Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Numeracja Dróg
Post Wysłano: 10 maja 2007, 14:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lis 2006, 13:45
Posty: 71
GG: 508875
Lokalizacja: Legnica

Witajcie chciałbym się dowiedzieć co sądzicie o terazniejszej numeracji dróg w Polsce, która istnieje od 2001 roku. Moim zdaniem niniejsza numeracja jest trochę przesadzona ponieważ niektóre drogi które są teraz krajowe nadają się na co najmniej drogi gminne czyli bez numeru. Wydaje mi się , że jak już ktoś wyznaczał drogę krajową to powinna być ona szeroka z poboczem i dobra nawierzchnia. To jest moje zdanie na ten temat POZDRO :)


Tytuł:
Post Wysłano: 10 maja 2007, 14:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

z jednej strony racja, ale z drugiej strony brak tych dróg krajowych spraliżowałby ruch pojazów ciężarowych.

wynika to z prostego powodu, że na drogach wojewódzkich nacisk na oś jest ograniczony do 8T na wszystkie osie. natomiast na drogach krajowych oś napędowa może mieć nacisk do 10T, pozostałe osie 8T.

ładując zestaw standardowy 24T ładunku bardzo trudno jest zmieścić w tych 10 tonach na oś napędową, tym bardziej że młodym kierowcom bardzo trudno jest to intuicyjnie określić, a większość aut nie jest wyposażona w czujniki nacisku na oś, które wskazywałyby te wartości.

a to że te drogi są dwa razy gorsze od przeciętnej niemieckiej landówki, czy francuskiej nacjonalki to druga sprawa.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 12 maja 2007, 23:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
natomiast na drogach krajowych oś napędowa może mieć nacisk do 10T, pozostałe osie 8T.
Cyryl chyba nie jesteś na bierząco:
Kod:
§ 5. 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:

1) pojedynczej osi nienapędowej - 10 ton;

2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi:

    * mniej niż 1 m (d < 1,0) - 11 ton,
    * pomiędzy 1,0 m a 1,3 m (1,0 ≤ d < 1,3) - 16 ton,
    * pomiędzy 1,3 m a 1,8 m (1,3 ≤ d < 1,8) - 18 ton,
    * 1,8 m lub więcej (1,8 ≤ d) - 20 ton;

3) potrójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi:

    * 1,3 m i mniej niż 1,3 m (d ≤ 1,3) - 21 ton,
    * pomiędzy 1,3 m a 1,4 m (1,3 ≤ d ≤ 1,4) - 24 tony;

4) pojedynczej osi napędowej:

    * pojazdów, o których mowa w §3 ust. 1 pkt 2 i 3 - 11,5 tony,
    * pojazdów, o których mowa w §3 ust. 1 pkt 4, 5, 6, 7, 8 i 9 - 11,5 tony;

5) podwójnej osi napędowej, przy odległości (d) między osiami składowymi:

    * mniej niż 1 m (d < 1,0) - 11,5 tony,
    * pomiędzy 1,0 m a 1,3 m (1,0 ≤ d < 1,3) - 16 ton,
    * pomiędzy 1,3 m a 1,8 m (1,3 ≤ d < 1,8) - 18 ton albo 19 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony.
Cytuj:
wynika to z prostego powodu, że na drogach wojewódzkich nacisk na oś jest ograniczony do 8T
Wystarczy, aby obramowanie na oznakowaniu takiej drogi było przerywane i 8T zamienia nam się w magiczne 10T :wink:

Odnośnie oznakowania - mała ciekawostka. Drogi biegnące między wschodem a zachodem mają numerację parzystą, natomiast północ-południe, nieparzystą. Oczywiście jest to nieco bardziej skomplikowane, bo niektóre szlaki biegną "na ukos" jednak jak spojrzycie na mapę to wszystko wyraźnie widać :)

_________________
Czerwone i bure


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: