Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 kwie 2008, 9:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 kwie 2008, 21:18
Posty: 5
GG: 3992478

czy to normalne aby scania 113 tandem 360 km miała 2000 obrotów przy 90 km/h..myślałem nad wymianą mostu na szybszy..może ktoś wie jakie będą tego koszty i skutki..pozdrawiam..Szumek


Ostatnio zmieniony 30 wrz 2008, 17:41 przez Toreba, łącznie zmieniany 2 razy.
Temat przeniesiony


Post Wysłano: 26 kwie 2008, 12:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Sugeruje upewnić sie czy na pewno ma takie obroty, czy obrotomierz nie oszukuje.Sygnał brany jest z alternatora i zdarza się że po wymianie -n.p. na inny z mniejszym kółkiem pasowym-tak się dzieje.

_________________
ego


Post Wysłano: 26 kwie 2008, 12:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 kwie 2008, 21:18
Posty: 5
GG: 3992478

zastanawiam sie czy pomoze tu wymiana kola na alternatorze bo gdy nawet pokaze mniej obrotow to czy zmniejszy sie spalanie..jezdze na kolach 295/60/22,5 i sporadycznie mam 24 t ale 41 l/100 to chyba sporo za duzo


Post Wysłano: 26 kwie 2008, 12:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
zastanawiam sie czy pomoze tu wymiana kola na alternatorze bo gdy nawet pokaze mniej obrotow to czy zmniejszy sie spalanie..jezdze na kolach 295/60/22,5 i sporadycznie mam 24 t ale 41 l/100 to chyba sporo za duzo
Od tego bym zaczął. Dalszy temat , to choćby sprawdzenie szczelności od kolektora wydechowego do turbosprężarki.Mi kiedyś przez niewidoczne,bo od dołu,pęknięcie kolektora wydechowego zaczęło dużo palić.Następna sprawa,to szczelność intercoolera i połączeń. Nie jestem pewien czy u 360, ale 380/400 miały układ (po prostu taką klapę) który przy niskich temperaturach powodował omijanie chłodnicy powietrza.Jest tam siłownik powietrzny sterowany elektrozaworem.Bywało,że uklad sterujący,lub elektrozawór się uszkodził ,bądź sam siłownik (z reguły sprężyna w nim) i cały czas powietrze z turbosprężarki omijało chłodnicę.Efekt był podobny: spalanie rzędu 40 litrów. Siłownik jest od dołu chłodnicy powietrza.Jeśli w tym typie jest, oczywiście.

_________________
ego


Post Wysłano: 26 kwie 2008, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 kwie 2008, 21:18
Posty: 5
GG: 3992478

o ile zmniejszą sie obroty gdybym opony 295/60 zamienił na 295/70


Post Wysłano: 26 kwie 2008, 17:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Obroty kolego to dokładnie nie wiem. Mogę Ci podać mój przykład jeździłem na 315/70 to przy 80 km/h Scania miała obroty ok 2000 po wymianie na 315/80 obroty spadły do 1800. Bo wydawało mi się że to też za dużo. Wymieniłem kolo na alternatorze na większe teraz pokazuje przy tej prędkości 1600 obrotów : )


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 19:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Kolego a moze Scania nie jest Oryginalnie LOW DECK tylko na duzych kołach ?? A ktos załozył małe i bedziesz miał takie wysokie obroty zeby osiagnac te 90km/h ?? Bynajmniej ja tak miałem w Scani była na duzych załozyłem małe i miałem tak samo jak Ty .
pozdrawiam


Post Wysłano: 28 kwie 2008, 20:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Ale kolega jeździ autem przestrzennym z tego co wiem Więc u niego raczej nie ma możliwości założenia większych kół . Zobacz to koło od alternatora albo jakie masz przełożenie w tylnym moście. Bo bardzo możliwe że masz wolny most.


Post Wysłano: 29 kwie 2008, 20:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 kwie 2008, 21:18
Posty: 5
GG: 3992478

myślę ze alternator raczej jest dobry..na wolnych obrotach pokazuje ok 600 obrotow..pozostaje mi wiec pogrzebac przy moscie


Post Wysłano: 30 kwie 2008, 12:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Zobacz jakie masz przełożenie w tylnym moście. Powinieneś mieć gdzieś tam tabliczkę z oznaczeniem przełożenia jakie tam masz. Ale sądząc po obrotach masz wolny most o przełożeniu 3,5 (35/10)


Post Wysłano: 19 maja 2008, 19:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 gru 2007, 11:15
Posty: 18
GG: 0

Cytuj:
Dalszy temat , to choćby sprawdzenie szczelności od kolektora wydechowego do turbosprężarki.Mi kiedyś przez niewidoczne,bo od dołu,pęknięcie kolektora wydechowego zaczęło dużo palić.Następna sprawa,to szczelność intercoolera i połączeń. Nie jestem pewien czy u 360, ale 380/400 miały układ (po prostu taką klapę) który przy niskich temperaturach powodował omijanie chłodnicy powietrza.Jest tam siłownik powietrzny sterowany elektrozaworem.Bywało,że uklad sterujący,lub elektrozawór się uszkodził ,bądź sam siłownik (z reguły sprężyna w nim) i cały czas powietrze z turbosprężarki omijało chłodnicę.Efekt był podobny: spalanie rzędu 40 litrów. Siłownik jest od dołu chłodnicy powietrza.Jeśli w tym typie jest, oczywiście.
czy uszkodzenie ukladu sterującego lub elektrozaworu bądź siłownika można jakoś zdiagnozować, np. wyświetla się jakiś kod EDC? czy ta przypadłość (tj. wysokie spalanie) miało miejsce tylko np. zimą?

dzięki z góry za info
pozdrawiam
Peugeot


Post Wysłano: 19 maja 2008, 19:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Ja zanurkowalem pod przód auta i zdiagnozowaem to naocznie i namacalnie :) Na pierwszy rzut oka widac czy siłownik jest wysunięty czy wciągnięty.Przez podłączenie napięcia do elektrozaworu mozemy sprawdzić czy on funkcjonuje oraz przyjrzeć się skokowi siłownika.To metody dla majsterkowicza bez dostępu do programu diagn. :)
Było to właśnie latem.Z kodu EDC wynikała "zbyt duża temperatura w kolektorze ssącym" Nie pamiętam ile to mignięć.Pojawiało się głównie przy podjazdach.Przy glębszym wciśnięciu pedału gazu.
W temperaturze minusowej chłodnica powietrza jest właśnie omijana przez przestawienie przez siłownik swego rodzaju "klapy" .Przy zdecydowanie plusowej nie może to mieć miejsca.

_________________
ego


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: