Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 wrz 2008, 19:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2008, 12:57
Posty: 14
GG: 0

witam mam pytanie ile bić powietrza do koła 385/65/22,5 strasznie mi wyrywa boki bieżnika ( ciśnienie 9 bar ) cysterna 32 tys litrów .. opony wytrzymują 100 - 120 tys (kumho)


Post Wysłano: 12 wrz 2008, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

A może 32 tys. litrów na kilogramy przeliczyć? Byłoby bardziej miarodajne..

_________________
ego


Post Wysłano: 12 wrz 2008, 21:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2008, 12:57
Posty: 14
GG: 0

Cytuj:
A może 32 tys. litrów na kilogramy przeliczyć? Byłoby bardziej miarodajne..
zależy jaki produkt .... powiedzmy średnio od 25 do 30 ton 3 osie w naczepie amory nowe zero luzu ...na osiach


Post Wysłano: 12 wrz 2008, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2005, 14:59
Posty: 317

Cytuj:
Cytuj:
A może 32 tys. litrów na kilogramy przeliczyć? Byłoby bardziej miarodajne..
zależy jaki produkt .... powiedzmy średnio od 25 do 30 ton 3 osie w naczepie amory nowe zero luzu ...na osiach
Może warto zmienić szofera który nie zawija w miejscu? Wtedy przebieg opon wzrośnie? W dzisiejszych czasach kierowcy dzielą się na kierowców i posiadaczy prawa jazdy.... i może tu leży cały problem.

_________________
...::: VOLVO :::...
PL, CZ, SK, UA, D, F, LT, H, RO, SLO, I, RSM, A


Post Wysłano: 12 wrz 2008, 22:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2008, 12:57
Posty: 14
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
A może 32 tys. litrów na kilogramy przeliczyć? Byłoby bardziej miarodajne..
zależy jaki produkt .... powiedzmy średnio od 25 do 30 ton 3 osie w naczepie amory nowe zero luzu ...na osiach
Może warto zmienić szofera który nie zawija w miejscu? Wtedy przebieg opon wzrośnie? W dzisiejszych czasach kierowcy dzielą się na kierowców i posiadaczy prawa jazdy.... i może tu leży cały problem.
możliwe ale pytam się o ciśnienie w oponach bo szofera można zmienić ale jak nagle zmienić 50 szoferów którzy po zmianie opon z sava na kumho nagle zaczęli zawijać w miejscu


Post Wysłano: 12 wrz 2008, 23:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 gru 2006, 17:08
Posty: 221
GG: 0

Kolego te kumho to chiińskie sa i ro dlatego tanie ale nie wytrzymałe.


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 14:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2005, 14:59
Posty: 317

Cytuj:
Kolego te kumho to chiińskie sa i ro dlatego tanie ale nie wytrzymałe.
Druga sprawa to to że jak jeździsz na jakiejś lipie to się wcale nie dziwie że bieżnik ginie w oczach

_________________
...::: VOLVO :::...
PL, CZ, SK, UA, D, F, LT, H, RO, SLO, I, RSM, A


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 17:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Cytuj:
Kolego te kumho to chiińskie sa i ro dlatego tanie ale nie wytrzymałe.
Druga sprawa to to że jak jeździsz na jakiejś lipie to się wcale nie dziwie że bieżnik ginie w oczach
A ja się nie dziwię że dzieje się tak przy ładunkach rzędu 30 ton. Albo raczej dziwię się,że z własnej woli takie ciężary się wozi.Jak to się ma do obowiązujących przepisów?
Co zaś do jakości chińskich opon, to myślę ,że tam też znają coś takiego jak samochód ciężarowy.I też muszą na czymś jeździć.
Osobiście mam na jednym zestawie chińskie opony i nie mam -jak na razie-powodów do narzekania.
Choć faktycznie, może jakaś partia być bardziej wrażliwa na tony i sposób jazdy.Kiedyś matador pękał po obwodzie w pobliżu stopki.Tak "na oko" guma była "za sucha". Miałem też na osi napędowej continentala i z czterech dwie wystrzeliły z boku.Mimo,że w okresie gwarancyjnym , to przy pierwszej gwarancji nie uznano (z powodów dla mnie śmiesznych) a drugiej nie reklamowałem.Za to przestałem je kupować.

_________________
ego


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 18:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pozatym 9 bar to troche zadurzo i środek opony zdziera się szybciej od krawędzi nie powinno być czasem 8 bar

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 18:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Bał bym sie chińskich do cysterny zakładać :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2008, 12:57
Posty: 14
GG: 0

Cytuj:
Bał bym sie chińskich do cysterny zakładać :wink:
315/80/22,5 w ciągniku przebieg 320 tys !!!! to bardzo dużo i dopiero nacinanie !!! tylko cysterna nie daje rady więc warto się nie bać tych opon bo są tańsze niż markowe i w razie rozcięcia lub najechania na coś to ich tak nie szkoda jak miśków .Możliwe że przeładowanie ma wpływ na boczne odrywanie się bieżnika - no i jeszcze jedno to nie chińskie tylko koreańskie ...:)

no a fachowcy od miśków zalecili do cystern 9 atm więc też do kumho tyle samo biję - może lepiej jednak obniżyć do 8 ?


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 20:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Możliwe że 9 bar jest za durzo i przesto opona jest zatwarda dlatego wyrywa bieżnik

Dużo / Toreba

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 21:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2007, 21:41
Posty: 154
GG: 0
Samochód: Volvo S80 2.5D
Lokalizacja: Piła

kolego MAN, mnie się wydaje że jeśli opona ma za dużo powietrza to ściera środek, robi się ''balon'' natomiast gdy ma mało powietrza, wtedy ściera boki :wink: Latem, gdy ciepło to u nas w naczepie mega, trze właśnie boki. nie jest to duże, ale widać :wink: Teraz gdy chłodno problem znikł. :]

_________________
B, B+E, C, C+E: W 11 miesięcy i starczy ;)
VOLVO FH440 E5 Globetrotter + Kogel maxx


Post Wysłano: 13 wrz 2008, 22:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

Nie polecam obniżania ciśnienia,dojdzie do przegrzania opony,rozwarstwienia i bumm.Na każdej oponie jest podane maksymalne dopuszczalne ciśnienie i przy oponach ciężarowych lepiej trzymać się górnej granicy.Co do wyrywania bieżnika jest to spowodowane tylko zawracaniem w miejscu+przeciążenie opon. :wink:

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Post Wysłano: 14 wrz 2008, 8:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Nie polecam obniżania ciśnienia,dojdzie do przegrzania opony,rozwarstwienia i bumm.Na każdej oponie jest podane maksymalne dopuszczalne ciśnienie i przy oponach ciężarowych lepiej trzymać się górnej granicy.Co do wyrywania bieżnika jest to spowodowane tylko zawracaniem w miejscu+przeciążenie opon. :wink:
Tak tylko jest jeszcze coś takiego jak tabela nacisku na oś w której jest podane maksymalne ciśnienie dla opony.
I nie mów mi że dla opon w naczepie jest normalne ciśnienie 9 bar tylko 8 bar
A w ciągniku siodłowym np może wynosić na przód 8 bar a na tył 7,5 bar lub 8 bar zalerznie od opciąrzenia tylnej osi
Cytuj:
kolego MAN, mnie się wydaje że jeśli opona ma za dużo powietrza to ściera środek, robi się ''balon'' natomiast gdy ma mało powietrza, wtedy ściera boki
Zgadza się jak jest za mało powietrza a nie tyle co ma być. Tyle że taka opona z podwyszonym ciśnieniem wogle nie pracuje, nie amortyzuje tak jak byś zamontował pełne opony z gumu jak w sztaplarce. I przy skrętach może się nie uginać guma tylko wyrywać bieżnik.
Najlepiej stanąć na jakimś utwardzonym placu zrobić pare zakrętów i zobaczyć ile gumy zostanie na nawieszchni

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 0:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2008, 12:57
Posty: 14
GG: 0

i ok od dzisiaj biję po 8 atm ... zobaczymy co będzie dalej ...


Post Wysłano: 16 wrz 2008, 17:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Według mnie to wina nie leży po całej części w oponach. 1bar myślę, że nie zmieni tak dużo aby opony 3 razy szybciej się zużywały. Zależy gdzie autko jeździ. Jak po miejscu, mieście, dużo manewrów, zawijanie itp to napewno będą się szybciej zużywać.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: