Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2007, 23:45
Posty: 70
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski-okolice

Cześć.W tym roku zmieniły się przepisy dotyczące własnej działalności gospodarczej,z poprzednich postów wiem że firmy transportowe powinny teraz zatrudniać kierowców na umowę o pracę.I tu mam wątpliwości,jeśli tak powinno być to dlaczego wiele firm zatrudnia jeszcze kierowców z własną działalnością lub wymaga od nowo przyjmowanych kierowców założenia takiej działalności?Do takich firm należy ELCON ze Szczecina i KOZARYN z Gorzowa,w portalu gazetapraca.pl jest ich ogłoszenie.Co mam zrobić gdy firma gotowa mnie zatrudnić zarząda ode mnie założenia własnej firmy?Jakie są plusy i minusy prowadzenia własnej firmy?


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 18:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2007, 15:54
Posty: 18

W tym przypadku własna działalność nie daje wielu korzyści. Możesz sobie VAT odliczyć od zakupów na własną "firmę". Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.

Złe strony:
- sam prowadzisz księgowośc (albo płacisz na biuro rachunkowe)
- sam utrzymujesz swój samochód (naprawy, paliwo, przeglądy, itp.)
- co miesiąc się rozliczasz z Urzędem Skarbowym (CIT, VAT-7, itp.)
- nieciekawa sytuacja z płatnymi urlopami (a raczej i ch brakiem)
- Odpowiadasz własnym majątkiem (jeśli Twoja "firma" popadnie w długi, to mogą siąść Tobie na dom, samochód, itp...)

Czyli jak widzisz same minusy:/

_________________
http://www.naukajazdy.pl/forum


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 18:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 gru 2006, 22:13
Posty: 71
GG: 0
Lokalizacja: Świętokrzyskie

no nie powiedziałbym kolego że są to same minusy. bo wcale nie musisz prowadzić sam księgowości, może prowadzić to biuro rachunkowe a kosztuje to ok 100 zł co miesiąc. poza tym wcale nie jest tak że sam utrzymujesz auto chodzi mi o paliwo itp. a plusy to takie że w każdej chwili możesz sobie wziąć kredyt nie ma z tym najmniejszego problemu.
mój dobry kolega jeździ właśnie na swojej działalności i jest bardzo zadowolony i mówi że teraz nie zamieniłby się na inny sposób zatrudnienia


Tytuł:
Post Wysłano: 28 mar 2007, 20:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Jeden woli Rysię, a drugi Marysię.

Ja jestem przeciwnikiem działalności. Bo: brak urlopów - nie jeździsz, nie masz piniędzy. W razie choroby, chorobowe wypłacane przez ZUS nie wystarcza nawet na zapłacenie comiesięcznej składki. Księgowa, to nie problem, jak napisał kolega Furman. Możliwość odliczenia podatku VAT (o ile ktoś nie jest na ryczałcie, tylko jest płatnikiem VAT) za paliwo, etc jest plusem. Ale ile tego podatku nam oddadzą w porównaniu do tego co nam zabiorą.

Reasumując każdy sam powinień się zastanowić co mu lepiej pasuje. Nigdy bym nie przeszedł na działalnośc majac "ludzką" pensję zasadniczą i diety.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 mar 2007, 9:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

oczywiście jak wspomniał kolega Pazdz o gustach się nie dyskutuje.
jednak jest coś takiego jak matematyka, a to już jest bardzo wymierne.

jeżeli przewoźnik przeznaczy 5000zł na kierowcę, to ten na samozatrudnieniu dostanie prawie 4000zł, a ten na etacie 2600zł.
różnica to 1400zł.

nie ma możliwości, aby kierowca na samozatrudnieniu nie miał pracy, bo przynajmniej u nas byli to najlepsi kierowcy, którzy przeszli na samozatrudnienie na własne żądanie i to oni w pierwszej kolejności dostają robotę i tą lepszą.

z niższą skłądką emerytalną też nie ma problemu, bo za 100zł miesięcznie w prywatnej ubezpieczalni kierowca uzyska wyższe świadczenia emerytalne niż kierowca pracujący na etacie ZUS-owskie.

przez rok 11 miesięcy z różnicy wynoszących 1300zł można odłożyć na znacznie lepszy urlop niż kierowca etatowy, a kierowcy na samozatrunieniu są na tyle dobrzy, że na ich żądania urlopowe trzeba przystać.

a kierowcy na samo zatrudnieniu zarabiają trochę więcej lub więcej niż przykładowe 5000zł brutto, więc ta różnica jest więsza, czasem dwukrotnie.

jak już wspominałem gdzieś tutaj na forum samozatrudnienie nie powstało jako młot na kierowców, tylko jako forma ucieczki przed grabiżczym polskim systemem podatkowym.

oczywiście jak przychodzi do nas kierowca do pracy zatrudnia się w takiej formie jak mu wygodniej, ale aby podjąć właściwą decyzję dobrze jest znać cyfry, a nie ogólną opinię.

więcej na temat obecnej sytuacji samozatrunieniu można przeczytać na mojej stronie: http://motogazeta.autocentrum.pl/?FF=12 ... 1403445240


Ostatnio zmieniony 17 maja 2007, 4:55 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Tytuł:
Post Wysłano: 29 mar 2007, 11:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Oczywiście, że dla przewoźnka jest to taniej, bo to jest tylko outsourcing. Po miesiącu przelewamy tylko określoną kwotę i wystawiamy fakturę.

Jednak w przypadku podiomtów gospodarczych, to tak samo jak w przypadku osób fizycznych. Jeden może sobie pozwolić na coś, a drugi nie. Oczywiście z przyczyn ekonomicznych... ;)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2007, 22:18
Posty: 1
Lokalizacja: Pabianice

Witam !
Zamierzam podjąć pracę jako kierowca w transporcie międzynarodowym, jednocześnie prowadzę działalność gospodarczą i mógłbym rozliczać się z pracodawcą na podstawie faktur. Jednak firma, w której mam zamiar pracować płaci kierowcom 1300 zł podstawy brutto + 40 euro diety za każdy dzień za granicą i tutaj pytanie o celowość "samozatrudnienia". Z tego co wiem to diety nie podlegają opodatkowaniu i nie płaci się od nich składek na zus natomiast wystawiając fakturę zapłacę podatek od całej kwoty dochodu związanego z "usługą kierowania"


Tytuł:
Post Wysłano: 13 sie 2007, 14:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Jak np zinterpretować taki przypadek: Mam własną działalność-transport do 3,5t i przykładowo dodatkowo chciałbym jeździć u kogoś na ciężarowym aucie. Jak to ma wyglądać w świetle przepisów?

[ Dodano: Pon, 13.08.2007, 13:45 ]
czy przedsiębiorca wystawia mi zaświadczenie a w odpowiednim punkcie wpisuje: "osobiście wykonuje przewozy w" czy jest to legalne. Zakładamy że ta forma jest mi na ręke.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: