Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: 265/70 R17.5
Post Wysłano: 02 cze 2015, 18:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Jak w temacie. Pacjent - MAN TGL 12.240. Na chwile obecną założone Bridgestony (na takich był kupiony). Niestety nie pamiętam jaki model. W pół roku boki się zjechały do drugiej warstwy. Miejscami wystąpiło też ząbkowanie. Podobno ten typ tak ma. Z ręką na sercu - ciśnienie sprawdzane z niezbyt dużą częstotliwością, niemniej jednak zawsze przy sprawdzaniu było ok. Dla przykładu na napędzie też są Bridgestony i nie widać po nich w ogóle oznak zużywania się.

Tak czy owak, przody do wymiany. Dzwoniłem do firmy w której zawsze zaopatruje się w kapcie do Atego. Do wyboru albo znowu Bridgestone (880 netto) albo Continentale, podobno jakiś nowy model w sprzedaży od miesiąca czy kilku (1025 netto). Po przejściach z Bridgestonem i tym co się słyszy, raczej skłaniam się tu ku Conti. Pytanie tylko, jak ta guma radzi sobie w tym rozmiarze?

Wcześniej w innym temacie pytałem o 235/75 i Pneumaster wskazywał na Michelina. Problem w tym, że 265/70 to chyba jakiś dziwny rozmiar, bo wyboru nie ma prawie żadnego. Gdzie nie zadzwonię, to tylko Dunlop, Bridgestone, GoodYear i Continental. Zastanawiałem się nad przejściem z 265/70 na 245/70, bo te są dostępne od każdego producenta, ale nie wiem czy to ma sens?

Z góry dziękuję za jakieś konstruktywne opinie i porady. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 02 cze 2015, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Nie przypadkiem R227? U mnie ładnie się to zużywało, choć trochę twarde i w efekcie śliskie pod koniec eksploatacji. Teraz na przodzie jest Goodyear i w sumie całkiem całkiem, choć dźwig za kabiną sprawia, że się dość szybko zużywają.

Mówię o rozmiarze 245/70.


Post Wysłano: 03 cze 2015, 8:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 11:59
Posty: 395
GG: 2244591
Samochód: MB Atego
Lokalizacja: Kluczbork OKL

Jak opona która nadaje się do auta 8tonowego ma wytrzymać w aucie 12 tonowym ?

_________________
http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.


Post Wysłano: 03 cze 2015, 9:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Cytuj:
Jak opona która nadaje się do auta 8tonowego ma wytrzymać w aucie 12 tonowym ?
Mowisz o 245 czy 265? Spytaj się tego, kto wymyślił ten samochód. Na takich wyjechal z fabryki i z tego co spostrzeglem wszystkie Tgl sa na tych rozmiarach, niezaleznie czy 8 czy 12 ;) Ba, ostatnio widuje coraz wiecej Atego 12dmc na feldze 17.5 :o


Post Wysłano: 03 cze 2015, 10:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Znajomy ma 12.250 tgl i tez kapcie 245/70


Post Wysłano: 20 lip 2015, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Jak w temacie. Pacjent - MAN TGL 12.240. Na chwile obecną założone Bridgestony (na takich był kupiony). Niestety nie pamiętam jaki model. W pół roku boki się zjechały do drugiej warstwy. Miejscami wystąpiło też ząbkowanie. Podobno ten typ tak ma. Z ręką na sercu - ciśnienie sprawdzane z niezbyt dużą częstotliwością, niemniej jednak zawsze przy sprawdzaniu było ok. Dla przykładu na napędzie też są Bridgestony i nie widać po nich w ogóle oznak zużywania się.

Tak czy owak, przody do wymiany. Dzwoniłem do firmy w której zawsze zaopatruje się w kapcie do Atego. Do wyboru albo znowu Bridgestone (880 netto) albo Continentale, podobno jakiś nowy model w sprzedaży od miesiąca czy kilku (1025 netto). Po przejściach z Bridgestonem i tym co się słyszy, raczej skłaniam się tu ku Conti. Pytanie tylko, jak ta guma radzi sobie w tym rozmiarze?

Wcześniej w innym temacie pytałem o 235/75 i Pneumaster wskazywał na Michelina. Problem w tym, że 265/70 to chyba jakiś dziwny rozmiar, bo wyboru nie ma prawie żadnego. Gdzie nie zadzwonię, to tylko Dunlop, Bridgestone, GoodYear i Continental. Zastanawiałem się nad przejściem z 265/70 na 245/70, bo te są dostępne od każdego producenta, ale nie wiem czy to ma sens?

Z góry dziękuję za jakieś konstruktywne opinie i porady. Pozdrawiam.
zmieniłem kompa więc się nie logowałem, a w między czasie nie przychodziły watki na meila o odpowiedzi (nie wiedzieć czemu) stąd i moje tłumaczenie. Kolego jeżeli nie jest za późno a pewnie jest to jak tylko jest budżet to w małych rozmiarach bierz jednak Michała (pomimo jego ceny, akurat w tym rozmiarze odjeździ Ci co do złotówki) a jak budżet mały to GY i Dunlop w tej kolejności a na końcu Conti. No i częste sprawdzanie ciśnienia - my przepompowujemy o 1 bar od tablicy. :wink:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: