Troszkę podzielę się informacjami, ponieważ kilka lat temu dość mocno rozważałem taką naczepę.
Ogólnie, moim zdaniem, ta zabudowa średnio nadaje się do regularnego wożenia czegoś na paletach, co będzie ładowane po całej szerokości. Sprawdź sobie dokładnie wymiary (szerokość) wewnątrz i na zewnątrz. Wtedy można było wziąć podwozie jak dobrze pamiętam KRONE, WIELTON, SCHWARZMULLER i chyba LECITRAILER... Swego czasu przedstawiciel handlowy informował, że naczepy pod ich zabudowy są specjalnie robione węższe, aby ta zabudowa się mieściła w granicach normy. Przez to też, jak np. załadujesz dwie eurówki na 2.4m, a wiadomo, że ich idealnie nie ustawisz, mogą być rozepchane, coś delikatnie wystawać itp., to możesz mieć problem potem tą zabudowę zamknąć. Informacje co do szerokości to są sprzed bodaj 6 lat. Tak to wtedy wyjaśniali, może coś pozmieniali konstrukcyjnie, musisz dopytać, a jeśli będziesz brał coś z rynku wtórnego, to po prostu pomierzyć.
Możesz również kupić samą, nową zabudowę i zamontować na używaną naczepę (kiedyś to była cena jakoś 12-15k EUR), ale chyba pozostanie Ci problem z szerokością (standardowa naczepa + ta zabudowa prawdopodobnie przekracza dopuszczalną szerokość, chyba że jak wyżej coś konstrukcyjnie pozmieniali). Zabudowę zrobią Ci na wymiar jaki chcesz... Ogólnie dość normalna firma, a składają to u nas w Polsce pod Kutnem. Dostając ofertę pytaj o dokładną szerokość wewnętrzną skrzyni z zamkniętą zabudową, a nie szerokość samej platformy.
Brak multilocka dla niektórych może być poważnym problemem.
Moim zdaniem, ta naczepa ma sens, jeśli masz minimum połowę tras zapewnionych na platformę, tak że np. masz fajne wyloty z lekkim gabarytem i na powrocie ładujesz cokolwiek. Bawienie się w takie wynalazki "bo się przyda" może wyjść średnio w codziennej eksploatacji.
Są też podobne naczepy, głównie z tego co widziałem Schwarzmullery, dużo tego Czesi mają, a na Śląsku np. użytkował to Sachs Trans... cała zabudowa jeszcze bardziej się składa do przodu, tak że prawie całą długość naczepy masz dostępną. Niemniej działanie tej zabudowy jest nieco bardziej upierdliwe.
Przykładowy link do jakiegoś starego hebla:
https://www.veacom.cz/pl/vehicle/detail/11947
Tutaj link do galerii na stronie czeskiej firmy FRAMA, która użytkuje dużo tych naczep:
https://www.framacz.cz/en/gallery/