Cytuj:
Nie polecam obniżania ciśnienia,dojdzie do przegrzania opony,rozwarstwienia i bumm.Na każdej oponie jest podane maksymalne dopuszczalne ciśnienie i przy oponach ciężarowych lepiej trzymać się górnej granicy.Co do wyrywania bieżnika jest to spowodowane tylko zawracaniem w miejscu+przeciążenie opon.
Tak tylko jest jeszcze coś takiego jak tabela nacisku na oś w której jest podane maksymalne ciśnienie dla opony.
I nie mów mi że dla opon w naczepie jest normalne ciśnienie 9 bar tylko 8 bar
A w ciągniku siodłowym np może wynosić na przód 8 bar a na tył 7,5 bar lub 8 bar zalerznie od opciąrzenia tylnej osi
Cytuj:
kolego MAN, mnie się wydaje że jeśli opona ma za dużo powietrza to ściera środek, robi się ''balon'' natomiast gdy ma mało powietrza, wtedy ściera boki
Zgadza się jak jest za mało powietrza a nie tyle co ma być. Tyle że taka opona z podwyszonym ciśnieniem wogle nie pracuje, nie amortyzuje tak jak byś zamontował pełne opony z gumu jak w sztaplarce. I przy skrętach może się nie uginać guma tylko wyrywać bieżnik.
Najlepiej stanąć na jakimś utwardzonym placu zrobić pare zakrętów i zobaczyć ile gumy zostanie na nawieszchni