Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 cze 2017, 10:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 cze 2017, 10:52
Posty: 2

Witam forumowiczów,

Rozwijam aplikację na smartfony (na razie tylko Android) komunikującą się z systemem OBDII. Projekt nazywa się MyWheels (http://mywheels.pl) i łączy się z najbardziej popularnymi chińczykami ELM327 po Bluetooth'ie. Mamy już sporą ilość użytkowników samochodów osobowych, ale kompletnie nie mamy informacji o tym czy i jak OBDII jest dostępne w cieżarówkach i czy taka aplikacja byłaby pomocna ich kierowcom.

Krótki research, w tym tego forum naprowadził mnie na trop że jak najbardziej w ciężarówkach jest OBD i że ELM jest w stanie się z nim łączyć. Nie do końca jestem pewny tylko czy gniazdo jest 16 pinowe jak w osobówkach czy 8 pinowe, do którego potrzebna jest przejściówka. Obstawiam że u różnych producentów różnie to wygląda. Nie wiem też czy wszystkie modele wspierają OBDII.

Bardzo chętnie sprawdziłbym to w praktyce na urządzeniach które sami ściągamy ze sprawdzonego źródła lub z kimś kto ELMa posiada. Codziennie w różnych modelach różnych producentów aut os. napotykamy sporo problemów i różnic w komunikacji toteż zakładam, że i tutaj mogą się takowe pojawić. Fajnie by było je rozwiązać.

Czy jest na tym forum ktoś kto byłby chętny pomóc, przetestować naszą aplikację i pomóc w jej rozwoju?

Będę w ogóle wdzięczny za każdy feedback odnośnie tego czy taki "asystent kierowcy" ma sens dla ciężarówek. Oczywiście wiem, że do profesjonalnej diagnostyki są lepsze rozwiązania, co do tego nie ma wątpliwości. Chodzi bardziej o dane bieżące pracy silnika, monitorowanie ich zmian i statystycznej analizy, budowanie historii przejazdów, podliczanie spalonego paliwa itp. więc nie chcę nikogo przekonywać, że dzięki aplikacji będzie w stanie naprawić auto.

Z góry dzięki za info.


Post Wysłano: 09 cze 2017, 19:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Ke?

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 09 cze 2017, 19:16

Szanowny Kolego,
rozumiem, że chcesz zrobić coś dobrego, chcesz pomóc innym ale mam do Ciebie małą prośbę - zapomnij proszę o tym "waszym korporacyjnym gównie w postaci slangu" i napisz proszę poprawnie po polsku, o co chodzi. Z pewnością spotka się to z głębszym odzewem, aniżeli teraz, gdy widzi się jakieś "fidbaki" czy inne "resircze"


Post Wysłano: 09 cze 2017, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

możesz zamontować w moim pojeździe pod warunkiem że znajdziesz gniazdo OBD.
:D
cała reszta "statystyki" wychodzi w zużyciu paliwa i np. klocków hamulcowych.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 09 cze 2017, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

Daj maila, to jutro jak nie zapomne zrobie zdjecie złącza obd w Volvie Fh.

I w Renacie, jeśli posiada.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 10 cze 2017, 16:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Oczywiście jest w ciężarówkach OBDII nie powiem dokładnie od którego roku, ale producenci tak jak i w osobówka obecnie stosują ten sam port do Diagnostyki. Oczywiście zanim do tego doszło każda marka miałą swoje gniazda. Ale bez problemu mozna znaleźć przejściówki na OBDII.

Ale jesli aplikacja miałą by tylko podawać bieżącą predkość obroty silnika, i zużycie paliwa, To według mnie wydaje sie zbędna. Obecne cieżarówki liczą średnie zużycie paliwa, srednią predkość, tachograf może zrobić wydruk z danego dnia na którym można odczytać przebytą droge w kilometrach . Ale jeśli pokazywała by podstawowe błędy z różnych systemów pojazdu no to może znalzli by się chętni by jej używac.

_________________
DAF 95XF 430


Post Wysłano: 11 cze 2017, 21:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 cze 2017, 10:52
Posty: 2

Cytuj:
Daj maila, to jutro jak nie zapomne zrobie zdjecie złącza obd w Volvie Fh.

I w Renacie, jeśli posiada.
p.kleczkowski@mywheels.pl - z góry dzięki.

Ok, to może napiszę trochę jaśniej żeby było wiadomo o co chodzi. W każdym samochodzie osobowym jest gniazdo diagnostyczne, które udostępnia część informacji (błędy silnika, parametry pracy jak obroty silnika, temperatura silnika, korekty wtrysków itp.) niezależnie od tego kto jest producentem auta w ten sam sposób, zwany standardem OBDII. Unia Europejska wymusza to na producentach. Chcę sprawdzić czy ten stadard też jest obecny w ciężarówkach i czy da się do tych danych dostać takim samym urządzeniem diagnostycznym jak w osobówkach - 16pinowym (ale możliwe są przejścia na np. 8 pinowe). Tworzymy aplikację dla telefonów komórkowych która zbiera te dane w czasie przejazdu i udostępnia kierowcy potem. Tworzy w ten sposób historię przejazdów (wraz z GPS jeśli kierowca go włączy w telefonie), podlicza spalanie, pozwala dodawać wydatki na auto (dziennik pojazdu) i czyta błędy diagnostyczne, pozwala na ich kasowanie. Ja szukam chętnych, którzy mogliby w swoich ciężarówkach sprawdzić czy mają takie gniazdo i standard OBDII i chcieliby pomóc w przetestowaniu naszych urządzeń.


Post Wysłano: 11 cze 2017, 21:41

Gniazdo jest, ale te same dane w tej chwili odczytujesz przez telematykę, więc nie sądzę, żeby ktokolwiek był tym zainteresowany do ciężarówki.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: