wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Magnum 430 problem
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40859
Strona 1 z 1

Autor:  krisek [ 07 paź 2013, 19:56 ]
Tytuł:  Magnum 430 problem

Witam mam problem z Magnumką 430 a mianowicie, dużo pali, lekko w jedna ciężko w drugą nawet 38 litrów, wtryski intercooler turbo ok, po podłączeniu kompa niby wszystko ok z wyjątkiem czujnika doładowania komputer cały czas pokazuje tą samą wartość czy na niskich czy wysokich obrotach zmieniłem czujnik i bez zmian pomoże ktoś? z góry dzięki

Autor:  MechanikSochaczew [ 08 paź 2013, 7:48 ]
Tytuł:  Re: Magnum 430 problem

Zawory są podparte .

Uszkodzona wiązka do czujnika.

Autor:  krisek [ 08 paź 2013, 10:40 ]
Tytuł:  Re: Magnum 430 problem

możesz bardziej sprecyzować " zawory są podparte"? wiązkę sprawdzaliśmy i do wejścia do kabiny jest cała

Autor:  MechanikSochaczew [ 08 paź 2013, 14:14 ]
Tytuł:  Re: Magnum 430 problem

Ustaw zawory

Autor:  krisek [ 08 paź 2013, 18:14 ]
Tytuł:  Re: Magnum 430 problem

były ustawiane gdy wymieniałem końcówki wtrysków

Autor:  MechanikSochaczew [ 08 paź 2013, 22:14 ]
Tytuł:  Re: Magnum 430 problem

Zmierz doładowanie manometrem.

Autor:  tiger918 [ 09 paź 2013, 20:23 ]
Tytuł:  Re: Magnum 430 problem

To auto nie posiada czujnika ciśnienia doładowania powietrza...

Autor:  krisek [ 11 paź 2013, 19:41 ]
Tytuł:  Re: Magnum 430 problem

a czujnik w kolektorze ssącym jaką spełnia funkcję

Autor:  dokts [ 13 paź 2013, 18:14 ]
Tytuł:  Re: Magnum 430 problem

czujnik tylko mierzy temperaturę powietrza dolotowego w histerezie czasu. Na tej podstawie wie czy na określonym systemowo czasie przepływa więcej powietrza ( jazda z turbo ) czy też nie ( jazda po równinie). To prowizorka, ale w tamtych czasach regulowano w ten sposób dawkę paliwa - co prawda w małych zakresach. Teraz są czujniki masy....
Zatem wartość tego oporu nie jest stała. Mam jego dane - ale jeśli by był uszkodzony to V-mac by sygnalizował. Można sprawdzić go zwykłym omomierzem nad suszarką lub piecykiem.
Co do zużycia paliwa: nieszczelność / pęknięcie intercoolera, złącz gumowych kolektorów, turbo na wykończeniu- to wszystko najprościej zmierzyć prostym manometrem. Ciśnienie pod dużą górę na " 4" około1,5 atm minimum.
Potem zabawa z zaworami - luzy ( pamiętać o ustawieniu na Europę nie na Stany )
Potem ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach

To dobry mocny silnik. Mówi się, że mak dużo pali ale jest mocny. Że jest mocny to potwierdzam ( mamy kilka) ale palą nie dużo. 31,32/100 z 24 tonami.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/