Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 maja 2018, 21:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Chciałbym poruszyć temat rozstawów osi w naczepach.
Generalnie uważa się że jeśli naczepa posiada trzy osie to są one rozmieszczone symetrycznie.
No i czasami wcale tak nie jest.

Tutaj przykład Wieltonki:
Obrazek
Między pierwszą osią a środkową jest 142 cm (nawet błotnik wstawili) a między środkową a trzecią jest 132 cm.
Widziałem Krone w Sachs....też w takiej samej konfiguracji o podkontenerówkach nie mówie tam chyba jest tego najwięcej.

Co daje taka zmiana względem normalnego rozstawu czyli 132cm + 132cm ?
Naciski na osie według naszych przepisów będą przecież takie same..... :roll:


Post Wysłano: 02 maja 2018, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Na pewno to daje że będzie przez to mniejszy nacisk na siodło gdy oś jest przesunięta do przodu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 02 maja 2018, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

Chyba że odsunięta jest ostatnia, to nacisk na siodło będzie większy, i zestaw będzie trochę zwrotniejszy.

Najprędzej taki doczep jest sprowadzony z kraju gdzie są jakieś dziwne przepisy odnośnie nacisków na potrójną oś składową naczepy. I z tych przepisów wynika, ta asymetria.
A Polaki to sprowadzili, bo było za dobry piniondz i się jeździ.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Ostatnio zmieniony 02 maja 2018, 22:20 przez Kierownik, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 02 maja 2018, 22:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

No właśnie jest gorzej przy dłuższym rozstawie, teraz to przerabiam.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 02 maja 2018, 22:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6009
Samochód: Volvo FH

No właśnie chyba mnie się pomylyło.

Jeśli odsunięta ostatnia, to mniej zwrotny. Jeśli pierwsza to bardziej zwrotny.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 02 maja 2018, 23:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

W takich naczepach z odsuniętą trzecią osią często, gęsto są wózki widłowe przyczepione z tyłu i ta oś czasami jest też skrętna. :)
Prawdopodobnie chodzi o nacisk na osie - im większa odległość między osiami, tym może być większy nacisk na oś...


Post Wysłano: 02 maja 2018, 23:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Jeśli chodzi o nacisk na siodło to może będzie mniejszy, ale o ile 100kg? Środek całego wózka się przesunie 5 cm w stronę siodła. Ale dlaczego wtedy nie zrobiono równych rozstawów po 137 cm tylko 142+132 cm...?
Tutaj mowa jest o odsuniętej pierwszej osi, sprawdzone że żadna nie jest skrętna i żadna podnoszona, systemu do mocowania wózka brak....
Ciekawi mnie co mieli konstruktorzy na celu projektując tak a nie inaczej.


Post Wysłano: 02 maja 2018, 23:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Trzeba by znać przepisy kraju, na rynek którego wyprodukowany był ten pojazd.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 03 maja 2018, 7:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dokładnie to rozchodzi się o naciski na osie wielokrotne które zależą od roztawu osi.
Przedział nacisków na osie jest podzielony na rozstaw osi do 1350 mm i powyżej 1350 mm w nie których krajach stąd ten myk aby zrobić rozstaw osi 1420 mm

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 maja 2018, 7:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Muldy maja naczesciej pierwsza os lekkk z przodu. Wlasnie chodzi o nacisk na os i podparcie ramy naczepy bardziej. Zeby sie twk nie wyginala. W Schmitz to widac golym okiem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 03 maja 2018, 23:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2691
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

I Schmitz i Krone z muldami miałem zawsze z roznymi rozstawami osi, jedna na szwajcarie produkowana, druga na niemcy, nastepne na Polske. W latach 90 Nova Trail muldy to miały caly zestaw osi przesuniety do przodu :D

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 04 maja 2018, 22:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Być może faktycznie oprócz podkontenerówek tylko muldy tak mają, ale co to faktycznie daje skoro od sworznia do środkowej osi jest...strzelam 8 metrów to ile zmieni te 10 cm? jakieś grosze może wyjdą na siodle.

Kiedyś jeździłem takim czymś to tam faktycznie oś była odsunięta do przodu i to zdrowo że trzeba było ją podnosić na zakrętach...
Obrazek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: