Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 gru 2008, 18:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2007, 13:30
Posty: 22
Samochód: FR1
Lokalizacja: Kraśnik

Witam. Panowie gdzieś mi się ubywa płyn chłodzący, tylko nie mogę wykryć gdzie. Jak pale z rana Renówe to mam biały dym. Czy może iść płyn do układu wydechowego? Jak to zdiagnozować? Pomocy gg 7115517


Post Wysłano: 16 gru 2008, 23:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

moze byc ze masz uszczelke pod glowica uszkodzona. czy silnik byl przegrzany ?

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 16 gru 2008, 23:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 gru 2008, 23:03
Posty: 7
GG: 423501
Samochód: scania R 620

Tak, To uszczelka pod glowicom... zobacz bagnet od oleju i zobacz jaki kolor bedzie.. ja mialem brazowo bialy,a jak bedziesz mial wode na spodzie korka od wlewu oleju to 100% uszczelka, POZDRAWIAM;)

Kolego pomyslalem troche i to nie musi byc uszczelka ale Równie dobrze płyn może dostawać się do kompresji i uciekać przez rurę wydechową albo korek nowy i juz ;)


Post Wysłano: 17 gru 2008, 13:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lut 2007, 13:30
Posty: 22
Samochód: FR1
Lokalizacja: Kraśnik

Panowie sprawdziłem olej. Jest ok, ciemny i nie ma znaku wody. Odkręciłem korek wyrównawczy od zbiornika chłodzącego, fakt był mokry ale jak widziałem uszczelka ok. Co mnie nie pokoij to dym mi idzie odmą a nie tłumnikiem i nie mam pełnego ciśnienia oleju na zegarze. Ktoś mi doradzi co dalej?


Post Wysłano: 17 gru 2008, 15:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2008, 12:23
Posty: 5
GG: 0
Samochód: man

wydaje się, ze poszła tuleja cylindra. Objaw podobny do opisanego.


Post Wysłano: 17 gru 2008, 18:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
wydaje się, ze poszła tuleja cylindra. Objaw podobny do opisanego.
Mogłoby być.. Ale powinno się pojawiać ciśnienie w układzie chłodzenia.Czasem natychmiast po zgaszeniu silnika slychać w takim wypadku bardziej lub mniej ciche bulgotanie.
Miałem kiedyś wżer w tulei u MAN-a i po wyjęciu okazało sie że zaczął się w tym miejscu tłok zacierać.

_________________
ego


Post Wysłano: 21 gru 2008, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2007, 21:20
Posty: 10
Lokalizacja: Zachodnio-Pomorskie

Silnik masz tam od VOLVO czy jeszcze Renaulta??
Jak masz silnik od VOLVO to zobacz czy ci nie pusciły mosięzne tuleje wtrysków i wtedy płyn moze sie wydostawać w okolicach wtrysków lub wydostawac sie od odrazu parować i nie będziesz widział nic.
Pozdrawiam Waldemar


Post Wysłano: 22 gru 2008, 10:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 wrz 2008, 16:36
Posty: 73
GG: 0
Samochód: Renault

Kolego nie wiem jak są obsadzane tuleje w Premium. My w firmie mamy Magnumki i w kilku szła woda do oleju koło tulei, które są obsadzane na masie uszczelniającej. Jest to taka niewelka ilość, że potrafi być odparowana przy temperaturze oleju i nie zanieszyści go. Dochodziło do tego, że w sięgu tygodnia trzeba było dolać 10 litrów płyny. Odkręć dekiel od klawiatury i zobacz czy nie ma na nim białeg galarety. U nas również nie mogli znaleść przyczyny dopiero odkręcili mise olejową zrobili ciśnienie w układzie chłodzenia i pokazały się krople płynu między blokiem a tulejami. Jest to częsty przypadek przy Magnumkach z silnikami Macka. Warto sprawdzić u Ciebie może jest podobnie. Pozdrawiam


Post Wysłano: 24 gru 2008, 11:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

W renacie po prawej stronie slnika, pod kolektorem wydechowym jest taka listwa. Plynie w niej plyn chlodzacy, ma okolo 80cm dlugosci i w 3 lub 4 miejscach jest zakotwiczona w bloku silnika. Przez te zakotwiczenia wchodzi i wychodzi z niej plyn chlodzacy. Uszczelnione sa one przez uszczelne tekturową ktora sie starzeje. U mnie tam wlsnie uciekal plyn. Zeby sie tam dostac trzeba odkrecic oba kolektory wydechowe. Cala robota (jesli zadna szpilka od kolektora sie nie urwie) zajmuje ok 4 godzin.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: