Cytuj:
my mamy jelcza volvo i scanie to palą około 50l/100km
Hmm... Skoro jeździsz w lesie i masz HDS'a to praktycznie nigdy nie wyjdzie Ci idealne spalanie na 100km. Ponieważ czasami operujesz dłużej dźwigiem, podnosisz cięższe drewno itp. Praktycznie spalanie na 100km. moża obliczyć tylko w standartowych ciągnikach. My naprzykład w holowniku przy dłuższym holowaniu ponad 500 km. możemy obliczyć ile holownik pali na "prostej drodze"
Cytuj:
Wczoraj rozmawialem z gosciem ktory jezdi na 114 L 380 chyba taki symbol ? W Topline i ciaga Krone Mega z pelnym ladunliem pali mu 32 srednio. Ma nalatane 918 tkm. Skrzynie biegow ma manualna
Tutaj nie ma porównania z silnikiem w układzie V. Mianowicie taki motor mniej spali "na pusto" niż V-ka ale porównywalnie więcej załadowana. Pewnie zastanowisz się czemu
Ano temu że ciężarówka która ma zapas mocy i wjeżda pod górę spali mniej niż Scania 114 ponieważ silnik będzie pracował na wysokich obrotach co spowoduje drastyczne podniesienie średniej spalania na 100km.
Cytuj:
Wiem ze V8 silnik 14l i podobno nie do zajechania
Praktycznie wszystko jest do zajechania
Nawet V-ka. W firmie wszystkie cięższe sprawy (holowniki i ciągniki pod gabaryt) mają 14 litrowe silniki V8 w mocach 460 (144 G) 470 (143 E) 530 (144 L) oraz 530 (144 G). Każda ciężarówka kupowana jest z pewnego źródła co procentuje w pewność sprzętu. Najstarsza Scania (dziobak) aktualnie ma przejechane ponad 1.850.000 a silnik tylko raz miał kapitalny remont (u poprzedniego właściciela pana Romana Knoffa). Scania ta przejechała w naszej firmie ponad 600 tys. km. i oprócz wymiany sprzęgła (2 razy- wina niedoświadczonego kierowcy) oraz przystawki odbioru mocy nic nie zostało wymieniane. Natomiast przy 4-ach nic nie było "grzebane" oprócz wymiany poduszek pod kabiną (straszny mankament Scani bo żeby je wymienić trzeba rozebrać całą tylną ścianę z tapicerki
)