Cytuj:
A Ty patrze powinieneś zostać wykładowcą na Uniwersytecie parkingowym. Jakbyś nie wiedział, Volvo 420 i 460 to te same silniki tylko jednostka sterująca jest inna. Różnice w spalaniu pochodzą z tego, że auto szybciej pokonuje wzniesienia i szybciej wchodzi na stałą prędkość wyznaczoną na tempomacie(np. 90 km/h). A teorie, które powielasz może sprawdzały się ale w Kamazach.
Widzisz, fakt ze to te same silniki, ale inaczej wysterowane tylko potwierdza moje zdanie. Wytlumacz mi moze, jak uzyskac z tego samego silnika wiecej mocy? Odp jest prosta:
zwiekszyc dawke paliwa super doswiadczony kieorwco.
460 napewno lepiej sie rozpedza i lepiej pokonuje wzniesienia. Problem polega na tym, ze poza faktycznie gorzystym terenem 90% jazdy odbywa sie po plaskim. Tzn bez rozpedzania i pokonywania wzniesien. I zadaj sobie pytanie: ktory samochod wiecej potrzebuje paliwa tylko do utrzymania predkosci? 420 czy 460? Odp jest oczywista.
Teraz wyobraz sobie, jedzie 420 i 460 w gore, ten sam tonaz, ten sam bieg te same obroty wiec i ta sama predkosc. Ktory wiecej pali? Odp rowniez jest oczywista.
Przewage 460 ma tylko wtedy gdy roznica mocy pozwala 460 na pokonanie wzniesienia polowką wyzej. Wtedy faktycznie 460 pokonuje szybciej wzniesienie, przy nizszych obrotach a wiec i przy nizszym zuzyciu diesla.
Tylko ze te 40KM to wbrew pozorom nie jest az tak duzo zebym ja jechal biegiem 5,5 a Ty juz pelna 6.