witam ,i problem juz rozwiązany...
jeden z termostatów(wersja z retarderem) zaciął sie i był cały czas w pozycji otwartej,kupiłem nowy i juz wszystko ok .Ogrzwanie działa jak nalezy ,a zawór jest do ogrzewania elektryczny.mam pytanko jak najłatwiej odpowietrzyc cały układ????(chodzi mi by nierobiło zbyt duzego cisnienia gdzy odkecam korek) pozdrawiam
Odkręcasz korek ze zbiorniczka wyrównawczego, zapalasz silnik tak na 10 min. (tyle żeby drgnął wskaźnik temperatury) i załatwione. Instalacja ma odpowietrznik w korku więc sama powinna się odpowietrzać ale... Nic się nie martw nie uronisz ani kropli płynu.
Rejestracja:29 sie 2006, 13:25 Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra
Jezeli masz retarder to odpowietrzenie bedzie przebiegalo troche wolniej niz w wersjach bez. Caly uklad odpowietrzy Ci sie jak zrobisz rundke, pohamujesz retarderem. Temperatura podczas odpowietrzania moze skoczyc do 90st.
Z ukladami wysposazonymi w retarder bywaja klopoty z odpowietrzeniem nawet jesli nabija sie plyn wg fabryki.
Pozostaje Ci tylko stopniowo uzupelniac stan.
w okolicy tzn gdzie dokładnie ? bo jeżeli ci chodzi o to że jest w osłonie wentylatorów to tam go nie ma bo odkręciłem całą osłone i filtra nie widziałem nigdzie
Scania r420 2011r klimatronik nie grzeje ogrzewanie z silnika dmuchawy chodza ale nie ma ciepłego powietrza, jak przestawie na obieg zamkniety to grzeje ale wtedy szyby paruja. Filtry niedawno wymienione ale problem był juz wczesniej. Sterowanie jest zaworem elektrycznym i działa on jak nalezy na kompie zamyka i otwiera po zmianie tem.
Może ktos wie w czym moze byc problem ze na obiegu zamknietm dmucha ciepłym a na normalnym obiegu nie grzeje lub grzeje bardzo słabo.
Na 90 procent nagrzewnica, wymień i ciesz się ciepłem w twoim wozie nie zajmuje to więcej niż 2 godziny z wypiciem kawy w międzyczasie. Na zamkniętym obiegu powinno wręcz lekko parzyć jeśli temperatura na max.
Na 90 procent nagrzewnica, wymień i ciesz się ciepłem w twoim wozie nie zajmuje to więcej niż 2 godziny z wypiciem kawy w międzyczasie. Na zamkniętym obiegu powinno wręcz lekko parzyć jeśli temperatura na max.
Troche wydaje sie nie logiczne to dlaczego grzeje jak wezme na obieg zamkniety ? Jesli byłaby zapchana to nie powinna też grzac na obiegu zamknietym tak mi sie wydaje
A no dlatego tak się dzieje ponieważ na zamkniętym obiegu powietrze ciągnie z kabiny okolicy nagrzewnicy itp a na otwartym świeże i rześkie z dworu więc sobie dopowiedz które łatwiej ogrzać . Tam masz prosty układ i wszystko będziesz widział jak zdemontujesz obudowę nagrzewnicy tam gdzie masz filtr , sprawdź sobie zawór i jego pracę , temperaturę węży i poznasz odpowiedź gdzie leży wina.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 7 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę