Cytuj:
A w ciężarówkach?
nie wiem czy przeczytałeś to ogłoszenie, które podałem.
koło zamachowe dwumasowe o wadze 90kg i cenie powyżej 12 000zł (mimo szalejącej inflacji) to chyba nie do osobówek lub motocykli.
na dole możesz przeczytać, że stosuje się do Neoplanów Citiliner N 1216 HD z silnikiem MAN-a 10518ccm 400KM/294kW.
Neoplan i MAN to też nie motocykle czy osobówki.
musisz wiedzieć, że wspólcześnie w pojazdach ciężarowych i autobusach nie stosuje się już skrzyń manualnych.
we wrocławskiej fabryce Vovlo nawet na zamówienie do dostaniesz autobusu z manualem, a ciężarówki z manualną skrzynią produkowały jeszcze niedawno firmy skandynawskie na rynek rosyjski, ale w świetle ostatnich poczynań Rosji, już chyba nie.
koło dwumasowe stosuje się po to, aby łagodniej przebiagał moment łączenia i rozłączania tarczy sprzęgła. w automatach funkcję sprzęgła ciernego spełnia na ogół sprzęgło hydrokinetyczne, więc nie ma specjalnej potrzeby stosowania koła zamachowego dwumasowego.
dlatego też koła zamachowe w pojazdach ciężarowych i autobusach jeżeli już stosuje się, to niezwykle rzadko.