Strona 11 z 33 [ Posty: 650 ] Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1333 Następna
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2007, 14:51
Posty: 3
Lokalizacja: Szamotuły k. Poznania

kolega poinformowal mnie, ze do firmy autobusowej, w ktorej pracuje przyszlo pismo, ze wprowadzenie kwalifikacji wstepnej zostalo odsuniete na poczatek 2009 roku; mozecie to potwierdzic?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2008, 17:30
Posty: 2
GG: 0
Samochód: xxx

Na pewnej stronie przeczytałem coś takiego:

Dzięki okresowi przejściowemu osoby które uzyskały uprawnienia przed 10 września 2008 są zwolnione z kwalifikacji wstępnej. Jeżeli osoby te zamierzają podjąć pracę w charakterze kierowcy autobusu przed 10 września 2010 muszą odbyć szkolenie „przewóz osób” na starych zasadach.


mi się udało zdac prawko na kat. D 04.09.2008 więc powinienem być objęty tym okresem przejściowym ;] ?? możecie potwiedzic tą informację ? bo nie wiem czy źródło jest wiarygodne ;]


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Tak krótka pilka, jesli ktoś zdobył przed wrzesniem 2008 uprawnienia to póki co ma święty spokój


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2008, 17:30
Posty: 2
GG: 0
Samochód: xxx

hmm dziwne bo tam pisało przed 10 września ;p możesz mi powiedzieć skąd masz info że przed wrześniem :D??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 10:58
Posty: 52
GG: 0

No właśnie i jak to jest jest z tą kat D. Mamy dzięki Bogu już 10 listopada, a więc 2 miesiące po magicznej dacie 10 września. I co jak to teraz wygląda? zmieniło się coś czy tylko postraszyli???


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2822
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Chcesz wiedzieć czy się coś zmieniło to spróbuj zrobić kurs na przewóz osób

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 10:58
Posty: 52
GG: 0

Nie chce robić kursu na przewóz osób, mam na przewóz rzeczy i mi to wystarczy. Pytam się z ciekawości, bo za niedługo ma to dotyczyć także przewozu rzeczy, a lubię być dobrze poinformowany i wiedzieć co się dzieje wokół moich uprawnień.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
hmm dziwne bo tam pisało przed 10 września ;p możesz mi powiedzieć skąd masz info że przed wrześniem :D??
Oj czepiasz sie, na jedno wychodzi.
Unikam pisania szczegółowej daty żeby mi sie nie pomyliła
Cytuj:
No właśnie i jak to jest jest z tą kat D. Mamy dzięki Bogu już 10 listopada, a więc 2 miesiące po magicznej dacie 10 września. I co jak to teraz wygląda? zmieniło się coś czy tylko postraszyli???
Do niedawna, po tej dacie szkoły jazdy z autobusami przezywały kryzys.
Na samą kwalifikacje wstępną nie dało sie zapisać i tak to wyglądało.

Nie wiem jak jest teraz ale wydaje mi sie że jest przerwa w produkcji kierowców, która bedzie miała tragiczne skutki


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 10:58
Posty: 52
GG: 0

Dzięki Marix. Coś mi się wydaje że potrzebne będą jakieś okresy przejściowe, bo nie bardzo jesteśmy przygotowani na tak restrykcyjne przepisy.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 gru 2008, 16:26
Posty: 2
GG: 0
Samochód: LT 35 i SHARAN

Panowie robię teraz C+E w ośrodku w którym się uczę STOJĄ trzy autobusy i ani jednego kursanta niema!!!!!!!!!!!!!!!!!! mój instruktor boi się że od września z nim będzie też bardzo kiepsko :oops:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Cytuj:
Kurs kierowcy autobusu tylko dla bogatych
Piotr Miączyński, Leszek Kostrzewski 2009-01-12

Kurs na zawodowego kierowcę autobusu lub trolejbusu kosztował 750 zł. Od kilku miesięcy trzeba zapłacić 10 tys. zł. Ale nawet jak ktoś pieniądze ma, i tak kursu nie zrobi, bo nie ma gdzie

Zdaniem Bolesława Milewskiego, szefa Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego, pracownicy Ministerstwa Infrastruktury pragną dokonać ekonomicznego cudu. - Bo niby jak można namówić młodego człowieka do wydania 10 tys. zł po to, aby jako zawodowy kierowca zarabiał 2 tys. miesięcznie - zastanawia się Milewski. - I którego młodego chłopaka czy dziewczynę z małego miasteczka na taki wydatek stać?

Nie stać z pewnością pani Małgorzaty Nowakowskiej z Gdańska. Jest samotną matką, nie ma pracy. Chciałaby zacząć pracę jako kierowca trolejbusu. Kilka tygodni temu zdała nawet na prawo jazdy kategorii D, co kosztowało 4 tys. zł.

Od zostania zawodowym kierowcą dzieli ją niewiele i bardzo dużo zarazem - czyli kurs na przewóz osób, który w urzędniczej nowomowie określa się "kwalifikacją wstępną". Owa kwalifikacja - jak wspomina pani Małgorzata - jeszcze niedawno była właściwie formalnością. Kosztowała 750 zł, trwała pięć dni i można ją było zrobić w jej regionie, np. w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego.

W połowie ubiegłego roku zmieniły się jednak przepisy ustawy o ruchu i transporcie drogowym. Teraz, by zaliczyć kwalifikację, trzeba odbyć 280 godzin zajęć, gdzie przyszły kierowca, siedząc głównie na teoretycznych zajęciach, uczy się m.in., jak prowadzić samochód, żeby zużywał on mniej paliwa, albo jak zapewnić bezpieczeństwo pasażerom.

- Kurs kosztuje 8-10 tys. zł. Przecież to chore. Człowiek chce pracować, a urzędnicy mu to tak utrudniają. - żali się pani Małgorzata.

I prosi na witrynie internetowej "Gazety" bubleprawne.org: "Zróbcie coś, żebym mogła zacząć pracować jako kierowca. Jeśli urzędnicy chcą zmniejszać bezrobocie i sprawić, aby ludzie nie wyjeżdżali z kraju za pracą, to niech robią ustawy dobre i przemyślane, a nie takie jak ta".

Dlaczego kurs jest tak drogi? Wszystko dlatego że Ministerstwo Infrastruktury ustaliło, że ma on trwać najdłużej ze wszystkich państw w Europie. - Apelowaliśmy od samego początku do Ministerstwa Infrastruktury, żeby zamiast 280 godzin kursu, wprowadzić 140, tak jak jest w innych krajach Unii Europejskiej. - twierdzi Milewski. - Kurs kosztowałby wtedy 3-4 tys. To nadal dużo, ale kwota byłaby bardziej do przejścia. Resort nie chciał nas wtedy słuchać.

Problem jednak na tym się nie kończy. - Nawet gdybym miała te pieniądze, to i tak nie mam gdzie kursu zrobić - opowiada pani Małgorzata.

Dlaczego? - Przepisy wykonawcze do ustawy weszły w życie zbyt późno, ośrodki doszkalające nie miały czasu się przygotować - wyjaśnia Milewski.

Po kilku miesiącach od wejścia nowego prawa w życie pierwsze ośrodki dopiero zaczynają organizować kursy. - Efekt jest taki, że cały czas dzwonią do mnie ludzie z PKS-ów i z miejskich przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, że ludzi do pracy nie mogą przez to całe zamieszanie znaleźć - twierdzi Milewski, którego zdaniem problem dotyczy tysięcy kierowców w całej Polsce.

- Jeszcze dziś postawię ten temat na prezydium komisji infrastruktury - zapowiada oburzony wiceszef sejmowej komisji infrastruktury poseł Stanisław Żmijan z PO.

Co na to Ministerstwo Infrastruktury? Zapowiada zmianę. Rzecznik Mikołaj Karpiński zapewnia, że jego resort, "wychodząc naprzeciw oczekiwaniom środowiska transportowego", przygotuje możliwość zdobycia kwalifikacji w wersji przyspieszonej już po 140 godzinach. Przepisy mają, według jego zapewnień, wejść w życie "przed 10 września 2009 r.".

A cena kursu? Jak twierdzi Karpiński, ministerstwo nie miało na nią wpływu, bo cena jest "kształtowana przez rynek szkoleniowy".

- Cała sytuacja to klasyczny przykład urzędniczego myślenia. Zamiast minimum formalności, urzędnik wprowadza maksimum. A ty kierowco się martw. I płać. A później płacz - twierdzi Janusz Paczocha, ekspert od reglamentacji zawodów, za rządów Jerzego Buzka sekretarz zespołu ds. odbiurokratyzowania gospodarki.

Według Paczochy przykład z kierowcami jest symptomatyczny. Na początku wprowadza się ograniczenia w dostępie do zawodu - np. odpłatne kursy - a później cały czas te ograniczenia się zaostrza, np. podnosząc cenę.

- Bo zawody zamknięte mają tendencję, żeby w miarę upływu czasu jeszcze bardziej się zamykać - twierdzi Paczocha.

Specjalne zezwolenia urzędników, wpisy do rejestrów lub uprawnienia wydawane przez samorządy zawodowe potrzebne są do pracy już w trzystu, a może nawet i czterystu zawodach w Polsce. W ilu dokładnie? Tego nikt nie wie, bo politycy dawno stracili nad tym kontrolę.

Źródło: Gazeta Wyborcza
Cytuj:
Kierownica autobusu dla wybranych
Aneta Zadroga 2009-01-15

10 tys. zł - tyle ma kosztować kurs na przewóz osób zwany kwalifikacją wstępną. Szacunkowo, bo na razie nie ma go gdzie zrobić.

Za zmiany wprowadzone przez Ministerstwo Infrastruktury zapłacą przyszli kierowcy autobusów i krakowskie MPK, które musi wyszkolić nowych pracowników.

Każdy zasiadający za kierownicą autobusu, który uzyskał prawo jazdy kategorii Dl lub D po 10 września 2008 roku, przed rozpoczęciem pracy musi ukończyć specjalne szkolenie, tzw. kwalifikację wstępną. Żeby ją zaliczyć, trzeba odbyć 280 godzin teoretycznych zajęć głównie poświęconych temu, jak prowadzić samochód, by zużywał mniej paliwa, albo jak zapewnić bezpieczeństwo pasażerom. Do niedawna była to formalność. Kosztowała 750 zł - można ją było zrobić w regionie i trwała zaledwie kilka dni. Po zmianach zafundowanych przez Ministerstwo Infrastruktury koszt wzrósł do 8-10 tys. zł. Niewiele jest też ośrodków z uprawnieniami do przeprowadzania kursów, więc nawet, jeśli ktoś gotowy jest wyłożyć pieniądze na zajęcia, musi przygotować się też na szkolenie poza miejscem zamieszkania.

Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego nie zna w Krakowie miejsca, gdzie można ukończyć kurs kwalifikacji wstępnej. Z danych ministerstwa wynika, że ośrodków w Polsce, które już mogą szkolić przyszłych kierowców, jest zaledwie kilka (w woj. wielkopolskim - 2, mazowieckim - 4, zachodniopomorskim - 1, podlaskim - 1 i kujawsko-pomorskim - 1), a kolejne są dopiero w trakcie tworzenia. - Jest problem, bo ustawa nie idzie w parze z realiami. Została wprowadzona zbyt pospiesznie, w związku z tym nie ma kto uczyć przyszłych kierowców - przyznaje Bolesław Milewski, szef Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego. Milewski twierdzi również, że 280 godzin to kuriozum. - Wystarczyłaby połowa tego czasu. Byłoby szybciej i przede wszystkim taniej - przekonuje.

Ministerstwo wspomina o zmianach, ale nieprędko. - Przygotowujemy przyspieszony kurs, który będzie trwał 140 godzin - mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik resortu. - Planujemy, że przepisy te wejdą w życie przed 10 września 2009 roku - dodaje.

Efekt ministerialnego zamieszania jest taki, że w Krakowie znaleźliśmy dwie szkoły, które rozpoczęcie zajęć planują. Koszt - od 8 do 10 tys. zł. Krakowskie MPK, prowadzące nabór na kierowców miejskich autobusów, za zmiany zapłaci w tym roku od 300 do 500 tys. zł. - Mamy około 2,5 tys. pracowników i systematyczną wymianę kadry, więc musimy szkolić nowych kierowców - mówi Marek Gancarczyk, rzecznik MPK. - Takie szkolenie składa się z trzech części: teorii, praktyki i zajęć na autodromie. Problem w tym, że najbliższy jest w Warszawie. Odległość to dodatkowe utrudnienie.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

Wiadomo w końcu ile ma trwać kwalifikacja okresowa dla tych którzy uzyskali prawko przed 10.09.2009? Tylko te 30 godzin jak to ktoś tu wcześniej pisał, czy więcej? Jeśli coś pomieszałem to przepraszam...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Cytuj:
Wiadomo w końcu ile ma trwać kwalifikacja okresowa dla tych którzy uzyskali prawko przed 10.09.2009? Tylko te 30 godzin jak to ktoś tu wcześniej pisał, czy więcej? Jeśli coś pomieszałem to przepraszam...
35 h co 5 lat

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2009, 14:22
Posty: 4
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa

Koledzy mam zapytanie, kurs na przewoz rzeczy konczy mi sie we wrzesniu, co mam zrobic, isc wczesniej, np. w sierpniu i zrobic na starych zasadach, czy czekac do wrzesnia? Jakk to bedzie wygadało we wrzesniu? I czy jak zrobie na starych zasadach, to czy bedzie to wazne na te nowe zasady?

Szerokosci.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2009, 17:53
Posty: 12
GG: 3333868
Samochód: Scania4
Lokalizacja: triocity

Napewno będzie ważne na nowe zasady ;) Najlepiej idź się zapytaj do ośrodka , oni tobie najlepiej wytłumaczą .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2009, 14:22
Posty: 4
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa

a jak to bedzie wygladało z opłata, godzinami na nowych zasadach?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2009, 17:53
Posty: 12
GG: 3333868
Samochód: Scania4
Lokalizacja: triocity

Z opłata będzie raczej tak, że dasz 100zł , bo tylko przedłużasz sobie ten kurs, a z godzinami to dokładnie nie wiem .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 gru 2007, 11:07
Posty: 394
Lokalizacja: podlasie

Cytuj:
Koledzy mam zapytanie, kurs na przewoz rzeczy konczy mi sie we wrzesniu, co mam zrobic, isc wczesniej, np. w sierpniu i zrobic na starych zasadach, czy czekac do wrzesnia? Jakk to bedzie wygadało we wrzesniu? I czy jak zrobie na starych zasadach, to czy bedzie to wazne na te nowe zasady?

Szerokosci.
mam kurs na przewóz rzeczy zrobiony na starych zasadach i tam nie ma żadnej daty ważności tego kursu. ( pytano też instruktora i powiedział, że jest ważny do 2009r +5lat)
Z tego co wyczytałem w temacie to rozumiem to tak:
masz kurs na przewóz rzeczy i w momencie kiedy już musisz zrobić kwalifikacje uzupełniającą to ja odbywasz- sugerując się datą zdobycia kategorii C a nie tym kiedy robiłeś kurs na przewóz rzeczy.

zaznaczam, że mogę się mylić i jeżeli ktoś ma konkretne podstawy żeby to obalić niech napisze ale niech nie pisze, bo tak mu się wydaje tylko podeprze się konkretną ustawą lub rozporządzeniem


MariuszeK skąd masz te ciekawe informacje????
z tego co mi wiadomo:
stary kurs na przewóz rzeczy - od 700zl do 800zl (35h)
jeśli miał ktoś wcześniej świadectwo kwalifikacji- ok 300-400zł (ok 15h)
piszesz o nowych zasadach tzn. kwalifikacji uzupełniającej ma to trwać 35 h zajęć wiec cena, którą podajesz (100zl) jest bardzo optymistyczna


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Rozumiem ze jak ktoś ma firmę transportową a jeździ we własnej to musi mieć tą kwalifikację. :?:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 sty 2009, 14:22
Posty: 4
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa

No mi własnie o to chodzi, mam samochod, jezdze dla siebie.. Konczy mi sie kurs na przewoz rzeczy we wrzesniu, i pytanie lepiej robic na starcy zasadach w sierpniu, czy czekac do wrzesnia i robic na nowych?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 11 z 33 [ Posty: 650 ] Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1333 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: