Cytuj:
rozumiem oco Ci chodzi, ale pisząc wyzej słowo "szmata" miałem na myśli typową (najczęściej spotykaną) naczepe z planedką. Nie chodziło mi o jakiś szczególny typ naczepy. Gdyby tak było to na pewno nie użyłbym słowa "szmata"
więc teraz widać dlaczego prawidłowe nazywnictwo jest tak potrzebne.
pod tym pojęciem dla Ciebie jest naczepa oplandekowana. natomiast nie jest to żadne określenie wystarczające, aby zaplanować transport. do tego potrzebne są:
-wymiary podłogi skrzyni ładunkowej, którą określa się 13,6 lub ilością europalet 33. jest jeszcze takie określenie bardziej powszechne w niemieckich spedycjach ldm - Lademeter, oznacza to wymaganą ilość metrów bieżących skrzyni ładunkowej przy założeniu standardowej szerokości 2,45m.
-wysokość skrzyni ładunkowej, bez wymagań uważa się za minimum 2,55m.
-firanka, czyli bez burt ze słupkami montowanymi na zewnątrz co jest jednoznaczne z możliwością załadunku elementów o szerokości 2,5m w Niemczech, Francji Tauliner.
-burtówka naczepa z burtami bocznymi, standardowo 4 burty, bywają 5-cio burtowe.
-przesuwane boczne słupki, przy elementach nie dających się przemieścić lub większych boczne słupki muszą być przesuwane do przodu i tyłu.
-rozsuwany dach, może być i w burtówkach i w firankach. uwaga 1: niektóre dachy mają niezdejmowaną poprzeczkę nad tylnymi drzwiami i niemożliwy jest załadunek od góry tyłem. uwaga 2: bywają ptrzeba rozsuwania dachu tyłem, ale również przodem i takie też naczepy bywają.
-ilość bocznych uszu do mocowania pasów zabezpieczających, może ich nie być wcale, może być 6, 12 z jednej strony, a może jak w najnowszych Krone być z boku przyspawana listwa z otworami co kilka cm uożliwiająca dowolne mocowanie pasów.
-paleciara na zwrotne palety.
-podłoga bez śrub i wybrzuszeń wymagana pod papier w rolkach.
-podłoga Coilmulde z wyżłobieniem do przewozu stali i blachy w kręgach.
-przednia ściana naczepy może być zabudowana co wymagaja niektóre ładunki, może mieć tylko standardowej wysokości burtę a wyżej plandekę.
-wymagania bardzo mocnej podłogi przy załadunku przez wjeżdżający na skrzynie ładunkową widlak.
więc tyle muszę wiedzieć o naczepie przed podjęciem zlecenia i to pewnie nie wszystko, bo tyle z głowy w tej chwili mogę powiedzieć.
również mój kierowca będący gdzieś w trasie oglądający ładunek musi określić jaka naczepa będzie odpowiednia do tego typu ładunku, jak powie mi "szmata" to tak jakby nic nie powiedział.
przykładowo plandeka 13,6m pod ładunek neutralny.