Cytuj:
....pierwszy pachołek musi znajdowac się mniej wiecej na srodku długosci pojazdu ?
NIE
To takich oczywistych rzeczy nie wyjkaśnił Ci Instruktor
Jeżeli chcesz zobaczyć oficjalne warunki Egzaminacyjne, to proponuje przejżeć dokładnie załączniki w Dz.U.Nr 217.....
Co do samego parkowania równoległego(na placu), to ja bym nie przesadzał z "kręceniem" kierownicą do oporu.....
Ja przetrenowałem to wielokrotnie samochodem Ciężarowym i Autobusem (sprawdza się na wszystkich rodzajach).....
1 - cofając --> w prawo kręcisz kierownicą wtedy, gdy tylna oś minie pachołek "wjazdowy" . Pojazd musi skręcić nie więcej niż 30-45 stopni do linni "krawężnika".
Musisz zobaczyć w lewym lusterku pachołek w głębi-po przekątnej.
2 - jak już pojazd jest pod kątem..... Prostujesz koła i cofasz do momentu, gdy lewe koło tylnej osi jest na lewej linni.
3 - w tym momencie po sprawdzeniu czy minąłeś już prawym narożnikiem przedniego zderzaka pachołek "wjazdowy" możesz odkręcać kierownicą w lewo na tyle dużo, aby pojazd zatrzymał się równogle do wymalowanych linni i "krawężnika".
Miejsce do zatrzymania jest na tyle duże, że spokojnie można to wykonać.
Parkowanie nie musi być jaknajbliżej krawężnika, a jedynie w wyznaczonym obszarze
Link do schematu
http://www.lex.com.pl/serwis/gfx/318789339_0.gif
a = 12 m. (długość)
b = 3 m. (szerokość)
d = 2 m. (tył pojazdu od pachołka)
................................................... d = 2 m.
POJAZD
.................................... . . ............
<-- --> [oo - -o}
________X _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _X ____________
..............^ ....................................
^
............. ^ ....................................
^
............b=3m. ..............................
|
..............|
..............
X<_____a=12 m.________>X