Strona 6 z 13 [ Posty: 258 ] Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 813 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 wrz 2008, 19:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Słyszałem że zestawy dłuższe jeżdżą w kopalni w Boguszowie. Ale nie znam szczegółów :>

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 17 wrz 2008, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2007, 21:16
Posty: 96
GG: 2073976
Lokalizacja: Koszalin

Z tego co wiem to po terenie firmy mogą jeździć zestawy o dowolnej długości

_________________
elo elo


Post Wysłano: 30 wrz 2008, 21:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 362
Lokalizacja: Leszno

Treść usunięto ...


Ostatnio zmieniony 24 mar 2010, 23:12 przez FLYP, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 28 gru 2008, 22:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Witam, przeczytałem, przejrzałem, ten temat od początku do samego końca, miałem okazję jeździć takimi zestawami właśnie w Szwecji 25 lub 24 metry np ten pojazd z mojego avatarka Obrazek czyli zestaw 25 metrów naczepa + dolly + ciężarówka całość 4,5metra wysoka, krótsze są zestawy z przyczepą 24mb. jeździ się tym chyba nawet lepiej niż naszym polskim standartem koń+naczepa, przy cofaniu owszem na początku miałem straszne problemy później jakby łatwiej było, natomiast jazda do przodu - czysta przyjemność, nie trzęsie nie rzuca, nie szarpie ładnie płynie po drodze. co do zakrętów, nie ścina to wbrew pozorom ich mocno ponieważ zaczep zamontowany na samym końcu ciężarówki po prostu wyciąga przyczepę/naczepę do jego zewnętrznej strony przez co idzie praktycznie ślad w ślad za ciężarówką. Teraz głównie śmigam standartem 17m ale zdarza mi się siąść za sterami 60t i nie czuję jakiejś wielkiej różnicy w jeździe do przodu, :D

kilka fotek znalezionych na dysku
Obrazek ObrazekObrazekObrazek Obrazektu widać dolly
Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 29 gru 2008, 12:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2007, 21:16
Posty: 96
GG: 2073976
Lokalizacja: Koszalin

To powiedz kolego jakie tam macie dopuszczalne długości jeśli zestaw 25 metrowy jest dopuszczony i jak się cofa czymś takim? bo to nie to samo co zwykły BDF z krótka przyczepa

_________________
elo elo


Post Wysłano: 29 gru 2008, 12:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Cytuj:
To powiedz kolego jakie tam macie dopuszczalne długości jeśli zestaw 25 metrowy jest dopuszczony i jak się cofa czymś takim? bo to nie to samo co zwykły BDF z krótka przyczepa
nie weim jak to porównać nigdy nie jeździłem z krótką przyczepą, od tych co jeździli dowiedziałem się że tym łatwiej bo jest większy rozstaw na osiach i nie ucieka tak szybko, dla mnie z koleii początki były jak droga przez mękę wybierałem np rampę 5 udało się cofnąć pod 10 ale co miałem walczyć z nią, wyszedłem z założenia że ja kieruję w czasie jazdy do przodu do tyłu z koleii ona rządzi, a tak na poważnie idzie się tego szybciutko nauczyć trzeba tylko kilka myków poznać i pozbyć się nawyków z naczepy,
co do samych zestawów to spotyka się jeszcze ciągnik siodłowy + dwie naczepy Krótka + długa zestaw dla samobójców, (trudne do cofania i do jazdy zresztą też, niedociążona oś ciągnąca), finowie uwielbiają zestaw w stylu naczepa + przyczepa z tandemu
spalanie takiego zestawu np scania 500km masa zestawu ok 60t to 50l/100km, na pusto 30-35l/100km, Volvo FH440 spalanie 33 - 70l/100km

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 17 sty 2009, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 23:11
Posty: 152
GG: 0
Samochód: Mitsubishi Galant 2.4l
Lokalizacja: Wrocław

badys jakie kierunki obsługujesz w Szwecji ? Jeździsz może na daleką północ ?


Post Wysłano: 24 sty 2009, 2:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

w chwili obecnej nie jeżdżę już pociągami a standartem, najdalej w chwili obecnej to kawałek za Sztokholm, ale zdarza się czasem Norwegia i to nie w okolice Oslo a dużo dużo dalej.

a tu fotki zestawu spotkanego wczoraj na pauzie w Boras, u nas gabaryt a w Szwecji standart Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek naczepa 20m

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 01 lut 2009, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 23:11
Posty: 152
GG: 0
Samochód: Mitsubishi Galant 2.4l
Lokalizacja: Wrocław

Moja pierwsza praca na ciężarówkach była właśnie w Szwecji. Firma miała siedzibę w Gdańsku. Podstawiała ciągnik siodłowy pod naczepy. Praca była sezonowa. Moje pierwsze kroki odbywałem właśnie na zestawach dłuższych niż w Polsce. Mój ciągnik siodłowy był marki Volvo FH 16 i mocy 520KM 6x4. Podczepili mi dwie naczepy. Jedną krótką, drugą standardową posadzoną na wózku. Początki były trudne ale już po dwóch tygodniach było całkiem fajnie. Dziennie robiłem około 200 do max 600 km dziennie z wolnymi weekendami.


Post Wysłano: 06 cze 2009, 11:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2008, 17:24
Posty: 57
GG: 0

Obrazek


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 05 lis 2009, 12:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lis 2009, 11:30
Posty: 1

Jest jeszcze jedno rozwiazanie zestaw (25,25m) nie tylko jezdzi miedzy centrami logistycznymi ale takze "od drzwi do drzwi" dojezdzaja najblizej jak sie da odpina naczepe i dalej wjezdza "tylko solowka" oczywiscie w naszych warunkach
mozemy rozmiawiac tylko teoretycznie ze wzgledu na brak parkingow i kradzieze , jakos nie moge wyobrazic sobie pozostawienie samej naczepy z ładunkiem na kilka godzin tak jak jest w Szwecji


Post Wysłano: 05 lis 2009, 14:51
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2140
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

W Norwegii z tego co ja zaobserwowałem to naczepa jest zostawiana przed wjazdem do miasta a później się to zmienia i dalej jedzie rozładowywać;)

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 10 lis 2009, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lis 2006, 20:15
Posty: 12
Lokalizacja: Dzierżoniów

zestawy 25 metrow dosc czesto widze w czeskiej pradze,jezdza pod barwami NYKLogistyk i TQM,sa to standardowe naczepy plus tantem,jezdza po 2-3 zestawy.


Post Wysłano: 27 lut 2010, 23:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sie 2007, 17:56
Posty: 118
GG: 112549
Lokalizacja: Szczecin

jeżdzę w skandynawii na zestawie 25m i nie tylko poruszamy się po centrach logistycznych, ale też "deliwerke" robimy, jak się człowiek przyzwyczai to nie problem.

_________________
Pozdrawiam

PrusaX


Post Wysłano: 27 lut 2010, 23:51
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2140
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Post Wysłano: 21 mar 2010, 17:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2006, 9:55
Posty: 402
GG: 12223752
Lokalizacja: Suwałki (DK8)

Czy to jest zestaw 25,25m ?
Bo na pewno dłuższy niż zwykłe ciężarówki...
Obrazek

_________________
http://www.flickr.com/photos/dk8/


Post Wysłano: 21 mar 2010, 22:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 mar 2006, 0:33
Posty: 295
GG: 0
Lokalizacja: z nienacka

Może 25,25 nie ma, ale normy polskie na pewno przekracza. Pewnie przyjechał na pozwoleniu na ponadnormatywny ;)


Post Wysłano: 22 mar 2010, 9:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 11:58
Posty: 151
GG: 0

Jak wracałem z Pragi to widziałem Volvo FH w low decku z firmy CSAD jak ciągneło naczepę 13,6m plus przyczepę od tandemu jednoosiową. To było między miejscowościami Jaromer i Hradec Kralove.

A co do tego zdjęcia. To nie wydaję się Wam że ciężarówka ma krótki rozstaw osi a przyczepa jest dłuższa ? Dzięki temu powodje taki efekt wizualny.

_________________
Gumisie, Lubisie ... lubie wszystkie misie


Post Wysłano: 23 mar 2010, 17:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 12:52
Posty: 46
GG: 0
Samochód: Hulajnoga
Lokalizacja: Zależy gdzie jedziemy

Scania R /SR Transport
Obrazek

_________________
Możesz próbować kierować własnym życiem, ale wszystko i tak jest z góry ustalone...


Post Wysłano: 23 mar 2010, 19:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2009, 9:26
Posty: 641
Samochód: Man TGA XXL 18.430,Peugot Boxer 2.2

http://www.parator.com/uploads/media/si ... 6440_1.jpg
masa dopuszczalna 100 t całego zestawu silnik min 600 KM
Solówka+dolly+naczepa z siodłem+naczepa

takim to dopiero fajnie sie jeździ. Mój stary był w szwecji na testach tego Volva.

_________________
Pilnie sprzedam zbiornik 250l aluminiowy seryjny od mana .
Zainteresowanych proszę o kontakt pw w celu dogadania się.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 6 z 13 [ Posty: 258 ] Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 813 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: