Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 sty 2007, 17:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 gru 2004, 16:30
Posty: 64
GG: 9348516
Lokalizacja: lubelskie

Heya, chciałem się zapytać co myślicie o Scanii 93 ? Ile pali ? Jak z częściami drogo/tanio ? Poprostu wszystko


Tytuł:
Post Wysłano: 22 sty 2007, 0:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2007, 0:26
Posty: 4
Lokalizacja: Częstochowa

scania 93 ma wszystko to samo co 113, wszystkie części od 113 pasują do 93
93 od 113 różnią się tylko mocą silnika w 93 były 250KM i 280km oraz prawdopodobnie 220KM a 113 mają silniki 360 i 380 KM, silniki te znane są z tego że są bardzo ekonomiczne wszystko zależy od kierowcy i sposobu jazdy
oraz od ukształtowania terenu


Tytuł:
Post Wysłano: 22 sty 2007, 22:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

występują silniki 220/250/280 KM, scania 220 konna na pusto na trasie paryż-wwa spaliła około 18-19 litrów na pusto, gdyż o oszczędzaniu nie było mowy(90 km/h jesli tylko sie dało)
awryjność jest dość niska a silniki żywotne, przy naszej jednak szwankowała skrzynia biegów - czasami nie przebija - wolna/szybka skrzynia dopiero gdy się rozgrzeje(chodzi podobniez o jakies gumki czy coś) biegi zmieniają się świetnie. ogólnie jest to dobre auto jesli się o nie dba

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 07 lut 2007, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lut 2007, 23:19
Posty: 67
Lokalizacja: BIŁGORAJ

Chciałbym poprawic: 113H są 400KM :] (mało ich jest ale są)
Zalezy co ona ma wozić. Bo jezeli jakies cięższe ładunki to wiadomo ze wyjdzie drogo bo będzie brała dużo paliwa i szybko silnik mozna przegrzać. Mała górka a tu biegów braknie zeby wyjść na nią. Więc radze sie zastanowić :] pozdrawiam

_________________
Zawsze i wszędzie SCANIA V8 najlepsza będzie


Tytuł:
Post Wysłano: 08 lut 2007, 15:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

Cytuj:
Chciałbym poprawic: 113H są 400KM :] (mało ich jest ale są)
Zalezy co ona ma wozić. Bo jezeli jakies cięższe ładunki to wiadomo ze wyjdzie drogo bo będzie brała dużo paliwa i szybko silnik mozna przegrzać. Mała górka a tu biegów braknie zeby wyjść na nią. Więc radze sie zastanowić :] pozdrawiam
Dużo wozić ? Te auta mają około 9 ton ładowności więc to nei jest dużo, silnik przegrzać ? to trzeba być nsprawdę zdolnym, auto te przecież nie jeżdża na Hiszpanię z tymi 9 tonami .

Uważasz że 8 biegów to jest mało ? Do tej pory scanie seri 4 i w tej chwili nowe Rki także wychodzą ze skrzynią 8 biegową a ciągają łądunki 24 tony i nie słsyzałem żeby silniki się przegrzewały, więc pomyśl zanim coś napiszesz.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Post Wysłano: 01 lip 2010, 21:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2009, 21:52
Posty: 94
Samochód: stare ale jare
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Może wie ktoś jakie luzy zaworów ustawić w tej Scani 93,z silnikiem 230km :?:


Post Wysłano: 03 lip 2010, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Z całym szacunkiem ale głupoty pier!!licie...
Cytuj:
scania 93 ma wszystko to samo co 113, wszystkie części od 113 pasują do 93
Taa... zwłaszcza silnikowe, jak głowice, turbosprężarka, ba nawet kolektory takie same.... :lol: o skrzyniach nie wspomnę (G770)
Cytuj:
występują silniki 220/250/280 KM
Uzupełnij o 210/230 i rzadko spotykany wolnossący 165KM.
Cytuj:
Chciałbym poprawic: 113H są 400KM :] (mało ich jest ale są)
Zalezy co ona ma wozić. Bo jezeli jakies cięższe ładunki to wiadomo ze wyjdzie drogo bo będzie brała dużo paliwa i szybko silnik mozna przegrzać. Mała górka a tu biegów braknie zeby wyjść na nią. Więc radze sie zastanowić :] pozdrawiam
A 113M-400 nie ma wcale....? :wink:
Przegrzać silnik w Scanii to już naprawdę trzeba mieć talent, a żeby biegów brakło to już całkiem ciekawa historia...
Cytuj:
Może wie ktoś jakie luzy zaworów ustawić w tej Scani 93,z silnikiem 230km :?:
Wszystkie DN/DS/DSC9 mają:
ssące: 0,45mm
wydech: 0,80mm

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 03 lip 2010, 23:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2009, 21:52
Posty: 94
Samochód: stare ale jare
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Dzięki kolego za pomoc :!:
Wreszcie ktoś z jajami pisze konkrety a nie klepanie o wyższości kabiny nad zderzakiem lub przedniego koła nad tylnim :lol: nie wspomnę o kolorach :wink:


Post Wysłano: 06 lip 2010, 20:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 10:23
Posty: 34
GG: 2769438
Samochód: Octavia II. FH460
Lokalizacja: Świecie n. Wisłą

Szofer wszystko ładnie pięknie wyprostowałeś poza jednym - są 113 -400 Km. Mają 2 turbiny i występowały rzadko przeważnie pod koniec produkcji. I tego że takie są to jestem pewien na 100%.

Proszę bardzo. Nawet nie z końca prod.
http://www.mascus.pl/Transport/Uzywane- ... 5e758.html

113 z silnikiem o mocy 400 koni były bardzo awaryjne ze względu na dość sporo elektroniki w nich. Auta z tym motorem bym Ci nie polecał

Ja wolałbym 143 - 400 lub 420 Km.



Koniec OT


Post Wysłano: 07 lip 2010, 20:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Szofer wszystko ładnie pięknie wyprostowałeś poza jednym - są 113 -400 Km. Mają 2 turbiny i występowały rzadko przeważnie pod koniec produkcji. I tego że takie są to jestem pewien na 100%.

Proszę bardzo. Nawet nie z końca prod.
http://www.mascus.pl/Transport/Uzywane- ... 5e758.html

113 z silnikiem o mocy 400 koni były bardzo awaryjne ze względu na dość sporo elektroniki w nich. Auta z tym motorem bym Ci nie polecał

Ja wolałbym 143 - 400 lub 420 Km.

No nie do końca zrozumiałeś, ja poprawiłem że były również "400" klasy M i E, a nie tylko H. Owszem miały 2 turbiny, jednak do produkcji weszły pod koniec 1991r. Szału z elektroniką nie było znowu do przesady. 2 turbina okazywała się nader awaryjna, jednak przynosiła spore oszczędności paliwa.
Co do 143 - 400/420 - owszem udane i żywotne motory, jednak to już V8, a i zjeść sporo lubią. :>

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 08 lip 2010, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 10:23
Posty: 34
GG: 2769438
Samochód: Octavia II. FH460
Lokalizacja: Świecie n. Wisłą

No tak zbyt dokładnie odebrałem Twoją wypowiedź, nie zczaiłem aluzji. :oops:
Luzik :wink:

Jeżeli chodzi o elektronikę w 113 to już w 380 EDC potrafiło krwi napsuć.

A co do 143 V8 jej dźwięk i odejście rekompensuje wszystkie niedogodności.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: