuje intensywny bialy dym. Wymienilem pompke paliwa, bo byla "padnieta" ale nadal problem pozostal. Sprawdzalem turbine ale wydaje mi sie ze jest dobra. Jakby byla nawet padnieta turbina to powinien i tak odpalic. Tak mi sie bynajmniej wydaje. Jak odpowietrzyc uklad paliwowy? Zauwazylem jeden odpowietrznik przy filtrze paliwa. Odkrecalem rowniez przewody wysokiego cisnienia - bez zmian. Prosze Was o rade. |
Autor: | marektruckserwis [ 03 cze 2011, 22:09 ] |
Tytuł: | Re: Silik Cummins, problem z uruchomieniem |
Jaki typ silnika i co wcześniej się z nim działo? |
Autor: | tszpak [ 03 cze 2011, 22:11 ] |
Tytuł: | Re: Silik Cummins, problem z uruchomieniem |
a w czym zamontowany ten silnik ???? przeslij zdjecia jak sam siknik lub napisz ktory typ generalnie powinienes miec reczna pompke do odpowietrzania ukladu paliwowego i male odpowietrzniki na obudowie filtra paliwa i glowicy |
Autor: | robson77 [ 03 cze 2011, 22:20 ] |
Tytuł: | Re: Silik Cummins, problem z uruchomieniem |
On jest zamontowany w takim dziwnym samochodzie do przeciagania naczep. Z tego co wiem na samym poczatku tracil moc, a pozniej zaczal kopcic na bialo. Po sholowaniu go do warsztatu zauważyłem ze pompka paliwa jest miekka. Wymienilem ja. Co do typu to nie wiem dokladnie. Nie zwróciłem na to uwagi. Reczna pompka jest. Odkrecam odpowietrzniki na filtrze ale nic to nie daje |
Autor: | zzx [ 03 cze 2011, 22:29 ] |
Tytuł: | Re: Silik Cummins, problem z uruchomieniem |
pojazd to pewnie TERBERG lub coś w tym typie, a w silniku może trzeba zacząć od wymiany filtrów a potem dopiero grzebać dalej. jak kopci na biało to ma za mało paliwa. |
Autor: | robson77 [ 03 cze 2011, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: Silik Cummins, problem z uruchomieniem |
A dokladniej to Ferrari. Tutaj potocznie na nie mowia TUG-i. Jest to silnik 6-cylindrowy z pompa rotacyjna. Jutro sprawdze filtr ale podobno byl wymieniany. |
Autor: | zzx [ 03 cze 2011, 22:50 ] |
Tytuł: | Re: Silik Cummins, problem z uruchomieniem |
jeżeli to silnik z pompą rotacyjną to być może masz zapowietrzoną pompę lub wręcz jest uszkodzona daje zbyt niskie ciśnienie - w środku w głowicy tej z której wychodzą przewody wysokiego ciśnienia są "łopatki" które są odpowiedzialne za wytworzenie wysokiego ciśnienia które idzie na wtryskiwacze. może być jeszcze taka sytuacja że pompa ma "włączone ssanie" - zwiększona dawka paliwa na zimę by łatwiej pojazd uruchomić podczas mrozów i wtedy też będzie dymić na biało ale to mało prawdopodobne. co do odpowietrzania miałem kiedyś sprzęt z pompą rotacyjną i odpowietrzało się ją śrubą która była umieszczona między pompą a blokiem slinika - strasznie trudny dostęp. |
Autor: | robson77 [ 03 cze 2011, 22:59 ] |
Tytuł: | Re: Silik Cummins, problem z uruchomieniem |
Ale sek w tym kolego ze ostatnio byl problem z odpaleniem tego silnika. Wowczas padl stycznik. Tak dokladnie, nie myle sie. Wymienilem go i problem znikl. No ale oprocz tego sa bezpieczniki porcelanowe. Wymienilem dwa ktore sa od odpalania silnika. Ten trzeci jest wlasnie od uruchamiania silnika w czasie mrozu no ale jego nie wymienilem chociaz jest spalony. To moze byc powod? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |