Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 lis 2008, 22:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2008, 22:31
Posty: 18
GG: 0
Samochód: scania

mam scanie 400km i wróciłem z trasy i pokazał mi się olej w zbiorniczku wyrównawczym od wody
co to może być


Post Wysłano: 23 lis 2008, 9:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 gru 2007, 9:25
Posty: 69
GG: 4796735
Lokalizacja: Szczecin

Kolego raczej masz chłodnice oleju do wyciągnięcia


Post Wysłano: 23 lis 2008, 10:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2008, 22:31
Posty: 18
GG: 0
Samochód: scania

kolego ty mi napisałes o scani ochłodnice oleju a gdzie ona sie znajduje ale moja to jest 124L z roku1999


Post Wysłano: 23 lis 2008, 13:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

Kolega dobrze pisze na 100% do wymiany oringi w chłodnicy oleju.


Post Wysłano: 23 lis 2008, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2008, 22:31
Posty: 18
GG: 0
Samochód: scania

a ona jest w bloku czy przykrecana


Post Wysłano: 24 lis 2008, 11:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

jeżeli mnie pamięć nie myli w Scanii w jednej chłodnicy mamy w górnej części wodę (płyn), a w dolnej olej (ze skrzyni biegów) i tam może jak to wspominali koledzy dojść do przedostania się oleju do płynu chłodzącego.

pojawiający się olej w zbiorniczku wyrównawczym może być też następstwem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, lub uszkodzonej mokrej tulei cylindrowej. co ciekawe uszkodzenie uszczelki pod głowicą może być tylko między wnętrzem cylindra, a płaszczem wodnym i nie musi być widoczne na zewnątrz. i to będzie olej silnikowy.

natomiast jeżeli pojazd wyposażony jest w retarder, to tam jest chłodzenie wodne, tam też olej może się dostać do płynu chłodzącego. retarder pracuje na oleju ze skrzyni biegów.

jeszcze jest jedno miejsce gdzie olej może przedostać się do płynu, to sprzężarka powietrza, smarowana jest olejem silnikowym.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 24 lis 2008, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Miałem z identyczną awarią doczynienia w ostatnim czasie.
Najpierw padała sprężarka powietrza, a dokładniej uszczelnienie głowicy. Kosztu naprawy nie pamiętam, a czasowo ok 6h wyszło, oczywiście we własnym zakresie.
Druga awaria to gumowe orinigi w chłodnicy oleju. Koszt 4 uszczelnień to ok 130zł netto w serwisie. Czas naprawy 4h. Radzę najpierw sprawdzić chłodnice oleju, jeśli między dużym a małym oringiem można zauważyc rdzę tzn. że oringi nie są szczelne.
Chłodnica oleju jest wkręcana w blok silnika. Znajduje sie ona przed turbiną. Trzeba wymontować przewód między filtrem powietrza a turbiną.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Ostatnio zmieniony 25 lis 2008, 0:09 przez bosman, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 24 lis 2008, 21:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lis 2008, 22:31
Posty: 18
GG: 0
Samochód: scania

JA WYMIENIAŁEM W SPRĘZARCE ALE GŁOWICZKĘ,ZOBACZE KUPIŁEM USZCZELKI I JUTRO BĘDE SKŁADAŁI ZA USZCZELKI DAŁEM 600ZŁ W SERVICE SCANIA :U


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: