Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 gru 2008, 21:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lis 2008, 21:36
Posty: 49
GG: 2335824
Lokalizacja: Szczecin

Witam serdecznie

Właśnie zakończyłam kurs kat. C i zamierzam zapisać się na egzamin państwowy.

Mam pytanie do osób zdających egzamin w Szczecinie.

Jakie wymagania stawiają egzaminatorzy?
Jakich pułapek mogę się spodziewać?
Z jakiego biegu ruszać?

Proszę o jakieś wskazówki.

Z góry dziękuję


Post Wysłano: 13 gru 2008, 21:50

Cytuj:
Z jakiego biegu ruszać?
Na placu manewry na 1. Na mieście zawsze 2 i po bólu.


Post Wysłano: 13 gru 2008, 23:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Cytuj:
Cytuj:
Z jakiego biegu ruszać?
Na placu manewry na 1. Na mieście zawsze 2 i po bólu.
Nie ma co się martwić o to to omówi egzaminator w Sali na spotkaniu i powie gdzie z jakiego.
W Tarnobrzegu z 2 w Białymstoku z 3 jak im się zamyśli tak będzie...

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Post Wysłano: 14 gru 2008, 0:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

Cytuj:
Cytuj:
Z jakiego biegu ruszać?
Na placu manewry na 1. Na mieście zawsze 2 i po bólu.
Tu jesteś w błędzie. na egzaminach Pan, który tłumaczył m.in. jak wygląda układ skrzyni biegów powiedział, że ruszamy z 1 nie zależnie czy to plac czy miasto. Na pierwszym egzaminie, zapytałem się egzaminatora, z którego biegu, a ten wręcz na mnie nawrzeszczał, że kolo mi tłumaczył i, że mam ruszać z jedynki. Na drugim egzaminie egzaminator oświadczył mi, że mam ruszać z 3ki. Więc, to zależy od egzaminatora.

Co do wskazówek. Jak trafisz na pojazd nr 27 ( ma lusterko nad przednią szybą), to pamiętaj, że przy zmianie biegów, a dokładnie w końcowej fazie puszczania sprzęgła musisz dać gazu tak na 1200 - 1500 obrotów, bo w przeciwnym przypadku samochodem zacznie Ci szarpać do przodu i tyłu. I przy wyższych biegach będzie Ci ciężko opanować auto. Po prostu to auto ma coś uszkodzone w układzie napędowym. Egzaminator się wściekał i darł na mnie: "Co pan robi!! Jedzie pan normalnie!! Doda pan więcej gazu no!!" Może to już naprawili, tego nie wiem. Ja miałem egzamin na C we wrześniu..... Drugie autko jest ok. Ogólnie rzecz biorąc tymi autami jeździ się bardzo przyjemnie. Żadne podwójne wysprzęglanie, nie jest potrzebne. Czasami przygazóweczka przy redukcji jest potrzebna, zwłaszcza przy schodzeniu na dolną skrzynie. Pamiętaj, że lusterka w tych samochodach trochę przekłamują. Co do miasta to zależy od egzaminatora. głównie biorą na rejony stoczni, droga w kierunku Polic etc. Daleko w szczecin się nie puszczasz także, strachu nie ma, co nie wykluczone, że może Cię zabrać na Plac Rodła i ogólnie te durne skrzyżowania na Bramie Portowej.... Plac, tu najważniejszy jest łuk. Jak wsiądziesz do auta, które będzie podstawione tak jak będziesz miała zaparkować po jeździe do tyłu, obierz sobie jakieś punkt z lewej strony, tak żeby po cofaniu ustawić auto w mniej więcej tej samej pozycji, bo tak jak pisałem, te lusterka przekłamują i ciężko zaparkować wg tej metody co Cię uczyli na kursie... Ode mnie to chyba wszystko. Jakby coś mi sie przypomniało to dam znać. Ogólnie to życzę Ci powodzonka. :)

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Post Wysłano: 14 gru 2008, 0:35

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Z jakiego biegu ruszać?
Na placu manewry na 1. Na mieście zawsze 2 i po bólu.
Tu jesteś w błędzie. na egzaminach Pan, który tłumaczył m.in. jak wygląda układ skrzyni biegów powiedział, że ruszamy z 1 nie zależnie czy to plac czy miasto. Na pierwszym egzaminie, zapytałem się egzaminatora, z którego biegu, a ten wręcz na mnie nawrzeszczał, że kolo mi tłumaczył i, że mam ruszać z jedynki. Na drugim egzaminie egzaminator oświadczył mi, że mam ruszać z 3ki. Więc, to zależy od egzaminatora.
To jakaś paranoja, że egzaminator decyduje z którego biegu masz ruszać. Wyobraź sobie, że jedziesz autem 16 - biegowym. Ruszaj z jedynki i przechodź po kolei wszystkie biegi: nie dość, że będziesz się rozpędzał bardzo długo to jeszcze wcale nie będzie to ekonomiczna jazda. Zasada jest, że ruszamy z 2 biegu, czasem można z 3, ale to zależy jakie auto, jakie warunki na drodze, jaki ładunek itp.


Post Wysłano: 14 gru 2008, 11:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lis 2008, 21:36
Posty: 49
GG: 2335824
Lokalizacja: Szczecin

Dzięki Marcin_mje za cenne wskazówki i nie dziękuje, żeby nie zapeszyć :-).

Ja prawdopodobnie trafię właśnie na pojazd nr 27 bo zaobserwowałam, że jego jako pierwszego podstawiają. Na placu punkt mam już obrany (białe przerywane linie).

Co do zmiany biegów - to jednak jak egzaminator nie powie to sama zapytam. Wolę nie ryzykować. Już lepiej usłyszeć "przyjemny" głos egzaminatora niż ma mi wypomnieć błąd, że ruszyłam np. z 2.
Teraz najważnejsze zdać egzamin, a potem to sobie będę ruszać z wyższych biegów. Głupio byłoby oblać egzamin, za ruszanie z niewłaściwego biegu...


Post Wysłano: 14 gru 2008, 11:27

Cytuj:
Już lepiej usłyszeć "przyjemny" głos egzaminatora niż ma mi wypomnieć błąd, że ruszyłam np. z 2.
Gwarantuję Ci, że ruszanie z drugiego biegu nie będzie błędem.


Post Wysłano: 14 gru 2008, 11:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lis 2008, 21:36
Posty: 49
GG: 2335824
Lokalizacja: Szczecin

Wolfzan - szczeciński ośrodek jest słynny (lub był) z oblewania za "drobiazgi". Tak przynajmniej było jak zdawałam na B. Nie wiem jak jest teraz...


Post Wysłano: 14 gru 2008, 14:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

Cytuj:
Cytuj:
Już lepiej usłyszeć "przyjemny" głos egzaminatora niż ma mi wypomnieć błąd, że ruszyłam np. z 2.
Gwarantuję Ci, że ruszanie z drugiego biegu nie będzie błędem.
Wolfzan, ja doskonale wiem, że ruszanie z 1ki to paranoja. Szlag mnie trafiał, jak musiałem mieszać tym lewarkiem. Tym bardziej, że jak wyjeżdżasz z WORDu w Szczecinie to od razu jedziesz na dość duże skrzyżowanie, i tam przejazd na jedynce nie jest możliwy. Więc jedną ręką mieszasz lewarkiem a druga skręcasz, wychylając się dość mono, by sprawdzić czy nie wymusisz. Powiem więcej. Egzaminator, którego miałem na egzaminie nr. 1 zapisał mi to za błąd, gdy ruszyłem z 2ki. A powiem tak. Te samochody są tak mocne, że ruszysz z 5tki na górnej skrzyni. Ja bynajmniej taki numer odwaliłem, bo nie zredukowałem. Na drugim egzaminie powiedział mi egzaminator, że ma być 3ka i było dobrze ;). Beato, co do tego, który wóz dostaniesz to naprawdę los decyduje :P A na którą godzinę masz egzamin?

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Post Wysłano: 14 gru 2008, 15:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lis 2008, 21:36
Posty: 49
GG: 2335824
Lokalizacja: Szczecin

Marcin-mje jeszcze nie mam ustalonej godziny ani dnia. Wczoraj skończyłam kurs i jutro dopiero pojadę na Golisza.


Post Wysłano: 14 gru 2008, 18:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2008, 21:26
Posty: 8

Cytuj:

Ja prawdopodobnie trafię właśnie na pojazd nr 27 bo zaobserwowałam, że jego jako pierwszego podstawiają.
Może nie jako pierwszego tylko ten może akurat jest w tej chwili na placu - mój egzamin na był 8(teoria+praktyka)zazębił się akurat z tymi co mieli samą praktykę na 7.50(4 osoby) :wink: 2 pierwszych nie wiem czy zdali czy nie - gdy przyszliśmy po teori do tej budy na placu 3 z nich właśnie oblewał na zatrzymaniu do tyłu w łuku drugi czekał,by też oblac na łuku - raz na zatrzymaniu i drugą/ostatnią szansę zmarnował podczas cofania na łuku :roll:
Cytuj:
Na placu punkt mam już obrany (białe przerywane linie).
Na placu,gdy ja miałem egzamin egzaminator zawsze stawiał pojazd prawidłowo zaparkowany tyłem w łuku tzn tak jak będziesz musiała zatrzymac na egzaminie :) Gdy zasiądziesz sobie wygodnie to spójrz przez lewe ramię i znajdz sobie jakiś punkt strategiczny do zatrzymania - jak skorzystałem z zamalowanych lini przy lewym przednim kole - są 3 takie linie - zatrzymaj się tak by oś była maxymalnie z pierwszą linią,najlepiej parę cm wcześniej :idea: Egzaminator w moim przypadku stał przy kabinie po prawej stronie i widział,że nie zatrzymuję się na lusterka tylko na linie :mrgreen:
Cytuj:
Co do zmiany biegów - to jednak jak egzaminator nie powie to sama zapytam.Głupio byłoby oblać egzamin, za ruszanie z niewłaściwego biegu...
Po teorii przyjdzie do was koluniu(to chyba jest mechanik) wezmie Was do auta - pokaże co i jak - jemu możecie zadawac wszystkie pytania jakie Wam przyjdą na myśl :idea: Jak spytacie o biegi to Wam odpowie,że zależy od egzaminatora :roll: Ja ruszałem zawsze z jedynki - wcale nie pytałem egzaminatora o zdanie :wink:


Z doświadczenia niekoniecznie mojego to:
żadnego OC nie ma-jest tylko na B :wink:
pamiętaj o kierunkach :idea:
pamietaj o ręcznym na mieście :idea:
staraj się nie zagadywac egzaminatora :idea:

ps.poszedłem jako 2 z mojej grupy.Koleś co poszedł przede mną gdy robił kopertę mnie "zaproszono"na egzamin.
-dzieńdobry - dowód osobisty - kamizelka - fotel/lusterka i naprzód :!:
Placyk i heya na miasto.Standardzik - oba sławne rondka,tereny wzdłuż stoczni,na Police :twisted:
.............................Zdałem za pierwszym razem :D Jest to możliwe dlatego życzę powodzonka :D


Post Wysłano: 14 gru 2008, 20:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lis 2008, 21:36
Posty: 49
GG: 2335824
Lokalizacja: Szczecin

oba sławne rondka

Herm@n - Domyślam się że pierwsze to Rondo Giedroycia na Niebuszewie a drugie?


Post Wysłano: 14 gru 2008, 20:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 839
Samochód: kadetem tera

Drugie to pewnie na rodła.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Post Wysłano: 15 gru 2008, 21:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

Herm@n co masz na myśli pisząc pamiętaj o ręcznym?

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Post Wysłano: 16 gru 2008, 7:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2008, 21:26
Posty: 8

Cytuj:
Herm@n co masz na myśli pisząc pamiętaj o ręcznym?
Jedynie to żeby go po prostu używać na mieście :wink: ....wcześniej niż egzaminator zwróci nam na to uwagę :wink:
ps.w grudniowym nr.POLSKIEGO TRAKERA jest artykuł "EGZAMIN - jazda w ruchu miejskim" - polecam lekturkę wszystkim zdającym :)


Post Wysłano: 16 gru 2008, 15:34

Cytuj:
Cytuj:
Herm@n co masz na myśli pisząc pamiętaj o ręcznym?
Jedynie to żeby go po prostu używać na mieście :wink:
Masz na myśli np. sytuację gdy stoisz na skrzyżowaniu na czerwonym i wtedy używać postojowego? Ja na egzaminie stałem "na luzie" z wciśniętym hamulcem roboczym i to było ok.


Post Wysłano: 16 gru 2008, 15:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2008, 21:26
Posty: 8

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Herm@n co masz na myśli pisząc pamiętaj o ręcznym?
Jedynie to żeby go po prostu używać na mieście :wink:
Masz na myśli np. sytuację gdy stoisz na skrzyżowaniu na czerwonym i wtedy używać postojowego? Ja na egzaminie stałem "na luzie" z wciśniętym hamulcem roboczym i to było ok.
Zgadzam się,że może być ok :)
Ja bynajmniej w mieście baaardzo często używałem postojowego :wink:
ale np.kolesia egzaminator zje..ał za to właśnie,że nie używa go wcale :idea: Moim zdaniem jak szykuje się jakieś dłuższe stanie np.na swiatełkach to wskazane jest na potrzeby egzaminu użyć hamulca postojowego :roll: ...lepiej to wygląda dla oka jaśnie egzaminującego :lol:


Post Wysłano: 16 gru 2008, 16:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...i znajdz sobie jakiś punkt strategiczny do zatrzymania - jak skorzystałem z zamalowanych lini przy lewym przednim kole - są 3 takie linie...
to załatwia sie inaczej.
wsiadając do samochodu ściagasz czakę, rękawiczki czy cokolwiek innego (w przypadku kobiety może to być torebka) i kładziesz z boku na trawie tam gdzie ma zatrzymać się przednie koło na którym siedzisz, aby do tylnego ograniczenia bły mniej niż jeden metr.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 16 gru 2008, 19:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 maja 2007, 15:12
Posty: 155
GG: 9058783
Samochód: Scania
Lokalizacja: Międzyzdroje

Ja ręczny to użyłem, jak wysiadałem po egzaminie z samochodu. Nie czepiał się mnie o to wcale. A na mieście jak stałem na światłach, to zawsze przygotowany do jazdy tzn, noga na hamulcu, druga na sprzęgle i wbity bieg..... Cyryl to przejdzie? Bo metoda dość ciekawa. W Szczecinie jest kilku egzaminatorów co mogliby się do tego przyczepić....

_________________
"B" - 19.05.2008
"C" - 29.09.2008
"C+E" - 07.01.2009
CPC - 21.12.2009


Post Wysłano: 16 gru 2008, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lis 2008, 21:26
Posty: 8

Cytuj:
Cytuj:
...i znajdz sobie jakiś punkt strategiczny do zatrzymania - jak skorzystałem z zamalowanych lini przy lewym przednim kole - są 3 takie linie...
to załatwia sie inaczej.
wsiadając do samochodu ściagasz czakę, rękawiczki czy cokolwiek innego (w przypadku kobiety może to być torebka) i kładziesz z boku na trawie tam gdzie ma zatrzymać się przednie koło na którym siedzisz, aby do tylnego ograniczenia bły mniej niż jeden metr.


Cyryl,idąc tym tropem to niektórzy z tego co słyszałem robią to sławne zatrzymanie w łuku...na komórkę :D Stawia się gościa w strategicznym punkcie widokowym czyli na przykladzie Szczecina po lewej ręce,za płotem i co nastepuje...Dzwonisz do kolunia za płotem-ustawiasz komórę na głośnomówiący i cofasz sobie w łuku i cofasz i cofasz...i jak jest ok do zatrzymania słyszysz w komórce "STOP!" :idea:
W sumie niezła metoda :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: