Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 wrz 2012, 11:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2012, 19:00
Posty: 19

Cześć,

Chcę kupić ciężarówkę do przewozu stali. Proszę o radę, co według was najlepiej by mi się sprawowało.
Jeżeli chodzi o parametry:

1) Ładowność minimum 5t
2) Zamierzam doczepić dwukółkę, by móc przewozić elementy o długości 12mb
3) Niezawodność, niskie koszta naprawy, sensowne spalanie
4) Cena do 20tys.

Ciężarówka będzie kursować na trasach do 100-200km. Z pewnością więcej będzie stała w kolejkach na magazynach. Nie siedzę w tym, więc opieram się na radach - słyszałem o Manie, Dafie itd. Generalnie będzie służyć tylko i wyłącznie do przewozu na własne potrzeby, ale kursować będzie codziennie. Chciałbym żeby mi się to nie psuło co chwila. Początkowo myślałem o Starze z dwukółką ale stanowczo mi go odradzono jako zbyt wadliwy.

Jestem przed samym zakupem, więc w razie czego wrzucajcie linki wystawionych ciężarówek godnych uwagi.


Tak dla przykładu podaję kilka linków (chodzi mi o model) - co według was jest najlepsze? Chodzi mi oczywiscie o stosunek jakosc/cena/utrzymanie.


1) otomoto.pl/mercedes-benz-1117-T3269554.html
2) otomoto.pl/man-12-224-T3254591.html
3) otomoto.pl/star-1142-T3253960.html
4) otomoto.pl/mercedes-benz-ate go-T3251471.html
5) otomoto.pl/renault-midliner-rama-plandeka-ladny-T3248114.html
6) otomoto.pl/iveco-120-e18-T3246390.html
7) otomoto.pl/volvo-fl-607-plandeka-dmc-11-ton-T1819312.html


Post Wysłano: 26 wrz 2012, 12:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

przede wszystkim nie podałeś ładowności.

określenie ładowności minimum 5t, to jak powiedzenie o samochodzie o dla minimum 5 osób, może być jakieś małe, duże, bardzo duże 7 osobowe, van i autobus.
ładowność podaje się maksymalną.

jak chcesz ciągnąć dwukółkę na dłużycę, na skrzyni ładunkowej musi być takie urządenie do podparcia długich elementów i musi ono być obracane, poza tym muszą być zdjęte burty i zdemontowane tylne słupki, aby na zakręcie ich nie powyrywać. coś takiego: http://moto.allegro.pl/lt55-dluzyca-i2667796717.html

z podanych przykładów pomijając Stara, nie rzecz w tym co lepsze, co w jakim stanie.

natomiast trzeba się zastanowić co z za- i rozładunkiem. o ile jedno może być w jakieś hurtowni wyposażonej w suwnicę lub wózek, to jeżeli w miejscu rozładunku nie ma takich urządzeń trzeba zastanowić sie nad HDS-em. np. coś takiego: http://otomoto.pl/iveco-4x4-hds-energet ... 68762.html

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 26 wrz 2012, 13:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2012, 19:00
Posty: 19

Dzięki za zainteresowanie tematem.

Ładowność minimum 5t, natomiast nie zależy mi na dużo większej. Maksymalnie 6/7ton.
Z tego co słyszałem do 12t DMC są mniejsze opłaty?

Jeżeli chodzi o HDS to nie będzie on potrzebny.


EDIT:

1) Do 20 tys netto
2) Skrzyniowy-otwarty
3) Wymiary skrzyni: długość minimum 6m, szerokość ponad 2m
4) Ładowność minimum 5t
5) DMC max 12t
6) Spalanie max 22-22l
7) Możliwość podpięcia dłużycy
8) Rok produkcji, przebieg - brak wymagań, generalnie w dobrym stanie.


Post Wysłano: 26 wrz 2012, 19:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Powiem tak Mercedes Atego 1223, kabina sypialna w globie ze skrzynia 7.45 m (burtowka) i zbiornikami 250 litrów zatankowanymi do pelna to masa rzedu 6 650 kg wiec przy DMC 11 990 kg z ładowności zostaje Ci 5 340 kg zatem nie licz na to ze będziesz miał auto spełniające twoje wymagania o ładowności większej niż 6000 kg a o 7000 kg to już radziłbym zapomnieć przy DMC 12 ton ;) Co do spalania to spokojnie mieści się w 20 litrach na 100 km.


Post Wysłano: 27 wrz 2012, 12:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2012, 19:00
Posty: 19

Cytuj:
Powiem tak Mercedes Atego 1223, kabina sypialna w globie ze skrzynia 7.45 m (burtowka) i zbiornikami 250 litrów zatankowanymi do pelna to masa rzedu 6 650 kg wiec przy DMC 11 990 kg z ładowności zostaje Ci 5 340 kg zatem nie licz na to ze będziesz miał auto spełniające twoje wymagania o ładowności większej niż 6000 kg a o 7000 kg to już radziłbym zapomnieć przy DMC 12 ton ;) Co do spalania to spokojnie mieści się w 20 litrach na 100 km.
Nie no wszystko OK, tylko wydaje mi się, że ciężko będzie zmieścić mi się w 20tys z tego co przeglądałem serwisy internetowe.


Post Wysłano: 28 wrz 2012, 0:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Ja nie mowie ze musisz kupic atego z tego rocznika czy cos takiego. Podaje jednie ze samochod o DMC 12 ton nie bedzie mial ladownosci wiekszej jak okolo 5 ton. Z drugiej strony jak potrzebujesz wieksza ladownosc i wiekszy samochod to i wiecej za niego zaplacisz. A zastanawiales sie czy nie lepiej kupic np maly ciagnik siodlowy plus naczepe ? ;) Nie mowie tutaj o dostawczaku tylko o samochodzie ciezarowym typu man L2000, atego, TGL czy cos kolo tego o DMC 12 ton plus oczywiscie naczepa ;) byc moze jesli sie kupi samochod o mniejszym DMC to w polaczeniu z naczepa nie przekroczysz tych magicznych 12 ton. Nie wiem tylko jak cenowo to wyglada ...


Post Wysłano: 28 wrz 2012, 13:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2012, 19:00
Posty: 19

Cytuj:
Ja nie mowie ze musisz kupic atego z tego rocznika czy cos takiego. Podaje jednie ze samochod o DMC 12 ton nie bedzie mial ladownosci wiekszej jak okolo 5 ton. Z drugiej strony jak potrzebujesz wieksza ladownosc i wiekszy samochod to i wiecej za niego zaplacisz. A zastanawiales sie czy nie lepiej kupic np maly ciagnik siodlowy plus naczepe ? ;) Nie mowie tutaj o dostawczaku tylko o samochodzie ciezarowym typu man L2000, atego, TGL czy cos kolo tego o DMC 12 ton plus oczywiscie naczepa ;) byc moze jesli sie kupi samochod o mniejszym DMC to w polaczeniu z naczepa nie przekroczysz tych magicznych 12 ton. Nie wiem tylko jak cenowo to wyglada ...
Nie no jasne rozumiem.
Wiesz, nie mam sprecyzowanego typu. Po prostu chce już kupić i zacząłem się rozglądać.
Chodzi Ci o coś takiego?
http://otomoto.pl/man-l-2000-T3279446.html

Generalnie mnie 5t powinno wystarczyć, natomiast wiadomo że lepiej by było mieć 7t. Z tym że coś za coś. Nie wiem jak wtedy zmieniają się koszty roczne. OC, podatek, Viatoll itd.

Po prostu szukam czegoś do 20tys. netto maksymalnie.


Post Wysłano: 28 wrz 2012, 16:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2011, 23:31
Posty: 184
GG: 3477552
Samochód: MAN 12.224 Sprinter 412 Atego 1528

ten motor to porażka. szukaj 6 cylindrowego ale za 20k to dostaniesz gołą ramę po dhlu co ma 1,5mln przebiegu z 30k trzeba dać za zdrowy samochód mowie o samej ramie


Post Wysłano: 29 wrz 2012, 1:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2009, 17:25
Posty: 123
GG: 10467084
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Chrzanów

Tutaj masz tylko MANa z DMC 10 ton wiec nie liczyłbym na to, że ma ładowność 5600 kg ;) Aczkolwiek mogę się mylić. Tak czy inaczej faktycznie poszukałbym czegoś z DMC 11990 lub 11500 kg.

Ze starszych modeli:

http://allegro.pl/man-12-272-i2671064602.html
http://allegro.pl/man-12-272-i2644308545.html
http://otomoto.pl/man-12-264-14-264-skr ... 48831.html

Ja bym szukal czegos takiego jak podalem wyzej. Nie wiem czy te samochody warto kupowac czy tez lepiej omijac z daleka. Trzeba ogladnac zeby powiedziec. Natomiast warto brac pod uwage samochod z lezanka i ogrzewaniem postojowym jesli masz zamiar stac w kolejkach szczegolnie jesli planujesz transportowac stal (w kolejkach mozna spedzic nawet 6 godzin, wiem bo jezdzilem).


Post Wysłano: 29 lis 2012, 23:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 21:21
Posty: 69
Lokalizacja: SILESIA

Cytuj:
8) Rok produkcji, przebieg - brak wymagań, generalnie w dobrym stanie.
wszystko na temat :)

nieważne MAN MERCEDES IVECO RENAULT.........

do 20 tys. zł szukaj poprostu czegoś w dobrym stanie

lepsza zdrowa renówka czy iveco na nowych oponach niż zajeżdżony mercedes, volvo czy inny "markowy" na łysych :)


do 12 DMC u mnie jeżdzą Iveco i Renault Midlum

oba bez problemowe z delikatnym wskazaniem na Midlum. Oczywiście z pewnymi częściami są problemy (np. elementy zacisku hamulcowego) jednak w "małych" ciężarówkach musisz się liczyć z tym, że części nie leżą na półkach

Jedno Iveco ma ponad 1 000 000 km bez remontu i poważniejszych awarii (główne problemy z zaciskami hamulcowymi)

Ogólnie radze modele 6 cylindrowe i im starszy tym lepszy
Iveca 4 cylindrowe pękały wały korbowe (w 2 egzemplarzach z 2 :) )
Midlum 180 PS 6 cylindrowe bez problemu...Midlum 180 PS 4 cylindry DCi...wieczne problemy...nawet jak sprawna to trzęsie buda

pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: