Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 sty 2008, 17:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

jeśli chodzi o skrzynie szóstki to były to skrzynie z VI do tyłu;zastanawia mnie jednak fakt ską się wzięły skrzynie z VI do przodu(spotkałem taką w Autosanie H10-11)


Post Wysłano: 23 sty 2008, 11:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Co to za skrzynia 8+8, 8 małych + 8 dużych? I to też chyba jakaś przekładka nieoryginalna.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 23 sty 2008, 11:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Tzn.4+4+ połowki, źle poprzednio napisałem.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 23 sty 2008, 14:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Jelcze wtedy miały ósemki?!?!?!


Post Wysłano: 23 sty 2008, 17:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2007, 11:00
Posty: 185
GG: 10770724
Lokalizacja: Kolbuszowa

No pewnie, że tak. Były to skrzynie marki ZF.

_________________
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 23 sty 2008, 17:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

z przebitką czy z przełącznikiem?


Post Wysłano: 23 sty 2008, 17:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2006, 23:15
Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa

W Jelczach skrzynie ZF miały przebitkę, tak jak Renault. Zazwyczaj w kombinacji z silnikiem Steyr 320KM(model 423) i 280KM(model 422, 622). Prawdopodobnie Detroit V8 420KM też miał tą skrzynię, ale nie jestem pewien

_________________
"spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"


Post Wysłano: 23 sty 2008, 18:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Prawdopodobnie Detroit V8 420KM też miał tą skrzynię, ale nie jestem pewien
Silnik Detroit Diesel montowany pod kabiną Jelcza był jednostką rzędową o 6 cylindrach (DD serii 60).
W tej konfiguracji cały układ napędowy, a więc także i skrzynia biegów pochodziła z USA. Była wyrobem firmy Eaton o 12 przełożeniach.


Post Wysłano: 23 sty 2008, 19:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

W Jelczach serii 300 widzialem juz różne przekladanki skrzyń biegów, spotkalem sie ze skrzynią od Kamaza czy Liaza. Znalazłem najnowszą oferte Jelcza oto link do strony http://www.jelcz-komponenty.of.pl/

Nawet nie wiedzialem ze u mnie w mieście znajduje sie jeden z serwisów Jelcza

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 23 sty 2008, 19:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

chodziło mi o to czy 316 miała skrzynie z przebitką??? :?: :shock:


Post Wysłano: 23 sty 2008, 19:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Szczeże powiedziawszy to nie wiem bo 316 są bardzo żadkimi pojazdami ale wydaje mi się że orginalnie były w nich montowane 6 biegowe skrzynie biegów.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 23 sty 2008, 19:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Żeby to uporządkować, Jelcze miały skrzynie VI od modelu 325. 315, 316 i 317 miały V, tylko wersje eksportowe miały VI. Seria 400 i 600 miały skrzynie ZF szesnastobiegowe 8+połówki z przebitką i skrzynie S6-90 z połówkami i bez. S6-90 była łączona z silnkiem mieleckim. Tą samą skrzynie miał Jelcz PR110, T120, Autosan H10.11 i 12. Nie spotkałem się ze skrzynią ZF w Jelczu serii 300, chyba nawet taka przeróbka byłaby bardzo trudna i nieopłacalna. Pierwszy raz też słyszę o Jelczy ze skrzynią Kamaza. A co w takim przypadku z obudową sprzęgła, dorabiana?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 23 sty 2008, 20:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

2 krotnie widziałem ogłoszenie sprzedaży Jelcza 325 ze skrzynią od Kamaza, jak została ona tam umieszczona nie mam pojęcia.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 23 sty 2008, 22:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

jak ktoś potrafi to czemu nie :D skrzynia od kamaza jest lepsza od skrzyni w jelczu ma normalną synchronizacje biegi wchodzą mniej więcej jak w maluchu (dosyć cięzko wajcha chodzi ale nic nie zgrzyta i nie trzeba cudować z przegazówkami)

natomiast w jelczy 317 skrzynia jest fatality zgrzyt przy wrzucaniu 1 czy wstecznego cudowanie z przegazówkami (mimo że ta skrzynia jest przecież teoretycznie zsynchronizowana) zakleszczanie się i takie tam fajerwerki (mówie o 5 biegowej )


Post Wysłano: 23 sty 2008, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Trzeba dodać że w Jelczu pierwszy bieg jest symboliczny i wlasnie on nie jest zsynchronizowany, bardzo żadko się go używa i oczywiscie charakterystyczny zgrzyt przy wstecznym, nie można go pominąć.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 24 sty 2008, 11:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Kamaz i Liaz mają połówki, to też jest atut. Chociaż łatwiej włożyć skrzynię S6-90 też z połówkami, która też dobrze chodzi.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 25 sty 2008, 1:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

co do skrzyni Liaza to mam wątpliwości,czy nie była to przypadkiem skrzynia niezsynchronizowana?


Post Wysłano: 25 sty 2008, 11:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lis 2006, 17:21
Posty: 191
Lokalizacja: Zduńska Wola/łodzkie

zależy która.......praga była niezsynchronizowana i eaton była chyba niezsynchronizowana ale nie wiem z którego okresu......

fakt że jedynka jest symboliczna ale np w egzemplarzu którym ja jeździłem przegazowywać trzeba było nawet przy redukcji z 4 na 3 możliwe że powyrywane synchronizatory ale bez przegazówki był zgrzyt...


Post Wysłano: 25 sty 2008, 11:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Do nie dawna mój wujek posiadał Jelcza 315 i nie widzialem nigdy żeby używał pierwszego biegu nawet przy 15 tonach obciążenia, a co do pozostałych biegow wchodziły bez problemu, Jelcz jak na swoje lata był bezawaryjny, denerwujące było poranne nabijanie powietrza i opony dętkowe dawaly sie we zanaki. Po za tym Jelcz nie miał większych awarii.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 25 sty 2008, 14:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2008, 23:26
Posty: 281
GG: 3253512
Lokalizacja: kołobrzeg

Cytuj:
zależy która.......praga była niezsynchronizowana i eaton była chyba niezsynchronizowana ale nie wiem z którego okresu......

fakt że jedynka jest symboliczna ale np w egzemplarzu którym ja jeździłem przegazowywać trzeba było nawet przy redukcji z 4 na 3 możliwe że powyrywane synchronizatory ale bez przegazówki był zgrzyt...
to było auto z 88r.Wydaje mi się że była to skrzynia niezsynchronizowana


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: