Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 maja 2009, 17:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2007, 12:39
Posty: 18
GG: 0
Samochód: Tatra 815 Kamaz 5511
Lokalizacja: Lublin

Witam,
Mam pewien problem z Tatrą 815. Przeglądam forum od pewnego czasu niestety nic nie znalazłem
A wiec: Podczas jazdy czuć wibracje (podrzuca samochodem) tak jakby opony były nierówne. Wrażenie jest jakby któraś opona była wybrzuszona. Zjawisko robi się uciążliwe powyżej 50 km/h na równej drodze.
Próbowałem:
-zmieniać/zamieniać/wyważać koła
- zostały wymienione końcówki, wspomaganie, łożyskowanie tego tzw. ”wąsa” w układzie kierowniczym
-wymienione łożyska, krzyżaki na przednich półosiach.
-wszystko poskręcane
-nigdzie nie ma widocznego luzu
Pomimo tych wszystkich zabiegów „wibracje” nie ustają.
Czy ktoś zna rozwiązanie tego problemu?
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam,


Post Wysłano: 25 maja 2009, 17:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

sprawdziłbym wał napędowy, ostatnio w pewnym aucie miałem z nim problem dokładniej rozwalone krzyżaki i były dziwne wibracje auta na płaskiej jak szklanka drodze, po wymianie wszystkich krzyżaków dolegliwości ustały


Post Wysłano: 25 maja 2009, 17:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Może być krzywa jedna z półosi, warto również przyjrzeć się skrzyni.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 25 maja 2009, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2007, 12:39
Posty: 18
GG: 0
Samochód: Tatra 815 Kamaz 5511
Lokalizacja: Lublin

Cytuj:
Może być krzywa jedna z półosi, warto również przyjrzeć się skrzyni.
Z tą półosią może być dobry trop. trzeba będzie wrzucić na tokarnię i sprawdzić.
a co dokładniej ze skrzynią?
adasko87 w Tatrze akurat nie ma klasycznego wału napędowego do mostu a krzyżaki na wale od skrzyni do sprzęgła wymienione


Post Wysłano: 29 maja 2009, 16:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2007, 12:39
Posty: 18
GG: 0
Samochód: Tatra 815 Kamaz 5511
Lokalizacja: Lublin

Kolejne spostrzeżenie: drgania nasilają się w przedziale 60-70km/h potem sie uspokaja tak jakby samochód wpadał w rezonans

Jaka może być jeszcze inna niż krzywa półoś przyczyna w/w objawów?


Post Wysłano: 31 maja 2009, 10:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

takie wibracje zwykle powoduje wał napędowy, ten między silnikiem a skrzynią. Jeżeli nie to sprawdź i wyważ opony przednie.


Post Wysłano: 01 cze 2009, 11:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2007, 12:39
Posty: 18
GG: 0
Samochód: Tatra 815 Kamaz 5511
Lokalizacja: Lublin

Opony odpadają, kilka razy zmieniałem koła: nowe/używane/dętkowe/ bezdętkowe oczywiście wyważane - za każdym razem to samo.
Wał też raczej nie: luzu na frezie nie ma ,ostatnio wymieniałem krzyżaki poza tym podczas jazdy z góry przy wyłączonym silniku zjawisko się także się pojawia.
kończą się pomysły...


Post Wysłano: 01 cze 2009, 16:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

To jest banalna sprawa, ale dobrze masz złożone krzyżaki, tzn. współosiowo na wielowypuście?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 01 cze 2009, 18:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

To nie wal, ani nie krzyzaki.
Ja mam taki sam problem w Manie F2000, osobiscie obstawiam opony. Za kilka miesiecy beda zjezdzone i kupione nowe. Zobaczymy czy to pomoze.
Objawy mam bardzo podobne.


Post Wysłano: 01 cze 2009, 22:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

niestety Tatra to nie Mercedes :lol: To nie jest samochod (zwlaszcza wywrotka) na drogi asfaltowe i nabijanie km-trow.
To podskakiwanie moze byc spowodowane chocby montazem kol. Masz nakretki ze stozkami czy te z plaskimi podkladkami ?
Sproboj przy dokrecaniu kola podniesc je troche rurka do gory.
Sprawdz takze ustawienie zbieznosci i luzy na przednich piastach.
Jezeli to nie pomoze to radzilbym sie pomalu przyzwyczajac.


Post Wysłano: 02 cze 2009, 17:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2007, 12:39
Posty: 18
GG: 0
Samochód: Tatra 815 Kamaz 5511
Lokalizacja: Lublin

Cytuj:
niestety Tatra to nie Mercedes :lol: To nie jest samochod (zwlaszcza wywrotka) na drogi asfaltowe i nabijanie km-trow.
Z tym się akurat zgadzam, natmiast jesli po 20km jazdy równą drogą jazda staje się męcząca to coś nie tak

Jesli chodzi o podkładki to oczywiście sprężynowe stożkowe i tam nie ma wielkiego pola popisu tak np w kamazie.

Jak wcześniej pisałem od przodu zacząłem - został zrobiony i jest oki
Cytuj:
Jezeli to nie pomoze to radzilbym sie pomalu przyzwyczajac
Wg mnie to jest błędne podejście. Nie można powiedzieć "ten typ tak ma" zawsze jest jakś przyczyna, kwestia tylko zdiagnozowania i opłacalności naprawy.
Cytuj:
To jest banalna sprawa, ale dobrze masz złożone krzyżaki, tzn. współosiowo na wielowypuście?
odpada. przy zgaszonym sliniku i na biegu jałowym wał sie nie obraca


Post Wysłano: 02 cze 2009, 18:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Cytuj:
Cytuj:
To jest banalna sprawa, ale dobrze masz złożone krzyżaki, tzn. współosiowo na wielowypuście?
odpada. przy zgaszonym sliniku i na biegu jałowym wał sie nie obraca
Kraz ma racje, kilka razy już się spotkałem z źle założonymi krzyżakami, radziłbym to sprawdzić, podczas jazdy będzie to powodować wibracje nasilające się przy prędkości 60-70km/h a ustępuje przy wyższych lub niższych prędkościach, podobne objawy daje krzywa półoś

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 02 cze 2009, 23:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:09
Posty: 67
GG: 0
Samochód: TATRA TERRNo1
Lokalizacja: Nowy Sącz

Więc wibracje nie pochodzą od silnika i wału. Łożyska na wałku sprzęgłowym i na wejściu do skrzyni też odpadają. Czy te wibracje są przenoszone na koło kierownicy? czy bardziej trzęsie kabiną?


Post Wysłano: 03 cze 2009, 22:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2007, 12:39
Posty: 18
GG: 0
Samochód: Tatra 815 Kamaz 5511
Lokalizacja: Lublin

Po naprawie przodu drgania na kole kierownicy zniknęły natomiast pozostało telepanie kabiną. Drgania są na tyle silne, że nawet słychać jak burty stukają o skrzynię ładunkową.
Jak znajdę trochę czasu spróbuję cały samochód podnieść do góry następnie rozpędzać i przyhamowywać pojedyńczo koła. Te półosie mnie męczą.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: