Offline
Użytkownik
Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław
na granicy niemiecko-szwajcarskiej musisz dokonać odprawy tranzytowej, z tym, że nie wiem jak dokładnie będzie u nadawcy, bo:
1. towaru nie wywozisz poza UE i załadunek i rozładunek masz na tym samym terytorium celnym.
2. nie wiem czy nie będizesz musiał, jeżeli masz zamiar jechać przez Szwajcarię dokonać odprawy wywozowej.
3. nawet jeżeli najkrótsza droga prowadzi przez Szwajcarię weź pod uwagę, że tam zapłacisz 0,8 euro za km, czyli z Basel do Como masz ponad 200 euro.
4. jeżeli pojedziesz na pusto to też zapłacisz tyle.
5. pamiętaj, że Szwajcaria to dziwny kraj i tam bezwzględnie nie jeździ się powyżej 3,5T DMC miedzy 22:00 a 6:00 i weekendy, a na granicy Ciasso - Como opuszczają kraty jak w dawnym PDT.
trudno mi coś doradzić, bo takich przewozów jak podałeś nigdy nie robiłem, ale zawsze staramy się omijać Szwajcarię ze względu na dodatkowe koszty odpraw (jedna 50 euro) i najwyższe w Europie opłaty drogowe.
[ Dodano: Sob, 28.07.2007, 10:09 ]
zastanawiając się jeszcze nad przejazdem z Niemiec do Włoch przez Szwajcarię to tak:
aby przewieźć jakiś towar z dowolnego kraju UE do innego wymagany jest tylko międzynarodowy list przewozowy. natomiast, aby dokonać odprawy tranzytowej do określenia wartości celnej potrzebna jest wartość towaru.
więc jeżeli przy załadunku otrzymamy razem z CMR-em oryginał faktury powinno to wystraczyć do otwarcia przy wjeździe do Szwajcarii dokumentu celnego. no i jakaś spedycja mająca umowę z nadawcą, odbiorcą lub firmą przewozową.
dlaczego?
deklarujemy, że towar wieziemy tranzytem, jednak może się zdarzyć, że "zginie" on na terytorium Szwajcarii, a przez co wejdzie na rynek bez opłaty celnej i podatku VAT. więc w razie nie odnotowania wyjazdu tego towaru w podanym na dokumencie celnym terminie, urząd celny szwajcarski obciąża wartością cła i VAT-u wyliczoną w dokumncie celnym gwaranta, czyli agencję celną (spedycję) lub posiadacza karnetu TIR.
więc przy wjeździe naliczane jest cło i podatek VAT i tu są następujące możliwości:
1. kierowca płaci gotówką i odbiera przy wyjeździe ze Szwajcarii (prawie nie stosowane),
2. gwarantuje za przewoźnika agencja celna (spedycja), ale trzeba mieć podpisaną umowę, czyli ich klientem musi być nadawca, odbiorca, lub przewoźnik i kosztuje to około 50 euro.
3. gwarancję stanowi karnet TIR i do tego nie potrzebna jest agencja celna (spedycja).
to tyle co mi wpadło do głowy na ten temat.