Cytuj:
U mnie w Irizarze jest to samo. od jakiegoś czasu też auto jest mułowate. Dziś pojechał do gościa co robi pompy paliwa bo pompa podaje zbyt małe ciśnienie. No i kiedyś lały nam 3 sekcje na wtryskach.
Faktycznie przy takim spalaniu przyczyna moze byc pompka zasilajaca. Zdarza sie.
Cytuj:
Kolego mam pytanie czy jak bym załozył pompowtryski od 420 to da mi to cos ? A co do przebiegu auto ma przjechane ok 600 tys km , a jego spalanie to ok 31 litrów pod wywrotka przy 27 ton po górkach na wegrzech czy słowacji moze ma za mała dawke paliwa .
Pompowtryskiwaczy PDE byly 4 rodzaje - roznily sie koncowkami (euro2 i euro3) i uszczelnieniami. Bodajze od 2002 wprowadzili pompowtryskiwacze z zerowym cisnieniem na powrocie (poznasz to po tym ze pod kolektorem ssacym na szynie sa takie przewodziki cienkie, a wczesniej byly "sruby z dziurka") .Dawka paliwa steruje jednostka EDC. Glownie wplyw na dawke ma cisnienie doladowania, temperatura plynu chlodzacego, jezeli w jednostce jest czujnik cisnienia atmosferycznego to tez.
Filtr paliwa i powietrza wymienione - OK.
Jezeli nie wyskakuja zadne kody z EDC to pozostalo Ci sprawdzic cisnienie doladowania (wolne obr i pod obciazeniem), cisnienie paliwa podawane na listwe zasilajaca, regulacja.
Jezeli wszystko okaze sie byc OK i pod obciazeniem ciagnie sie za Toba czarny dym (przyjzyj sie wydechowi - chodzi o grubosc sadzy na koncowce wylotowej) to pozostaje wymiana koncowek. Nie baw sie w kombinowanie i tzw "podcieranie dupy szklem" bo szkoda czasu i pieniedzy. Wymien to co Ci napisalem na nowe i znowu bedziesz mial spokoj na przynajmniej 600kkm (oczywiscie duzo zalezy od paliwa. Przebieg ten mozna mocno wyduzyc lejac dobry ON).