Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Słaba SCANIA..
Post Wysłano: 17 sie 2007, 9:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Witam
Koleddzy mamy Scanie 114-380 skrzynia biegów 6 biegowa auto jest z 2002 roku sprowadzone ok 3 miesiecy temu z holandi oczywiscie jest na pompowtryskach. Auto jest tak słabbe ze szok !! i nie wiemy co mu dolega na komputerze nie wyswietla zadnych błedów . Dam przykład napewno wiecie jak jest górka w Siewierzu za stawami (podwarpie) na pusto samochód zwalnia z 90 nawet do 75 czyli o jakies 15 km/h.. Samochód mało pali załadowany pod wywrotka ok 31 litrów , przykapca na czarno jak mu sie przyłozy gazu. Co to moze byc za przyczyna ?? Moze one poprsotu tak chodza... ??
pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 17 sie 2007, 10:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Trzeba by sprawdzic:
- filtr powietrza,
- cisnienie doldowania jakie jest przy obciazeniu jadac - jak wcisniesz gaz w podloge,
- sprawdzic szczelnosc intercoolera
- sprawdzic jakie cisnienie doladowania jest na wolych obrotach
- sprawdzic filtr paliwa, oraz jakie jest cisnienie paliwa na wyjsciu z niego
Oczywiscie warto przeregulowac zawory i pompowtryski (sprawdzic).

Obawiam sie ze powodem tego kopcenia i "slabosci" sa zuzyte rozpylacze w pompowtryskiwaczach (nieraz takze popekane sprezyny, ktore dociskaja iglice). Trzeba zrobic im generalke.
Ile ten samochod ma najechane ? (700 - 800kkm ?)
Cytuj:
Moze one poprsotu tak chodza... ??
pozdrawiam


Nie one tak nie chodza. To sa bardzo zwawe silniki.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 sie 2007, 1:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Kolego Roberto wymieniłem filtry paliwa i powietrza i nie ma róznicy auto dalej mułowate jest jak jedziesz wciskasz gaz w podłoge a ona praktycznie jak by nie reagowała na to jedzie sobie jak chce . Teraz bedziemy sprawdza intercooler jak okarze sie ze dobry to pompowtryski. Kolego mam pytanie czy jak bym załozył pompowtryski od 420 to da mi to cos ? A co do przebiegu auto ma przjechane ok 600 tys km , a jego spalanie to ok 31 litrów pod wywrotka przy 27 ton po górkach na wegrzech czy słowacji moze ma za mała dawke paliwa . Odpala bez problemów .


Tytuł:
Post Wysłano: 20 sie 2007, 10:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

U mnie w Irizarze jest to samo. od jakiegoś czasu też auto jest mułowate. Dziś pojechał do gościa co robi pompy paliwa bo pompa podaje zbyt małe ciśnienie. No i kiedyś lały nam 3 sekcje na wtryskach.

I auto też nie pali dużo bo przy masie 23 tony spala nie więcej niż 21 litrów :O ale jest taki muł, że trzeba mu deptac do podłogi, a on sie nie zbiera i noga boli.

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Tytuł:
Post Wysłano: 21 sie 2007, 0:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
U mnie w Irizarze jest to samo. od jakiegoś czasu też auto jest mułowate. Dziś pojechał do gościa co robi pompy paliwa bo pompa podaje zbyt małe ciśnienie. No i kiedyś lały nam 3 sekcje na wtryskach.
Faktycznie przy takim spalaniu przyczyna moze byc pompka zasilajaca. Zdarza sie.
Cytuj:
Kolego mam pytanie czy jak bym załozył pompowtryski od 420 to da mi to cos ? A co do przebiegu auto ma przjechane ok 600 tys km , a jego spalanie to ok 31 litrów pod wywrotka przy 27 ton po górkach na wegrzech czy słowacji moze ma za mała dawke paliwa .
Pompowtryskiwaczy PDE byly 4 rodzaje - roznily sie koncowkami (euro2 i euro3) i uszczelnieniami. Bodajze od 2002 wprowadzili pompowtryskiwacze z zerowym cisnieniem na powrocie (poznasz to po tym ze pod kolektorem ssacym na szynie sa takie przewodziki cienkie, a wczesniej byly "sruby z dziurka") .Dawka paliwa steruje jednostka EDC. Glownie wplyw na dawke ma cisnienie doladowania, temperatura plynu chlodzacego, jezeli w jednostce jest czujnik cisnienia atmosferycznego to tez.

Filtr paliwa i powietrza wymienione - OK.

Jezeli nie wyskakuja zadne kody z EDC to pozostalo Ci sprawdzic cisnienie doladowania (wolne obr i pod obciazeniem), cisnienie paliwa podawane na listwe zasilajaca, regulacja.
Jezeli wszystko okaze sie byc OK i pod obciazeniem ciagnie sie za Toba czarny dym (przyjzyj sie wydechowi - chodzi o grubosc sadzy na koncowce wylotowej) to pozostaje wymiana koncowek. Nie baw sie w kombinowanie i tzw "podcieranie dupy szklem" bo szkoda czasu i pieniedzy. Wymien to co Ci napisalem na nowe i znowu bedziesz mial spokoj na przynajmniej 600kkm (oczywiscie duzo zalezy od paliwa. Przebieg ten mozna mocno wyduzyc lejac dobry ON).


Tytuł:
Post Wysłano: 26 sie 2007, 18:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2007, 20:20
Posty: 60
GG: 0

Według mnie to nie wyregulowana pompa paliwowa. Czy przerywa czasami ? Moze sie dusi ? Skacze ?.

P.S. Mialem kiedyś samochod z Holandii ale osobówke Chryslera Voager i on był po powodzi miałem z nim multum problemów począwszy od filtrów przed cefki do komputera. Ale wątpie zeby było to samo z twoją Scanią.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 wrz 2007, 16:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

P@wel w tym silniku to pompy paliwowej raczej nie znajdziesz
Widzę że jesteś zorientowany że hoho, no cóż nie każdy jest mechanikiem.

Wracając do tematu to też stawiam na pompowtryski, tym bardziej że mówisz że kopci na czarno po dodaniu gazu bo to typowy objaw wadliwego działania układy paliwowego.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 wrz 2007, 10:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sie 2007, 20:20
Posty: 60
GG: 0

Wiesz co ? Ja poprostu napisałem czystą teorie... nie wiem jak jest w praktyce. Myślałem ze to może pomóc. A to że nie dojdziesz to juz nie moja wina.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 wrz 2007, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
P@wel w tym silniku to pompy paliwowej raczej nie znajdziesz
Widzę że jesteś zorientowany że hoho, no cóż nie każdy jest mechanikiem.
Domyslam sie ze obaj mieliscie na mysli pompe wtryskowa piszac o pompie paliwa :roll:

W tej Scani jest pompa zasilajaca paliwa bo cos musi do pompowtryskow paliwo podawac pod odpowiednim cisnieniem. Same pompowtryski paliwa z baku nie pociagna.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: