Witam. Panowie gdzieś mi się ubywa płyn chłodzący, tylko nie mogę wykryć gdzie. Jak pale z rana Renówe to mam biały dym. Czy może iść płyn do układu wydechowego? Jak to zdiagnozować? Pomocy gg 7115517
Tak, To uszczelka pod glowicom... zobacz bagnet od oleju i zobacz jaki kolor bedzie.. ja mialem brazowo bialy,a jak bedziesz mial wode na spodzie korka od wlewu oleju to 100% uszczelka, POZDRAWIAM;)
Kolego pomyslalem troche i to nie musi byc uszczelka ale Równie dobrze płyn może dostawać się do kompresji i uciekać przez rurę wydechową albo korek nowy i juz
Panowie sprawdziłem olej. Jest ok, ciemny i nie ma znaku wody. Odkręciłem korek wyrównawczy od zbiornika chłodzącego, fakt był mokry ale jak widziałem uszczelka ok. Co mnie nie pokoij to dym mi idzie odmą a nie tłumnikiem i nie mam pełnego ciśnienia oleju na zegarze. Ktoś mi doradzi co dalej?
wydaje się, ze poszła tuleja cylindra. Objaw podobny do opisanego.
Mogłoby być.. Ale powinno się pojawiać ciśnienie w układzie chłodzenia.Czasem natychmiast po zgaszeniu silnika slychać w takim wypadku bardziej lub mniej ciche bulgotanie.
Miałem kiedyś wżer w tulei u MAN-a i po wyjęciu okazało sie że zaczął się w tym miejscu tłok zacierać.
Silnik masz tam od VOLVO czy jeszcze Renaulta??
Jak masz silnik od VOLVO to zobacz czy ci nie pusciły mosięzne tuleje wtrysków i wtedy płyn moze sie wydostawać w okolicach wtrysków lub wydostawac sie od odrazu parować i nie będziesz widział nic.
Pozdrawiam Waldemar
Rejestracja:14 wrz 2008, 16:36 Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault
Kolego nie wiem jak są obsadzane tuleje w Premium. My w firmie mamy Magnumki i w kilku szła woda do oleju koło tulei, które są obsadzane na masie uszczelniającej. Jest to taka niewelka ilość, że potrafi być odparowana przy temperaturze oleju i nie zanieszyści go. Dochodziło do tego, że w sięgu tygodnia trzeba było dolać 10 litrów płyny. Odkręć dekiel od klawiatury i zobacz czy nie ma na nim białeg galarety. U nas również nie mogli znaleść przyczyny dopiero odkręcili mise olejową zrobili ciśnienie w układzie chłodzenia i pokazały się krople płynu między blokiem a tulejami. Jest to częsty przypadek przy Magnumkach z silnikami Macka. Warto sprawdzić u Ciebie może jest podobnie. Pozdrawiam
W renacie po prawej stronie slnika, pod kolektorem wydechowym jest taka listwa. Plynie w niej plyn chlodzacy, ma okolo 80cm dlugosci i w 3 lub 4 miejscach jest zakotwiczona w bloku silnika. Przez te zakotwiczenia wchodzi i wychodzi z niej plyn chlodzacy. Uszczelnione sa one przez uszczelne tekturową ktora sie starzeje. U mnie tam wlsnie uciekal plyn. Zeby sie tam dostac trzeba odkrecic oba kolektory wydechowe. Cala robota (jesli zadna szpilka od kolektora sie nie urwie) zajmuje ok 4 godzin.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę