Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2007, 9:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Na luzie nie wolno jeździć bo gdy samochód się rozpędzi to nie wrzucimy biegu (wałek od napędu kół będzie się obracał i nie przesuniemy tryba chyba że zęby połamiemy) tak przynajmniej mnie uczono...

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 23 lip 2007, 19:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

MartinKot z ta jazda na luzie chodzilo mi o ciezarowke a konkretnie o taka sytuacje ze np dojezdzasz do swiatel i zaraz przed samym zatrzymaniem jeszcze jak samochod sie toczy wyrzucasz na luz. Tak robi duzo kierowcow ale na egzaminie juz nie zdales bo sie nie zatrzymales calkowicie a wyrzuciles na luz. Ogolnie duzymi samochodami na luzie sie nie jezdzi a szczegolnie z gorki bo bieg trzyma samochod zeby sie szybko nie rozpedzal. Co do jazdy na luzie byl tutaj juz kiedys taki temat. Nie pamietam dokladnie o co chodzilo ale ktos mowil ze jak sie jedzie na luzie to skrzynia nie ma smarowania.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 24 lip 2007, 8:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Nie rozumiem jak można zatrzeć skrzynie. Weź mi jakoś wytłumacz lepiej, bo nie kapuje.
Wiem, że nie można zostawiać na biegu ciężarówki gdy stoi, bo później jak przyjdziemy nie będziemy mogli nacisnąć na sprzęgło i zrzucić biegu.
skrzynie biegów takie jak w pojazdach osobowych są samrowane poprzez olej który znajduje się w skrzyni i jest rozchlapywany przez obracające koła zębate. jednak w dużych pojazdach gdzie jest dużo większe obciążenie i te skrzynię mają brdziej skomplikowaną budowę takie smarowanie nie jest wystarczające, więc stosuje się smarowanie wymuszone, które jest wprost proporcjonalne do obrotów silnika. więc jeżeli jedziesz powiedzmy 80km/h skrzynia biegów potrzebuje smarowania odpowiadającemu około 1500 obrotów/min, a wrzucając na luz dasz jej smarowanie odpowiadające 500 obr/min.
aby zepsuć skrzynię biegów wystarczy przejechać niewielki odcinek, wtedy koła zębate mają takie ładne fioletowe ząbki.
dodatkowo, aby pojazd holować trzeba odkręcić wał napędowy łaczący most ze skrzynią.


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lip 2007, 19:49

Witam.
Kilka tygodni temu wyczytalem wlasnie na forach tej stronki, ze robiac kat. CE nie ma egzaminow z teorii, jest tylko sama jazda, egzamin z teorii plus jazde robi sie tylko na kat.C, wiec jak to jest?


Tytuł:
Post Wysłano: 25 lip 2007, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2007, 23:39
Posty: 143
Lokalizacja: Wrocław

Jest tak, jak napisałeś. Zdajesz tylko jazdę. Oczywiście, idąc na CE, musisz mieć już prawo jazdy kat. C, ale piszę to tak na wszelki wypadek, bo zakładam, że wiesz.

_________________
A ja, jeżely pan pozwoly, z przyjemnością!!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: