wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Volvo FH12 500 - Nie zapala gdy jest zimno
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=39401
Strona 1 z 2

Autor:  jurek-12340 [ 29 mar 2013, 21:20 ]
Tytuł:  Volvo FH12 500 - Nie zapala gdy jest zimno

witam. Mamy problem z chińczykiem fh 12 500. Mianowicie gdy jest zimno, to nie pali, ale wystarczy.. że podgrzejemy w kabinie np dewastem, lub nagrzeje słonko pali bez problemu. tury sterownik odpowiada za odpalanie, kolega podgrzewał chyba wszystkie i lipa. :shock:

Autor:  MechanikSochaczew [ 29 mar 2013, 23:27 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

webastem!


Zobacz wtyczki (puszka pod maską), i wtyczki w skrzynce bezpieczników.

Autor:  Kierownik [ 30 mar 2013, 9:12 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

Webasto to chyba to samo co dewasto, co nie ?

:mrgreen:

Autor:  jurek-12340 [ 01 kwie 2013, 21:40 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

Kierownik dobry z ciebie polonista , gorzej z mechaniką . Webasto (fachowo) czy dewasto , kto chce to wie o co chodzi .Łukaszmechanik dzięki za porady , ale to nie to . Powód musi być gdzieś płytko , gdyż wystarczy podgrzać WEBASTEM w kabinie i odpala ok.
Kierownik , jak masz chwilę to sprawdź pisownie . :P

Autor:  nyta [ 01 kwie 2013, 21:55 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

Cytuj:
Webasto to chyba to samo co dewasto, co nie ?

:mrgreen:
A poszlem to to samo co poszedlem :D
Weszedl to to sam co wszedl :D
Jeblem to to samo co jebnąłem :D
Rozumisz to to samo co rozumiesz :D


Itd, itd :D :D

Autor:  dominik 2004 [ 02 kwie 2013, 11:31 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

Nie chce palić to znaczy nie chce kręcić czy kręci i nie zapala ? Czy wyświetlają się jakieś usterki ?

Autor:  jurek-12340 [ 02 kwie 2013, 19:50 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

Kręci dobrze , tylko nawet dymka nie puści , po nagrzaniu wewnątrz dwa obroty wałem i chodzi , nawet w dobry mróz . Wyświetla się błąd , teraz nie pamiętam jaki , jurto zajrzę.

Autor:  konrad767 [ 04 kwie 2013, 21:39 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

Ja miałem kiedyś taki problem że po wjechaniu na wagę na kopalni i wyłączeniu silnika potem nie chciał mi odpalić tzn. kręcił ale nie "łapał" i stało się to momentalnie bez wcześniejszych objaw i okazało się że pod deską( w kabinie) tam gdzie są bezpieczniki są 4 takie przekaźniki po lewej stronie jeden z nich był uszkodzony tylko nie pamiętam który.
Sprawdź może tam.
pozdro

Autor:  jurek-12340 [ 05 kwie 2013, 20:04 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

Witaj Konrad767. Chodzi ci o przekaźniki w desce z bezpiecznikami , czy pod uchwytem napoi . Dzięki za podpowiedź , jednak na kogoś można liczyć.

Autor:  filippo [ 05 kwie 2013, 20:26 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

Pod dechą rozdzielczą na środku są te przekaźniki - nr 3 odpowiada za m.in. rozrusznik ale temperatura w kabinie raczej nie ma na to wpływu.

Autor:  MechanikSochaczew [ 05 kwie 2013, 22:21 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

Ja tam elektryki nie robie, ale tam też znajduję się prawdopodobnie przekaźnik od zapłonu,

Autor:  robson77 [ 06 kwie 2013, 22:57 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

A nie masz czasami problemu z immobilizerem? Jesli tak - to wystarczy na chwile wylaczyc glowny wylacznik pradu i powinno pomoc. Co do tych przekaznikow:
1) Key switch, position R
2) fuel injector
3) starter motor
4) key switch. Bodybuilder fusebox

Autor:  jurek-12340 [ 07 kwie 2013, 12:25 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

Przekaźniki w porządku , immobilizer raczej też , wczoraj sam próbowałem odpalić . Dopóki nie podgrzałem w kabinie webastem wyświetlał się błąd
PSID162 DATA ERRATIK
MID 128 PSID 162 FMI 2 .
Gdy się trochę podgrzało , błąd stał się nie aktywny i odpaliło jakby nigdy nic , tylko jak znikał , to chyba coś pisnęło , albo mi się wydawało. Nie sprawdzałem immobilizera przed zniknięciem błędu (zapomniałem), ale gdy odpaliłem nie było żadnego błędu , a nie kasowałem .

Autor:  barteke36 [ 07 kwie 2013, 13:15 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

może jakiś sterownik odpowiadający za odpalanie posiada tzw "zimne luty" ?

Autor:  robson77 [ 07 kwie 2013, 23:02 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

Zobacz to:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1989104.html

Autor:  karollo 420 [ 01 sty 2015, 11:57 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

wystarcz podgrzać kostkę pod stacyjką i błąd sam znika i silnik odpala bez problemu. :D

Autor:  ZygmunyG [ 19 sty 2015, 20:43 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

Czyli trzeba rozebrać przy kierownicy, pewnie pętla lub sama stacyjka i będzie śmigać bez podgrzewania :/

Autor:  karollo 420 [ 02 lut 2015, 11:13 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

Jednak samo podgrzanie nie wystarcza. Jeden raz pomogło ale innym razem nie.Problem jest w innym miejscu. Jeżeli kilka razy przekręcimy kluczyk w stacyjce do zapalenia kontrolek i cofniemy go i tak kilka razy, albo przekręcimy kluczyk w stacyjce do zapalenia kontrolek i zostawimy go tak przez chwile to błąd znika i silnik zapala. Czyli tak jakby coś potrzebowało żeby stacyjka była włączona przez jakąś chwile

Autor:  karollo 420 [ 02 lut 2015, 11:18 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

Pytanie do jurek-12340 albo barteke 36[/b] czy udało się zlokalizować usterkę ?

Autor:  gka3 [ 16 lut 2015, 22:48 ]
Tytuł:  Re: volvo fh12 chińczyk nie odpala

W FH12 częstą usterką jest przekaźnik K2 w rozdzielni głównej.
Objaw silnik kręci ale nie odpala.
Po wejściu w diagnostykę nie można nawiązać komunikacji z
Silnikiem i VECU.

Te sterowniki zasilane sa z przekaźnika K2.

Ale w tym przypadku to na pewno nie ten przekaźnik.
Po pierwsze można odpytać błędy z silnika.
Błąd polega bardziej na przsyle danych z kabiny do silnika.
Ale to też dziwne, bo gdyby uszkodzona była diagnostyczna magistrala danych
CAN - J1708 to nie było by możliwości odpytania błędów.
Problem może leżeć w drugiej magistrali danych CAN J 1939.

Któryś ze sterowników kabinowych blokuje komunikację
albo problem jest z brakiem dobrego połaczenia
w złaczu z lewej strony pod maską.
Mimo że dekiel tych złączy jest pod maską
to druga część złącza czyli gniazdo jest w kabinie
i skierowane jest na wylot z ogrzewania postojowego
jak niektórzy wolą DEFASTA :roll:
Jak dodatkowo nie masz klapki od gniazda diagnostycznego
to ciepłe powietrze bardzo szybko się tam dostanie
i np wysuszy wilgotne złacze.

Ale to tylko jedna z wielu rzeczy które mogą boleć tego Chińczyka.
Dobrze by było wyłaczyć też immobiliser.
Wylkuczyli byśmy kwestię immo kluczyk itd.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/