jeśli chodzi o skrzynie szóstki to były to skrzynie z VI do tyłu;zastanawia mnie jednak fakt ską się wzięły skrzynie z VI do przodu(spotkałem taką w Autosanie H10-11)
Rejestracja:10 gru 2006, 23:15 Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa
W Jelczach skrzynie ZF miały przebitkę, tak jak Renault. Zazwyczaj w kombinacji z silnikiem Steyr 320KM(model 423) i 280KM(model 422, 622). Prawdopodobnie Detroit V8 420KM też miał tą skrzynię, ale nie jestem pewien
_________________ "spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"
Prawdopodobnie Detroit V8 420KM też miał tą skrzynię, ale nie jestem pewien
Silnik Detroit Diesel montowany pod kabiną Jelcza był jednostką rzędową o 6 cylindrach (DD serii 60).
W tej konfiguracji cały układ napędowy, a więc także i skrzynia biegów pochodziła z USA. Była wyrobem firmy Eaton o 12 przełożeniach.
W Jelczach serii 300 widzialem juz różne przekladanki skrzyń biegów, spotkalem sie ze skrzynią od Kamaza czy Liaza. Znalazłem najnowszą oferte Jelcza oto link do strony http://www.jelcz-komponenty.of.pl/
Nawet nie wiedzialem ze u mnie w mieście znajduje sie jeden z serwisów Jelcza
_________________ Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E
Żeby to uporządkować, Jelcze miały skrzynie VI od modelu 325. 315, 316 i 317 miały V, tylko wersje eksportowe miały VI. Seria 400 i 600 miały skrzynie ZF szesnastobiegowe 8+połówki z przebitką i skrzynie S6-90 z połówkami i bez. S6-90 była łączona z silnkiem mieleckim. Tą samą skrzynie miał Jelcz PR110, T120, Autosan H10.11 i 12. Nie spotkałem się ze skrzynią ZF w Jelczu serii 300, chyba nawet taka przeróbka byłaby bardzo trudna i nieopłacalna. Pierwszy raz też słyszę o Jelczy ze skrzynią Kamaza. A co w takim przypadku z obudową sprzęgła, dorabiana?
jak ktoś potrafi to czemu nie skrzynia od kamaza jest lepsza od skrzyni w jelczu ma normalną synchronizacje biegi wchodzą mniej więcej jak w maluchu (dosyć cięzko wajcha chodzi ale nic nie zgrzyta i nie trzeba cudować z przegazówkami)
natomiast w jelczy 317 skrzynia jest fatality zgrzyt przy wrzucaniu 1 czy wstecznego cudowanie z przegazówkami (mimo że ta skrzynia jest przecież teoretycznie zsynchronizowana) zakleszczanie się i takie tam fajerwerki (mówie o 5 biegowej )
Trzeba dodać że w Jelczu pierwszy bieg jest symboliczny i wlasnie on nie jest zsynchronizowany, bardzo żadko się go używa i oczywiscie charakterystyczny zgrzyt przy wstecznym, nie można go pominąć.
_________________ Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E
zależy która.......praga była niezsynchronizowana i eaton była chyba niezsynchronizowana ale nie wiem z którego okresu......
fakt że jedynka jest symboliczna ale np w egzemplarzu którym ja jeździłem przegazowywać trzeba było nawet przy redukcji z 4 na 3 możliwe że powyrywane synchronizatory ale bez przegazówki był zgrzyt...
Do nie dawna mój wujek posiadał Jelcza 315 i nie widzialem nigdy żeby używał pierwszego biegu nawet przy 15 tonach obciążenia, a co do pozostałych biegow wchodziły bez problemu, Jelcz jak na swoje lata był bezawaryjny, denerwujące było poranne nabijanie powietrza i opony dętkowe dawaly sie we zanaki. Po za tym Jelcz nie miał większych awarii.
_________________ Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E
zależy która.......praga była niezsynchronizowana i eaton była chyba niezsynchronizowana ale nie wiem z którego okresu......
fakt że jedynka jest symboliczna ale np w egzemplarzu którym ja jeździłem przegazowywać trzeba było nawet przy redukcji z 4 na 3 możliwe że powyrywane synchronizatory ale bez przegazówki był zgrzyt...
to było auto z 88r.Wydaje mi się że była to skrzynia niezsynchronizowana
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 8 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę