Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 cze 2008, 21:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2007, 23:32
Posty: 17
Lokalizacja: Irlandia Cork

Witam wszystkich forumowiczów.Mam krótkie pytanko odnosnie przegrzewania sie silnika w Scanii R 420 euro-3 HPI.Dodać musze,że nawet po krótkim podjeździe tj.ok 1000m,nachylenie podjazdu niewieksze niż 5% a ładunek ok 28 ton,temperatura dochodzi prawie do czerwonego pola!!!Dodam,że samochód pracuje w bardzo zakurzonych warunkach wiec zapewne moze to być brudna chłodnica.Pytanie moje jest nastepujące -jak samemu zadbac o chłodnice,jak ja umyc i czy wystarczy tylko od przodu np.karcherem??Pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2005, 22:54
Posty: 24
GG: 6548150

Karcherem bym nie próbował, bezpieczniej będzie wężem z zwykłego kranu. A sprawdzałeś obieg chłodzenia?? Może zrobiło się podciśnienie w wężu, spróbuj odkręcić korki od chłodnicy i zbiornika i ponownie zakręcić, może pomoże.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Polecam przedmuchanie chłodnicy spręzonym powietrzem, a nastepnie dokładne wymycie wężem pod małym ciśnieniem :wink:

_________________
MAN


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2007, 23:32
Posty: 17
Lokalizacja: Irlandia Cork

To znaczy ,że trzeba spuścic cały płyn?Jesli tak,to napewno odeslą mnie z tym do serwisu,bo jak znając naszego mechanika to nie bardzo garnie sie do pracy,tak wiec pytam dla własnej ciekawosci ale postaram sie z tym cos zrobic.Dziekuje za pomoc.pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2005, 22:54
Posty: 24
GG: 6548150

Spróbuj najpierw odkręcić korek od zbiornika z płynem.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 maja 2008, 17:22
Posty: 14
GG: 0
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kolego przyczyn może być wiele. Może być to właśnie zabita chłodnica, termostat może sie późno otwierać lub czujnik temp. późno włącza wentylator ale najpierw sprawdź czy masz pełny stan płynu :P


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 21:41
Posty: 154
GG: 0
Samochód: Volvo S80 2.5D
Lokalizacja: Piła

kolego a słyszysz czy Ci się wentylator włącza? jeśli nie to będzie jego wina :wink:

_________________
B, B+E, C, C+E: W 11 miesięcy i starczy ;)
VOLVO FH440 E5 Globetrotter + Kogel maxx


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
kolego a słyszysz czy Ci się wentylator włącza? jeśli nie to będzie jego wina :wink:
Wentylator mozna na próbę zblokować na stałe. Z reguły wystarczy klucz "dziesiątka" i parę minut roboty.Od spodu są dwie plastykowe przesuwki blokujące wentylator na stałe.

_________________
ego


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Wentylator mozna na próbę zblokować na stałe. Z reguły wystarczy klucz "dziesiątka" i parę minut roboty.Od spodu są dwie plastykowe przesuwki blokujące wentylator na stałe.
w R-ce akurat taka regula nie zadziala ... Tu wystarczy odlaczyc przewod od wentylatora.
PS. A w ogole blokowanie wentylatora w niektorych silnikach mechanicznie na stale to bardzo niemadry pomysl. Po kilku zgaszeniach silnika zwykle sie cos urywa :wink:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

!.Fakt. 2.Wyjście awaryjne dla wykluczenia wentylatora jako przyczyny.

_________________
ego


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: