Cześć wam jedna z firm B... która buduje pojedyncze łóżka do Busów (furgonów) gdy pisałem z nią na temat podwójnego łóżka firma zgodziła się na zabudowę gdy dopytywali się do jakiego modelu itd. wytłumaczyłem im dokładnie o co mi chodzi mówiąc m.in o tym że ja np. jadę , a drugi kierowca może w tym momencie sobie spać na łóżku dolnym dostałem odpowiedź że oni robią łóżko za zagłówkami foteli ale robią na długość auta (kosztem paki bo wysokich rzeczy nie załaduje bo jest łóżko wszystko pod łóżku musiał bym ładować ) ale firma dodała że jak ja chce by drugi kierowca spał podczas jazdy to nie wykonają dla mnie takiej zabudowy bo nie będą ryzykować
Co to za różnica czy oni wiedzą że ktoś będzie podczas jazdy spał czy nie , płace to wymagam . Kiedys zwrócił mi kierowca uwagę jak jechałem w podwójnej obsadzie żebym na siedzeniu pasażera nie spał bo on mandatu nie chce dostać powiedziałem mu że można spać . Jak macie zabudowe np. Havy truck macie dolne i górne łóżko to myślę że w czasie jazdy na dolnym łóżku można spać bo wrazie hamowania on odbije się od siedzeń , a w pojedynczej ewentualnie można dać siatkę bo to chore jeden kieruje i się męczy a gdy zmieni się z drugim kierowcą to nadal nie może iść odpocząć / zdrzemnąć się . TO tak jak kierowcy autobusów jeden kieruje drugi w luku bagażowym koło WC śpi (odpowiednik naszego kurnika) i też bez pasów śpi PODCZAS JAZDY . Ktoś chyba w tym poście pisał na temat przepisów leżanki w samochodzie , jedna firma kazała mi iść do wydziału komunikacji dowiedzieć sie jak wygląda przerejstrowanie auta oczywiście urocza pani kazała mi podać kilka danych z dowodu rejstracyjnego by móc mi powiedzieć jak go zarejstrować chodź jej tłumacze że dopiero chce przerobić auto i gadaj z urzędasami , a druga firma napisał mi że oni mają homologacje i z ich papierkami przeróbki muszę jechać do Stacji kontroli pojazdow zrobić przegląd
a na ulicy zaczepiłem busiarza akurat odjeżdżał z załadunku to mi powiedział że po montażu kurnika lub leżanki rejstruje sie takie auta jako specjalne tak jak lawety
więc nie wiem jak sie przepisy mają do Przeróbek oraz Spania . A ITD nie ma co pytać bo jak zapytałem czy podczas jazdy tylko po polsce jako firma wykonując przewóz ładunków o DMC do 3,5 t czy muszę mieć tachograf lub rowadzić rozpiskę zarzucili mnie paragrafami i też H*** wiem z tego.