Nie do końca tak jest. Można jechać sobie do przodu i do tyłu na łuku na kat. C. Masz na to 5 minut.
Ale nie możesz wychodzić z pojazdu. Natomiast dla C+E można i to trzy razy.
– poz. 2 w kolumnie nr 3 w:
– – pkt 5 skreśla się wyrazy „ , C1, C, D1”,
– pkt 6 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:
„dla prawa jazdy kategorii B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E, T
– – w części wspólnej wyraz „jedno” zastępuje się wyrazem „trzykrotne”,
– poz. 3 w kolumnie nr 3 po lit. c dodaje się część wspólną w brzmieniu:
„Jeżeli infrastruktura placu manewrowego to umożliwia, to przy wykonywaniu zadania parkowanie prostopadłe
wjazd tyłem – wyjazd przodem, kierunek wjazdu w lewo lub w prawo wybiera osoba egzaminowana.”,
1) uruchomienie silnika pojazdu;
2) włączenie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu
drogowym – jeżeli światła nie włączają się
automatycznie;
3) upewnienie się o możliwości jazdy:
a) wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania
zagrożenia w ruchu drogowym,
b) ocena sytuacji wokół pojazdu;
4) płynne ruszenie:
a) zwolnienie hamulca postojowego – w przypadku gdy
jest uruchomiony,
b) łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów
silnika;
5) dla prawa jazdy kategorii AM*, B1, B, C1, C, D1 –
płynna jazda pasem ruchu do przodu i tyłu (w
przypadku kategorii AM*, B i B1 w trakcie jazdy do
tyłu obserwacja toru jazdy pojazdu zgodnie z techniką
kierowania przez tylną szybę pojazdu i lusterka);
6) dla prawa jazdy kategorii B+E, C1+E, C+E, D1+E, D,
D+E, T:
a) płynna jazda do przodu pasem ruchu,
b) cofanie po prostej i łuku, z możliwością
zatrzymywania się i ponawiania jazdy do przodu, w
czasie nie dłuższym niż 5 minut;
7) nienajeżdżanie kołem na linie wyznaczające zewnętrzne
Dziennik Ustaw – 39 – Poz. 1206
– 61 –
krawędzie stanowisk (w przypadku kategorii AM*, B1 i
B nie dotyczy linii wewnętrznych ograniczających i
wyznaczających pole zatrzymania pojazdu);
nienajeżdżanie na pachołki lub tyczki oraz niepotrącanie
ich;
9) zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa
ruchu:
a) w przypadku kategorii AM*, B1 i B w wyznaczonym
polu zatrzymania pojazdu,
b) w przypadku kategorii AM*, B1 i B przeprowadzanej
pojazdem osoby niepełnosprawnej przystosowanym
do jej rodzaju niepełnosprawności, którego długość
przekracza długość pola zatrzymania, w odległości
nie większej niż 0,5 m od linii ograniczającej pas,
c) w przypadku pozostałych kategorii w odległości nie
większej niż 1 m od linii ograniczającej pas.
W przypadku egzaminu w zakresie prawa jazdy kategorii
B+E, C1+E, C+E, D1+E, D, D+E, T dopuszcza się jedno
opuszczenie miejsca kierowcy i pojazdu w czasie
wykonywania zadania.
Zdanie kat. C z jednym wyjściem, normalnie jak w życiu się to robi, byłoby po prostu zbyt obciązające dla budżetów WORDów.