Opis powstał na przykładzie Renault Premium DXi z systemem denox pierwszej generacji.
Na początek mały schemacik:
Dostęp do modułu od dołu jest czasem tak utrudniony, w moim przypadku nie było najgorzej, znajdował się przed siodłem.
Na początku trzeba powycinać trochę opasek, które trzymają przewody skutecznie utrudniając dostęp
Następnie wypada odkręcić korek (nr.5 na schemacie), aby spuścić nawóz z obudowy filtra
Następnie, odpinamy przewód od obudowy filtra i wyciągamy grzałkę (nr.6)
Następnie kluczem 32 odkręcamy filtr, polecam głęboką nasadkę. Ja to robiłem po godzinach to kręciłem tym co pod ręką. Filtr będzie stawiał lekki opór
Po założeniu nowego filtra, trzeba dobrać się do filtra wstępnego znajdującego się w niebieski wyjściu z modułu (nr.7) Trzeba go wydłubać małym śrubokrętem, lub wkrecic w niego dlugiego wkreta
Tutaj go widać
Czyścimy we ciepłej wodzie i można montować
Priorytet to czystość, nie może mieć kontaktu z tłuszczem, żaden element układu. Po skończonej robocie trzeba włączyć i wyłączyć zapłon, pompa powinna byś słyszalna dokładnie 1.30min.