jesteś kolejnym przykładem na to, że te wszystkie kwalifikacje są o dupę roztrzaść. ośrodki kasę nabijają, a osoby po zdanej kwalifikacji często nie mają pojęcia o tym o czym powinny, a to są podstawy. mam kumpla, który kiedyś zamarzył zostać szoferem tira, no i został, jednak szybko mu się odwidziało i teraz go nie zaciągniesz do tego zawodu, woli grzebać jako mechanik. swego czasu jak jeszcze przejawiał ochotę do trakerki tłumaczyłem mu jak dziecku czas pracy i jazdy, ale nie był w stanie tego pojąć, mimo że kiedyś zaliczył kurs na przewóz rzeczy, a po 5 latach jeszcze cudowną kwalifikację uzupełniającą, czy jakkolwiek to się tam nazywa...
4:30jazda+0:45pauza+3:55młotki+4:30jazda=13h40min wykorzystanego czasu pracy jeśli dobrze zliczyłem
jak wobec powyższego chciałbyś zrobić pauzę 11h żeby zamknąć się w 24h okresie?! jakbyś pauzował 11 po takiej dniówce to i tak miałbyś tę pauzę zaliczoną jako skróconą, bo jedenastka nie zmieściła się w okresie 24h, wyszłoby 10h20min pauzy w tym okresie. ale można było zrobić taki myk, w czasie innej pracy, która powinna być rejestrowana na młotkach zostawiasz tacho na łóżeczku jak robi większość kierowców i masz wtedy 3h55m pauzy, jeśli takiej pauzy jest co najmniej 3h to później wystarczy już tylko 9h wykręcić i to masz zaliczone jako pauzę dzieloną, ale nie skróconą!
musisz zapamiętać, że czas pracy w okresie dobowym, czyli 24h wynosi nie więcej niż 13 lub 15h. czy to będzie max 13 czy 15h to zależy od tego jaką pauzę będziesz później robił. w tygodniu można mieć 3 skrócone do 9 i w takim przypadku możesz wykorzystać 15h czasu pracy, w tym czasie jest jazda, krótkie pauzy i inna praca, po tych przykładowo 15h musisz już kręcić pauzę, bo mogą się doczepić nawet po przekroczeniu 1 minuty! 15h czasu pracy+9h pauzy=24h okresu dobowego.
wracając więc do pytania z pierwszego posta: ile czasu zostanie na inną pracę jak załadunek, rozładunek, zależy od kierowcy. mając do dyspozycji 15h możesz wykorzystać 9 na samą jazdę i 5h na inną pracę, zakładając, że godzinkę się przeznaczy na jakąś pauzę między jazdami. możliwości jest wiele, może robić załadunki i rozładunki pauzując i wtedy leci dalej, nie tracąc czasu na krótkie pauzy po drodze